וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטוניו קונטה: "אליפות לא צפויה אחרי עונה קסומה"

מאמן יובנטוס חגג את החזרת הסקודטו. בופון: "הרגע המאושר בקריירה שלי אחרי הזכייה במונדיאל". אלגרי: "התואר הגיע להם"

יובנטוס שברה הערב (ראשון) בצורת ארוכה מדי עבורה של תשע שנים ללא אליפות כשקטפה את הסקודטו לעונת 2011/12 עם ניצחון 0:2 בקליארי, כשהיא מנצלת את עזרתה של אינטר שגברה 2:4 על מילאן שאיבדה את הכתר שלה מאשתקד.

הגברת הזקנה הגדילה את יתרונה על פני הרוסונרי לארבע נקודות מחזור אחד לסיום העונה, והבטיחה את האליפות ה-28 בתולדותיה, כשבחגיגות ציינו אנשי הקבוצה את הסקודטו ה-30 במספר, כשהם מחשיבים את שתי האליפויות שהמועדון איבד בשערוריית הקלצ'יופולי. כעת יובה אף יכולה להגדיל עוד יותר את ההישג שלה אם לא תנוצח במחזור הסיום ותסגור עונה נדירה ללא הפסד באף מסגרת, ותניף גם את הגביע האיטלקי עם ניצחון על נאפולי שמחכה לה בגמר. כמובן שליובנטוס יש את ההגנה הטובה בליגה, כשספגה 19 שערים בלבד, ואמש השוותה שיא איטלקי עם משחק חוץ שביעי מבלי לספוג שער.

אנטוניו קונטה מאמן יובנטוס. Paolo Giovannini, AP
אליפות בעונת הבכורה שלו. קונטה/AP, Paolo Giovannini

"התחושות שלי עכשיו הן נפלאות, פנטסטיות ובלתי ניתנות לתיאור", חגג אנטוניו קונטה, שהחזיר לקבוצתו את הכתר בעונתו הראשונה על הקווים. "אנחנו כל כך מאושרים לסיים כך עונה קסומה. אני רוצה להודות לשחקנים שעבדו קשה, ולאוהדים שתמכו בנו ב-100 אחוזים".

"אני רוצה להוריד את הכובע בפני מילאן שנתנה לנו אתגר עצום", המשיך קונטה, שעבורו זו כמובן אליפות ראשונה כמאמן, אחרי שזכה בחמש עם יובנטוס כשחקן. "זה אפילו יותר מספק לזכות על חשבון קבוצה גדולה כזו, ובאופן לא צפוי. המעידה מול לצ'ה הלחיצה אותנו קצת, אבל עכשיו אנחנו האלופים ואם נשלים עונה ללא הפסדים נעשה היסטוריה אמיתית".

ג'יג'י בופון, שהאליפות החמישית שלו (שלוש רשמיות) במדי יובה הייתה מתוקה במיוחד אחרי שנשאר בקבוצה גם בתקופה הקשה ואפילו בסריה B, צהל: "אחרי הטעות שלי מול לצ'ה במשחק הקודם עברתי את שלושת הימים הכי גרועים בקריירה שלי, וחששתי שאעלה לקבוצה בתואר, ולכן הזכייה היום היא הרגע המאושר ביותר בחיים הספורטיביים שלי אחרי הזכייה במונדיאל. תמיד חשבתי שהמשפט שקובע שעבודה קשה משתלמת נכון ב-20 אחוז ושאר 80 האחוז מיועדים למוטיבציה, אבל עכשיו אני מאמין שהוא נכון ב-80 אחוז...".

ג'אנלואיג'י בופון שוער יובנטוס. Valter Parisotto, AP
בשבילם זו אליפות מספר 30. בופון/AP, Valter Parisotto

אלסנדרו דל פיירו, שנדחק לקצה הספסל בתחילת העונה אבל זכה לקבל מקונטה קרדיט לקראת סיומה וענה בשורה של שערים מכריעים, אמר: "יש לתואר הזה טעם מיוחד בגלל מה שקרה ב-2006. העונה הזו הייתה חוויה נהדרת, עם הרבה התלהבות ואושר ואני מחבק את חבריי לקבוצה בלי קשר לאם שיחקתי או לא. זה קצת מוזר לי, אבל כרגע אני רוצה רק לחייך. בעוד כמה ימים נשחק בגמר הגביע, ורק אז נתפנה לדבר על כל השאר". אלסנדרו דל פיירו רשם אליפות שישית בקריירה, והוא ברשימה מכובדת יחד עם דינו זוף, קלאודיו ג'נטילה, אנטונלו קוקורדו, פרנקו קוזיו ואנטוניו קבריני.

המנהל המקצועי בפה מארוטה לא מתעניין בספירה הרשמית, שמבטלת את האליפויות של 2004/05 ו-2005/06. "זה הסקודטו ה-30 שלנו", אמר מארוטה, "זה מה שכתוב לנו על בקבוקי השמפניה, 30, זכינו ב-30 אליפויות. השקענו הרבה עבודה, ואנחנו ראויים לזה. הערך המוסף שלנו העונה היה קונטה".

אוהדי יובנטוס חוגגים אליפות. Giuseppe Bellini, GettyImages
בארץ כבר היו חוגגים על החגיגות. אוהדי יובה צוהלים/GettyImages, Giuseppe Bellini

בצד המפסיד היה מסימיליאנו אלגרי, שהוביל אשתקד את מילאן לאליפות בעונת הבכורה שלו כמאמן הרוסונרי וראה את קבוצתו שומטת הערב סופית את הכתר: "זו הייתה עונה מרתקת, בה האלופה הייתה צריכה הרבה יותר נקודות מהעונה שעברה, ובסופו של דבר ליובה הגיע לזכות. הייתה להם עונה גדולה, וגם לנו למרות כל הבעיות והתקריות. אני מודה לשחקנים על העבודה שלהם השנה ואני מבטיח שבעונה הבאה נילחם פעם נוספת".

"אני לא חושב שיש פער בינינו לבין יובנטוס", המשיך אלגרי. "הקבוצות נמצאות באותה רמה כרגע, יהיה מעניין לראות מה יקרה בשנה הבאה כשהם יצטרכו להתמודד במקביל גם עם ליגת האלופות. יש לנו כמה שחקנים שמסיימים חוזה ובמקביל נשב עם ההנהלה ונראה איך אנחנו מחזקים את הסגל הקיץ".

גיורגיו קייליני, יובנטוס, נותר רק בתחתונים אחרי חגיגות האליפות. Giuseppe Bellini, GettyImages
נשאר רק בתחתונים. קייליני/GettyImages, Giuseppe Bellini

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully