וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי כהן: "נילחם על השם והכבוד של בית"ר ירושלים"

9.5.2012 / 9:30

בבירה מבטיחים לא לוותר לבאר שבע אך מודים: "לא מתים על מכבי פ"ת". מקורבי גאידמק: "הוא יתמוך בלפחות מיליון דולר"

בבית"ר ירושלים התאכזבו אמש (שלישי) מהתיקו המאופס מול הפועל חיפה שקטע את רצף הניצחונות של הקבוצה, אך מיהרו לשנות פאזה כשהתעדכנו בתוצאות יתר המשחקים, והבינו שהמשחק מול הפועל באר שבע במחזור האחרון יהיה גורלי למאבקי ההישרדות. "אנחנו באים לנצח, חד משמעית", אמר אלי כהן. "למרות החיסורים יש לנו שחקנים טובים שזה המבחן שלהם, אם הם רוצים להיות בסגל ששואף לצמרת בשנה הבאה הם צריכים להוכיח את עצמם. נגמרו השנים שהקבוצה רוצה לשרוד בליגה. אנחנו בית"ר ירושלים ואנחנו באים לנצח כל משחק".

כהן התייחס ללחץ בתחתית ואמר: "אני לא יודע מי תרד, אבל הלחץ בבאר שבע הוא הגדול ביותר. אני מאמין שאם הקהל שלנו ירצה שננצח הוא יגיע בהמוניו, אך כמו שאני שומע את הרינונים של הקהל קצת קשה לי להאמין. תהיה מלחמת עולם. אנחנו נילחם על השם והכבוד של בית"ר ירושלים, שנפגע בשנים האחרונות מכל מיני סיבות ובמיוחד בשנה האחרונה עם כל האירועים והתוצאות במגרש ולכן היה מאוד משמעותי שגם נגד הפועל חיפה וגם נגד באר שבע ניתן את כל מה שיש לנו, ולכן התעקשתי עד הסוף לעלות עם ההרכב המלא והחזק למרות שיכולתי לתת יותר דקות לצעירים".

גם שחקני הקבוצה, שאולי היו שמחים לראות את מכבי פתח תקוה יורדת, אמרו: "לא מתים אצלנו על מכבי פתח תקוה והרבה מאוד אוהדים היו רוצים אולי שנפסיד, אבל אנחנו צריכים להוכיח שבית"ר ירושלים נמצאת בדרך אחרת ובמקום אחר ובכל מקרה לא להפסיד בבאר שבע. גם בשביל האוהדים שלנו שמכבדים אותנו ורוצים לסמוך עלינו כספורטאים ומקצוענים, גם בשבילנו וגם בשביל הכדורגל הישראלי שהגיע לשפל הכי גדול שלו השנה. באר שבע תירק דם ולכן זה גם מבחן גדול עבורנו להתמודד איתו".

בנוגע לאווירה הצפויה בוסרמיל אמר איש המשק של הקבוצה מאיר הרוש: "הם יקבלו אותנו באהבה כמו שלא קיבלו אף קבוצה בחיים. יכינו לנו כיבוד, הרבה עוגות, ייתנו נשיקות, כרטיסים והזמנות כמה שנרצה... ומה יהיה במשחק? ערן לוי יעקוץ עם 0:1 קטן כמה דקות לסוף". אגב, בית"ר תסבול ממכת היעדרויות במחזור האחרון, כשבנוסף לסטיבן כהן שגמר את העונה וקובי מויאל המוצהב גם עמית בן שושן בספק גדול לאחר שלא התאמן בשלושת השבועות האחרונים, וגם אנדריי פילאבסקי שלא התלבש אתמול עדיין סובל ממתיחה.

אלי כהן: "ערן לוי עשה שינוי גדול"

בבית"ר הודיעו אתמול על מימוש האופציה על ערן לוי ודריו פרננדס לעונה הבאה. לקבוצה הייתה אפשרות להודיע ללוי על סיום חוזהו ב-15 לחודש ולפרננדס עד לסוף החודש, אך בבירה הודיעו כבר עכשיו על מימוש האופציות. אלי כהן אמר על השניים: "דריו הוא מנהיג אמיתי וסמל למקצוענות. גם בשבועות האחרונים שדי סיימנו את העונה הוא נותן בכל אימון 120% כאילו רק התחלנו אותה ולכולם יש מה ללמוד ממנו. הוא יוביל את הקבוצה בעונה הבאה. ערן לוי עשה שינוי גדול - הוא ירד במשקל, עובד הרבה יותר קשה, עושה הרבה יותר תנועה ורוצה ללמוד ולהשתפר. נוכל לקבל ממנו תרומה משמעותית בעונה הבאה".

מימוש האופציה על השניים, שעלותם בעונה הבאה למועדון היא כמיליון שקל לערך, היא המשך לשיחה החיובית שהייתה בין איציק קורנפיין לכהן במהלך השבוע. היו"ר הבהיר למאמן כי ישנה מסגרת תקציב ובמאמץ גדול תוך כדי התחשבות מצד השחקנים ניתן יהיה לשמור על מרבית הסגל הנוכחי. התקציב נבנה על פי תמיכתו הצפויה של ארקדי גאידמק, כאשר בסביבתו של הבעלים מדברים על תמיכה מיידית של מיליון דולר בשבועות הקרובים, ולאחר מכן הוא צפוי לתת סיוע כספי נוסף. בכל מקרה, בית"ר מסיימת את העונה עם גירעון של יותר מ-2 מיליון שקל יחד עם גירעון נגרר של 3.8 מיליון שקל מהעונה שעברה וגם עם תמיכת הבעלים תצטרך להתנהל בצימצום וכל רכש שיובא במקום פיליאבסקי, סטיבן כהן ולאונרדו פאסוס שצפויים לעזוב יהיה בקנה מידה של עד חצי מיליון שקל לשחקן.

יחד עם זאת, על הפרק עדיין עומדת האפשרות שבית"ר תסכם עם מכבי חיפה על העברת אחד השחקנים המרכזיים לשורותיה, קובי מויאל או אריאל הרוש, כאשר בתמורה תזכה הקבוצה להשאלת והשתתפות בשכרם של חן עזריאל, חיים מגרלשווילי ולפחות עוד שחקן נוסף, כאשר השם החם מבחינת אלי כהן הוא סינטיהו סלליך שחוזר לחיפה משנת השאלה בעכו. במידה וחיפה תרצה את הרוש ידרוש אלי כהן את ניר דוידוביץ' או שוער בעל שיעור קומה. כהן פסל אפשרות שבמידה והרוש יעזוב בויאן שראנוב יצורף במקומו. מאמן השוערים של בית"ר משה בן דוד רואה באוהד סיידוף כשוער העתיד לאחר הרוש, וייתכן שבסופו של דבר אם הרוש יעזוב יצורף שוער ישראלי משמעותי שיתמודד עם סיידוף על האפודה.

בית"ר גיששה אצל אוסי מאולי

בנוגע למחליפים לשחקנים שצפויים לעזוב, כהן מאוד רוצה את דני פרדה והפניה של בית"ר למכבי פתח תקוה בנוגע להשאלה אפשרית של השחקן נדחתה עקב החזרה של המלאבסים לחיים. גם משה אבוטבול עדיין חזק על הכוונת של המאמן, אך במקרה שלו בית"ר תעלה הילוך רק אם מויאל או דן איינבינדר יעזבו. בנוגע לחלוץ, בבית"ר פנו להפועל אשקלון בימים האחרונים וביקשו לכמה ימי התרשמות את מלך השערים של הליגה הלאומית, הגנאי אוסי מאולי שרשם העונה 18 שערים ו-9 בישולים, אך נתברר כי למ.ס אשדוד יש אופציית סירוב על השחקן ועד אשר לא תחליט בעניינו בית"ר לא תוכל לפעול בעניין.

אוהדי בית"ר אספו אתמול חתימות לעצומה הקוראת להעביר את משחקי הכדורגל משבת, עליה חתמו מעל 3,000 אוהדים וגם מרבית שחקני הקבוצה. הקהל הירושלים מתכוון לקיים פגישות עם ראשי יתר קבוצות ליגת העל ולקבל את תמיכתם בעניין ואף להיפגש עם מספר חברי כנסת בשבועות הקרובים. גורם בבית"ר אמר אתמול: "יש הפסד כספי גדול עקב המשחקים בשבת כי חלק לא קטן מהקהל שלנו מסורתי, וזה קורה בכל הארץ. יש גם חילוניים רוצים להיות עם המשפחה והילדים בשבת, וזה רק עניין של זמן עד שיעבירו את המשחקים ואחרי שיעשו את זה יראו שאחוזי הצפיים לא ייפגעו אלא רק יעלו".

בית”ר תממש את האופציה על ערן לוי ופרננדס

צפו ב-0:0 של בית"ר מול הפועל חיפה הלחוצה

בית"ר ירושלים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully