וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיטאג'ימה: "איבדתי יריב נפלא"

הלם בנורבגיה ממותו של דאלה אואן, יריבו: "הוא הסיבה לאימונים שלי השנה". רופא הנבחרת: "הוא לא נטל תרופות"

עולם השחייה עדיין המום ממותו הטרגי של אלוף העולם ב-100 מטר חזה אלכסנדר דאלה אואן. השחיין הנורבגי מת מדום לב כשהוא בן 26 בלבד, כשהוא נמצא שרוי על רצפת חדר האמבטיה, ובבית החולים באריזונה, שם קיים מחנה אימונים, נקבע מותו.

קוסקיי קיטאג'ימה, מי שהיה יריבו של דאלה אואן, נשמע כואב במיוחד, ואמר: "אני פשוט המום מהמוות הפתאומי של חבר נהדר ויריב נפלא. הוא היה הסיבה לאימונים הקשים שלי בשנה האחרונה. ציפיתי להתחרות נגדו באולימפיאדה. אני בטוח שהוא ציפה למשחקים האולימפיים גם כן. אני עדיין לא מאמין שהוא מת". בקיץ שעבר באליפות העולם שנערכה בשנגחאי, דאלה אואן זכה בתחרות עם זמן של 58.71 שניות, בעוד קיטג'ימהסיים רביעי בזמן של 1:00.03 דקה.

גם מאמן נבחרת השחייה של נורבגיה פטר לוברג שיתף לגבי תחושותיו: "כולנו בשוק, זו חוויה חוץ גופית עבור כל הנבחרת. המחשבות שלנו הולכות למשפחה שלו שאיבדה אותו מוקדם מדי. המילים לא יכולות לתאר את הצער שהם חווים. הייתה לו משמעות אדירה לשחייה הנורבגית ולספורט בכלל בנורבגיה. אנחנו מתגעגעים אליו מאוד. אנחנו נבחרת של 26 אנשים. היינו בפלגסטאף במשך שלושה שבועות וציפינו לחזור הביתה עם כל הנבחרת, אבל אנחנו לא הולכים הביתה כולנו".

אולה רונסן, הרופא של הספורטאים האולימפיים הבכירים בנורבגיה, הוסיף: "ראשית אני רוצה להגיד שכולנו המומים ואנחנו שולחים את תנחומנו למשפחה בנורבגיה. אנחנו נמצאים בקשר קרוב עימם והמחשבות הולכות למשפחתו. אנחנו מנסים עד כמה שאפשר להפנים בנבחרת והמאמנים איזה אדם איבדנו".

רונסן גם העריך כי מותו נגרם כתוצאה מהתקף לב, ושלל כל אפשרות של שימוש בתרופות. "הטיפול היחיד שהוא עשה בזמן הזה היה אימונים רגילים לכתפיים שלו. זה הכל. בלי תרופות".

אלכסנדר דאלה אואן: סיפורו של גיבור לאומי

אלכסנדר דאלה אואן מת מדום לב בגיל 26

לונדון 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully