וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קירילנקו: "אחרי היורובאסקט, עכשיו אני רוצה את היורוליג"

כוכב צסק"א נחוש לקראת הגמר מול אולימפיאקוס (א', 21:00, 5+). הסינדרלה מפיראוס מאמינה. פיינל פור 2013 ייערך בלונדון

בתום שני חצאי גמר נהדרים, יעלו מחר (ראשון, 21:00, 5+) לפרקט באיסטנבול צסק"א מוסקבה ואולימפיאקוס כדי להיאבק על תואר אלופת אירופה של 2011/12. האימפריה ממוסקבה מגיעה כמובן כפייבוריטית הברורה להתמודדות, לאחר שזכתה בעבר בשישה גביעי אירופה (האחרון שבהם ב-2008) וניצחה 16 מ-24 המפגשים בין צמד המועדונים לאורך השנים. זו הפעם הראשונה ששתי הקבוצות הללו נפגשות בשלב הגמר של המפעל הגדול מכולן, לאחר שנפגשו בעבר שש פעמים בשלב רבע הגמר.

עוד לפני מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת המשחק, התכנסה הנהלת היורוליג והודיעה בחגיגיות כי הפיינל פור של העונה הבאה, 2012/13, ייערך באולם O2 בלונדון. האולם המפואר שיהיה בשימוש גם באולימפיאדה הקרובה בקיץ מסוגל להכיל 20,000 אוהדים, וליורוליג תהיה אפשרות חוזית לבחור בו גם לפיינל פור של 2014. "זו הזדמנות לשחק באחד האולמות הכי מודרניים ומרהיבים בעולם", אמר מנכ"ל היורוליג ג'ורדי ברתומאו.

אולימפיאקוס: ההיסטוריה של איבקוביץ'

בניגוד לארון העמוס של צסק"א, אולימפיאקוס אמנם תעלה מחר לגמר אירופי חמישי בתולדותיה, אך את הגביע הקדוש היא זכתה להניף רק פעם אחת - אי שם ב-1997. באופן פיקנטי למדי, מי שעמד אז על הקווים הוא זה שמצעיד גם העונה את האדומים מפיראוס לאחת העונות הגדולות בתולדותיהן - דושאן איבקוביץ' הוותיק, שאם ינצח גם מחר יהפוך למאמן הכי מבוגר שמניף גביע אירופה (68).

אולימפיאקוס הדהימה בחצי הגמר את ברצלונה הגדולה כשהנחילה לה הפסד שני בלבד העונה, והפכה את מסע הקסם שלה לחלומי עוד יותר. האדומים ניצחו 64:68, הרבה בזכות 21 נקודות של ואסיליס ספאנוליס, לו זהו ביקור שני בלבד בפיינל פור. בפעם הראשונה ש-V ספאן היה במעמד הזה, אגב, הוא הצעיד את פנאתינייקוס לזכיה בגביע והניף בעצמו את תואר ה-MVP, בפיינל פור של 2009.

"הרבה אנשים הופתעו מהצורה בה שלטנו בקצה המשחק אתמול", אמר איבקוביץ' במסיבת העיתונאים, בהתייחסו לעובדה שעצרו את ברצלונה על 64 נקודות בלבד. אלא שגם המאמן הסרבי הוותיק יודע שהגמר יהיה סיפור אחר, בטח ובטח אם לוקחים בחשבון את שני ההפסדים של אולימפיאקוס לצסק"א במסגרת הטופ 16 - האחרון שבהם, לפני שלושה חודשים בלבד, היה כואב במיוחד - 96:64.

"בדיוק כמו בארסה, גם צסק"א יותר מנוסה מאיתנו, ונצטרך להתכונן למשחק הזה בצורה אחרת", הוסיף איבקוביץ'. "המשחק מחר יהיה גדול יותר, עם יותר לחץ. צסק"א קבוצה שונה לגמרי, אבל אני חושב שאנחנו מסוגלים לשחק טוב יותר". גיורגיס פרינטזיס הוסיף: "זהו עונג גדול להגיע למעמד הזה נגד הקבוצה שנחשבה לפייבוריטית מתחילת העונה. אנחנו לא הפייבוריטים, אבל הגמר הוא משחק אחד וננסה לקחת את ההזדמנות שלנו". אייסי לואו, שנפצע בחצי הגמר וירד מהפרקט בעזרת קביים, עדיין בספק.

צסק"א: לחסל את הסינדרלה

בצד השני, כמובן שגם צסק"א מוסקבה נאלצה לעבוד קשה מאוד בחצי הגמר שלה, לפני שהתגברה בסופו של דבר, ממש בשניות האחרונות, 64:66 על פנאתינייקוס. אנדרי קירילנקו, אולי במשחקו האחרון ביורוליג לפני שישוב ל-NBA כרגיל תרם בכל התחומים (17 נקודות, 9 ריבאונדים, 4 חסימות), כשמילוש תאודוסיץ' קלע באחוזים בינוניים אך בכל זאת סיים עם 12, ואילו אלכסיי שווד שוב הוכיח שהוא האקס פקטור של הקבוצה העונה, כשתרם 15 נקודות, חלק נרחב מהן ברגעי ההכרעה. ממש כמו באולימפיאקוס, גם בשורות קבוצת הפאר הרוסית ישנו מאמן ששב למעמד השיא של הכדורסל האירופי לראשונה מזה זמן רב: יונאס קזלאוסקס זכה בגביע אירופה ב-1999 עם ז'לגיריס, ומאז לא הגיע לאף פיינל פור.

אם אולימפיאקוס היא הסינדרלה של העונה, צסק"א היא הפייבוריטית הברורה שעמדה בציפיות לכל אורך הדרך. גם הסטטיסטיקה מלמדת על כך: הרוסים מדורגים ראשונים לכל אורך העונה במדד היעילות של היורוליג (101.1 נקודות לעומת 81.2 של אולימפיאקוס), נמצאים במקום השני בממוצע הנקודות הקבוצתי למשחק (84.6 לעומת 77.1), ראשונים באחוזים לשתי נקודות (57% לעומת 52.1%), שניים באחוזים מחוץ לקשת (38.5% לעומת 33.3%) וראשונים בטבלת האסיסטים (19 למשחק, לעומת 14).

"ניצחנו קבוצה מצוינת ששיחקה משחק מצוין אתמול, כך שזוהי חגיגה כפולה", אמר קזלאוסקס במסיבת העיתונאים. "מחר נפגוש עוד קבוצה מצוינת, מנוסה, עם מאמן מנוסה. זה יהיה משחק אחר. ברור שחשוב עבורנו להכין את השחקנים, כי זהו משחק חדש ואף אחד לא יכול להגיד שהוא לא קצת עייף".

"מגיע לנו להגיע לגמר", אמר קירילנקו. "כל החבר'ה עבדו קשה ועמדו בציפיות. השתפרנו כקבוצה לאורך העונה, ולהגיע למשחק הזה היתה המטרה שלנו מפתיחת העונה. לגבי חצי הגמר, אני לא חושב ששיחקנו את המשחק שלנו, והיה לנו מזל בדקות האחרונות. יש לי כבר תואר יורובאסקט עם נבחרת רוסיה, ואני מאוד רוצה לזכות ביורוליג עם צסק"א. כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה לשחק חזק ולהילחם".

עבור תאודוסיץ', שהגיע לצסק"א מאולימפיאקוס ואפילו נבחר ל-MVP של היורוליג במדים האדומים ב-2010, יהיה זה משחק מיוחד עוד יותר. "אני שמח לשחק נגד אולימפיאקוס, כי ביליתי שם ארבע שנים נהדרות. יש לי הרבה חברים בקבוצה הזאת, אבל אנסה לשים את הרגשות שלי בצד ולעשות את העבודה. נקודת החוזק של אולימפיאקוס היא המאמן, איבקוביץ', והשחקן הכי טוב שלהם והאקס פקטור הוא ספאנוליס. אנחנו מאוד מכבדים אותם, זה יהיה משחק מאוד קשה".

איך קיבלו הקבוצות המפסידות של חצי הגמר את המפלה?

יורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully