וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריס פול: "אמרתי למאמן - תן לנו צ'אנס! תן לנו צ'אנס!"

רכז הקליפרס הסביר את הקאמבק ההיסטורי. באטלר שבר את היד. בראון על ביינום: "שינה מיליארד זריקות". רונדו לא מתחרט

היום השני של הפלייאוף הביא איתו עוד לילה בלתי נשכח לחובבי ה-NBA. המשחק המשוגע מכל היה גם זה שנעל את הלילה, כשלוס אנג'לס קליפרס מחקה פיגור 27 נקודות עם ריצה היסטורית של 3:28 בתום הרבע הרביעי, כדי לנצח את ממפיס 98:99, לגנוב את יתרון ביתיות ולעלות ל-0:1 מדהים.מדובר באחד הקאמבקים הכי גדולים אי פעם, כאשר הקליפרס השוו שיא פלייאוף והפכו לקבוצה השניה בהיסטוריה שמפגרת ב-21 הפרש בתום שלושה רבעים, ומנצחת. הקבוצה הקודמת שעשתה זאת היתה בוסטון, שחזרה מפיגור זהה מול ניו ג'רזי בפלייאוף של 2002.

בפיגור 95:71 וכששעון המשחק הראה שמונה דקות לסיום, היה מאוד קרוב ויני דל נגרו להוריד את הכוכבים שלו לספסל כדי להעניק להם מנוחה לקראת המשחק השני. אלא שאז נכנס לתמונה כריס פול. "בסוף הרבע השלישי השתוללתי, צעקתי על ויני: "קואץ', תן לנו צ'אנס! תן לנו צ'אנס! במצבים כאלה אתה פשוט חייב להאמין". וכך, עם חמישיה שכללה גם את אריק בלדסו, ניק יאנג ורג'י אוואנס, השלימו הקליפרס את הקאמבק המדהים במשחק הפלייאוף הראשון שלהם מאז 2006.

למרות זאת, הרכז המופלא מצא גם את חצי הכוס הריקה: "לרוע המזל, ככה אנחנו משחקים. הם הרגו אותנו למשך שלושה רבעים, ורק ברבע האחרון נעמדנו וענינו. קצת חבל לראות שאנחנו יכולים לשחק ככה בסיום. נצטרך לראות שוב את הקלטת של המשחק כדי להבין איך היינו כל כך אדישים בהתחלה. נהיה חייבים לשמור על קור רוח לקראת המשחק השני".

"אני לא חושב שאי פעם הייתי חלק ממשחק כזה. זה היה פשוט מדהים", הוסיף בלייק גריפין, וניק יאנג, שהוליך את הקליפרס עם 19 נקודות כולל שתי שלשות רצופות וגורליות עמוק בתוך הרבע המכריע, אמר: "זה משוגע. זה מראה כמה חזק נלחמנו, ואיך תפקדנו כקבוצה".

החדשות הרעות מבחינתם הקליפרס מגיעות מכיוונו של קרון באטלר, שנפצע במהלך הרבע השלישי ולאחר המשחק התברר כי הוא סובל משבר בידו וייעדר בין 4 ו-6 שבועות. "אני מרגיש פשוט נורא עבורו", אמר ויני דל נגרו, שאיבד מוקדם יותר העונה את צ'ונסי בילאפס. "קרון היה פשוט גדול עבורנו, ועכשיו שחקנים אחרים יצטרכו למלא את החסר".

מנגד, בממפיס לא ממש ידעו כיצד להסביר את ההתפרקות הגדולה. "איבדנו חלק מהמשמעת שלנו", אמר המאמן ליונל הולינס. "בתחילת המשחק רצנו, תקפנו, ובסוף פשוט הפסקנו לעשות את זה וזה עלה לנו ביוקר". או ג'יי מאיו הוסיף: "הפכנו משהו שעבדנו עליו כל כך קשה - יתרון ביתיות - להפסד מגעיל במשחק הראשון. עכשיו צריך לבוא למשחק מספר 2 עם גישה שפשוט אסור להרים ידיים".

מייק בראון: "ביינום שינה משהו כמו מיליארד זריקות בצבע"

גם הקבוצה השניה של לוס אנג'לס יוצאת שמחה מאוד מהמשחק הראשון בפלייאוף. ללייקרס זה הלך הרבה יותר קל, כאשר קובי בריאנט וחבריו הוליכו ביתרון דו-ספרתי כבר ברבע הראשון מול דנבר בדרך ל-88:103 קליל בסיום. אלא שעם כל הכבוד ל-31 נקודות של קובי, הגיבור האמיתי של הלייקרס אמש היה אנדרו ביינום, שנצץ עם טריפל דאבל היסטורי למדי של 10 נקודות, 13 ריבאונדים ו-10 חסימות.

"אנדרו יכול לשלוט במשחק בלי לקחת זריקה אחת", החמיא מייק בראון לסנטר שלו. "היו לו עשר חסימות, אבל אותי מעניין כמה זריקות הוא שינה היום. הוא שינה איזה מיליארד זריקות בצבע, היה פשוט פנומנלי. אם הוא ימשיך ככה, אנחנו נמשיך לשחק עוד הרבה זמן בפלייאוף". גם קובי פרגן: "הטיימינג שלו היה פשוט יוצא מהכלל הלילה".

בצד השני בדנבר לא ממש אהבו את הכבוד שביינום קיבל מהשופטים, וטענו כי פשוט עמד בצבע בניגוד לחוקים. "אני חושב שביינום שיחק הגנה לא חוקית מאוד יפה", אמר בסרקסטיות ג'ורג' קארל. "לנו שרקו פעם אחת על זה, ללייקרס היו משהו כמו 30".

רונדו: "דחיפה? זה לא היה בכוונה"

האכזבה של הלילה הגיעה מאטלנטה, שם בוסטון נראתה רע מאוד ונכנעה להוקס 83:74. הסיפור הגדול של המשחק היה רייג'ון רונדו, שהורחק בתוך הדקה האחרונה אחרי שקיבל עבירה טכנית ראשונה בשל טענות לשיפוט, ושניה כשדחף/נתקל בשופט. "זה לא היה בכוונה, למרות שככה זה נראה", אמר הרכז שהוכיח פעם נוספת את אופיו הבעייתי משהו. "הטכנית הראשונה הגיעה לי, אבל השניה לו. התחלתי ללכת וחשבתי שהשופט נעצר, כנראה שמעדתי על הרגל שלו". כרגע עדיין לא ברור האם רונדו יקבל הרחקה ממשחק או יותר.

על ההפסד עצמו אמר פול פירס: "אסור לנו להיכנס לפאניקה, זה בסך הכל משחק אחד. הם בסך הכל שמרו על יתרון הביתיות, ככה שתהיה לנו הזדמנות נוספת במשחק השני לפני שנחזור הביתה".

מנגד, אטלנטה נראתה טוב מאוד ונהנתה מערב אדיר של ג'וש סמית', שסיים עם 22 נקודות ו-18 ריבאונדים. "הוא היה חיה", החמיא לארי דרו לכוכב שלו. "כשהוא משחק עם אנרגיה כזו, זה הופך אותנו להרבה יותר טובים".

* בשיקגו עדיין המומים מהפציעה של דרק רוז שגרמה לו את העונה, והמאמן תים ת'יבודו, שספג לא מעט ביקורת על הדקות הארוכות שהותיר את רוז על המגרש, התייחס למצב הרוח בקבוצה. "כולנו מרגישים רע בשבילו", אמר ת'יבודו, "הוא שחקן מעולה, חבר טוב, אבל זה לא גזר דין מוות. זה לא גזר דין מוות בשבילו, ולא גזר דין מוות בשבילנו. הוא יחזור, טוב מתמיד. פשוט זאת המציאות, ונתמודד איתה".

בקבוצה הבהירו שהעובדה שת'יבודו השאיר את רוז על המגרש דקות ארוכות כלל לא עלתה על הפרק. "לא דיברנו על זה בכלל", אמר הג'נרל מנג'ר גאר פורמן, "זה משחק פלייאוף, הפער שלנו קוצץ ל-12, והיינו ריכים את השחקנים שלנו על הפרקט".

הלילה ב-NBA: הקליפרס, הלייקרס, אטלנטה וסן אנטוניו עלו ל-0:1

אזור ה-NBA בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully