וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנוקר: סטיבן הנדרי הודיע על פרישה

אלוף העולם שבע פעמים ומי שנחשב לאחד השיאנים הגדולים בתולדות הענף החליט לפרוש בגיל 43: ”כבר הפסקתי ליהנות"

סטיבן הנדרי, אלוף העולם בסנוקר שבע פעמים, הודיע אמש (שלישי) על פרישה מהענף. הנדרי הסקוטי, 43, שנחשב לאחד הגדולים בתולדות המשחק, הובס ברבע גמר אליפות העולם 13:2 על ידי סטיבן מגווייר, ואחרי ההפסד סיפר שהוא קיבל את ההחלטה כבר לפני שלושה חודשים.

"יש כמה סיבות", ניסה להסביר הנדרי את ההחלטה, "לוח הזמנים, זה שאני לא משחק את הסנוקר שאני רוצה לשחק, העובדה שאני כבר לא נהנה באימונים... לא סיפרתי להרבה אנשים, אבל החלטתי לסיים עם סנוקר".

הנדרי נמצא כבר הרבה מעבר לשיאו, אבל במהלך הטורניר האחרון הצליח לרשום ברייק מקסימום של 147, ואף גבר על האלוף ג'ון היגינס בסיבוב השני והעפיל לרבע הגמר בקרוסיבל בהופעתו באליפות בפעם ה-27 ברציפות.

"מאוד שמחתי לעשות את המקסימום", אמר הנדרי על ה-147 השלישי שלו באליפות העולם, שיא אותו מחזיק ביחד עם רוני אוסליבן, "אני מאושר שעשיתי את זה בהופעה האחרונה שלי. יש לי מכאן הרבה זיכרונות, אהבתי להגיע לכאן, אבל יותר מהכל כרגע זו בעיקר הקלה".

הנדרי זכה שבע פעמים באליפות העולם בין השנים 1990 ל-2000, אך מאז התקשה לשחזר את ימיו הגדולים. הוא היה אלוף העולם הצעיר ביותר כשזכה ב-1990 בגיל 21, לפני שהוסיף עוד שישה תארים בתשע השנים הבאות. הוא דורג במקום הראשון בעולם שמונה שנים ברציפות (1990 עד 1998) וגם ב-2006 וב-2007. הוא מחזיק בשיא הזכיות בטורנירי דירוג (36) ובשיא הברייקים של מאה נקודות ומעלה (775). הוא גם מחזיק ביחד עם אוסליבן את שיא הפעמים של קביעת המקסימום (11 פעמים).

כרגע הוא מדורג במקום ה-23 בעולם. טורניר הדירוג האחרון בו זכה היה במלטה 2005. "הוא היה שחקן מדהים", החמיא לו ג'ימי וויייט, בעוד אלוף העולם לשעבר טרי גריפיתס, שאימן את הנדרי תקופה קצרה, אמר ש"אני חשבתי מזמן שהוא צריך לפרוש, אבל הוא האמין שיוכל להמשיך... הוא בורך עם הכישרון שהוא נולד עמו, הרצון והתשוקה שלו היו מפחידים".

* עוד באליפות העולם: ניל רוברטסון מוביל 3:5 בקרב המסקרן שלו מול רוני אוסליבן ברבע הגמר. סטיבן מגוויר כבר עלה לחצי הגמר אחרי שגבר 2:13 על הנדרי. מתיו סטיבנס הוולשי זכה בתשעה משחקונים רצופים והוא כרגע מוביל ברבע הגמר 5:11 על בן ארצו ריאן דיי. אלי קרטר מוביל 3:5 על ג'יימי ג'ונס.

קבלת פנים לנבחרת ישראל בסנוקר

נבחרת ישראל בסנוקר, שסיימה במקום השני באליפות אירופה האחרונה לקבוצות, זכתה לקבלת פנים חגיגית במלון "לאונרדו סיטי טאוור" ברמת גן. הנבחרת שכוללת את רועי פרננדז, דוד וייצמן ושחר רוברג בן ה-17 שלא הפסיד באף משחק, קבעה הישג היסטורי חסר תקדים עבור הסנוקר הישראלי ונעצרה אך ורק בגמר על ידי אנגליה, גם אותה היא כמעט ניצחה.

באירוע, שאורגן על ידי עמותת איי.אם פריים בשיתוף איגוד הסנוקר השתתף גם מנהל רשות הספורט ד"ר אורי שפר והוצגה תמונת מצב של הסנוקר הישראלי. מנהל תיכון "גימנסיה הרצליה" ד"ר זאב דגני סיפר על תכנית ללימודי סנוקר שייסד באחד מבתי ספר התיכון היוקרתיים בתל אביב, וכמו בן הוצגה פעילות הנבחרות השונות. שחקני הנבחרת הבולטים מתכוננים כעת לאליפות אירופה לבוגרים שתתקיים ביוני הקרוב בלטביה.

שחקני הסנוקר מסבירים את הקושי לשחק באליפות העולם

אלי קרטר ביקר בצורה חריפה את ג'אד טראמפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully