וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לפעמים לשחק סנוקר זה קשה כמו לשחק מול ברצלונה"

המתח, הלחץ, הבדידות, המועקה הנפשית, הדרישה לאיפוק בכל מחיר. שחקני הסנוקר מסבירים את הקושי לשחק באליפות העולם

מי שצפה אמש (שני) בהדחה של ג'אד טראמפ מאליפות העולם בסנוקר, ראה מחזה שעל פניו קשה להסביר. טראמפ, אלוף בריטניה הפתוחה, מי שנחשב לאחד הכישרונות העולים והפיינליסט מאשתקד באליפות העולם, החטיא כדורים פשוטים במשחקון ה-25 והמכריע במפגש שלו מול אלי קרטר. ההחטאות לא היו מקריות: הלחץ המשתק של המשחקון האחרון גורם גם לקרחונים הגדולים ביותר להתמוסס, וטראמפ, שהוביל כבר 9:12, נכנע בסופו של דבר 13:12 בפריים המכריע, שארך למעלה מ-40 דקות.

בן דירס מה-BBC ניסה להמחיש בבלוג שלו את הלחץ שעובר על השחקנים הטובים בעולם, שברגעים מסוימים פשוט לא מצליחים לתפקד ומפספסים מכות פשוטות שביום יום הם מכניסים בעיניים עצומות. "לפעמים אתה מסתכל על שחקנים אחרים, ואומר לעצמך, 'איך לעזאזל הוא החטיא את זה?'", סיפר אלוף העולם המודח ג'ון היגינס, שכינה את המשחק שלו מול סטיבן הנדרי כ"גיהינום עלי אדמות", "אבל כשאתה שם בחוץ, זה ברור לחלוטין".

היגינס כמובן מתייחס לא רק למעמד המחייב, אלא גם למצלמות באולם, ללחץ מהקהל, וכמובן לאווירה המחויטת של הסנוקר, שלא מרשה לשחקן להתפרק או להביע רגשות, וכופה עליו לשמור על איפוק ולהתכנס בתוך עצמו. "קשה לעמוד בזה", המשיך היגינס, "אתה שומע את האנשים לוחשים בקהל, ואתה בסערת חושים, במרכז החדר. קשה להיות במרכז בסיטואציה הזאת. המקום הזה יכול לתת לך את הרגעים היפים ביותר, אבל גם את רגעי האימה הנוראים ביותר".

טרי גריפיתס, אלוף העולם ב-1979, מספר ש"למרות שאתה מוקף בעשרות אנשים, זה יכול להיות המקום הבודד בעולם. המצלמות מתמקדות בפרצוף הסובל שלך, הקהל מצפה שתעשה משהו, אבל אתה חסר אונים. אנשים אומרים עד כמה קשה לשחק מול ברצלונה, כי היא לא מאפשרת ליריבים שלה לגעת בכדור, אבל בסנוקר לפעמים אתה לא מכה בכדור 30 או 40 דקות. ועד שאתה מקבל את ההזדמנות, זה מרגיש כמו חודשים. לפעמים שחקנים מקווים לעצמם שהיריב שלהם לא יחטיא, כדי שהם לא יצטרכו לעלות לשולחן. כן, המצוקה לפעמים היא עד כדי כך חמורה".

אין ספק שהאתגר הגדול הוא לשמור על ריכוז כשאתה צופה ביריב שלך, ולהיות מוכן ודרוך בכל פעם כשאתה עולה לשולחן, בידיעה שהמכה הזו עלולה להיות אחת האחרונות שלך. "כל עוד השחקן רואה את היריב שלו על השולחן ואומר לעצמו 'קדימה, תחטיא, אני יכול לעשות את זה', המצב שלו עוד טוב", אומר הפרשן קלייב אברטון, "אבל לפעמים האגו כבר מרוסק לגמרי. לפעמים שחקן יושב בצד, ולא יודע מה התוצאה. ההשפלה בסנוקר היא ארוכה ואיטית".

כאמור, ברור שכל השחקנים בצמרת העולמית הם כישרוניים, אך ההבדל ביניהם הוא קור הרוח. מנגד, יש לזכור כמובן גם את הצדדים החיוביים של המשחק, את הביטחון שלפתע מופיע משום מקום ואת המומנטום שלעתים בלתי אפשרי לעצור. "אליפות העולם זה גם המקום המיוחד שבו מתגשמים חלומות", מסכם גריפיתס, "זה הסנוקר, שורה של אסונות, שמסתיימים בנס קטן".

אתמול בקרוסיבל

* מתיו סטיבנס גבר על 11:13 על האנגלי בארי הוקינס, ויפגוש ברבע הגמר את בן ארצו ריאן דיי לדרבי וולשי. רוני אוסליבן גבר 6:13 על מארק וויליאמס, ויפגוש את ניל רוברטסון למפגש איכותי ומסקרן. עוד ברבע הגמר: סטיבן הנדרי וסטיבן מגווייר ייפגשו לדרבי סקוטי, ג'יימי ג'ונס יפגוש את אלי קרטר.

* אלי קרטר ביקר את ג'אד טראמפ אחרי הניצחון שלו עליו. טראמפ הוליך 9:12 לפני שהפסיד בארבעה משחקונים. "ג'אד מכניס כדורים מכל מקום על השולחן, אבל במשחק הזה יש עוד הרבה דברים מלבד להכות מכל מקום, ואני הוכחתי את זה היום", אמר קרטר, הפינאליסט מ-2008, שגם שלח עקיצה ליריבו: "הוא לא התנצל על המכות המזליקיות שהיו לו לאורך המשחק. יש גם הרבה אתיקה במשחק הזה". טראמפ ענה: "הרבה אנשים נהנים לראות אותי מפסיד. לא יודע מה קרטר רוצה ממני. אני צעיר ממנו בהרבה וכבר הספקתי לעשות יותר, אז בינתיים ניתן לסנוקר לדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully