וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימאונה: "מאמץ הירואי". יורנטה: "עשינו היסטוריה"

חגיגות גדולות אצל העולות לגמר הליגה האירופית. מאמן אתלטיקו: "גאווה לאוהדים". חלוץ בילבאו: "רוצים את הגביע"

ב-9 במאי באצטדיון הלאומי החדש בבוקרשט, שתי קבוצות ייפגשו לגמר אירופי כל ספרדי ראשון זה חמש שנים. אלה לא תהיינה ברצלונה וריאל מדריד, שפינטזו על קלאסיקו בגמר ליגת האלופות והודחו בחצי הגמר, אלא אתלטיקו מדריד ואתלטיק בילבאו, שהעפילו הערב (חמישי) לגמר הליגה האירופית. הקולצ'ונרוס ניצחו 0:1 את ולנסיה (2:5 בסיכום), רשמו ניצחון 11 ברציפות במפעל וינסו לזכות שוב בתואר אותו הניפו ב-2010. מולם בגמר תתייצב הקבוצה הבאסקית המלהיבה של מרסלו ביילסה, שמחקה הפסד 2:1 לספורטינג ליסבון עם ניצחון ביתי 1:3 בזכות שער דרמטי של פרננדו יורנטה בדקה ה-89. עבור בילבאו זהו גמר אירופי שני, אחרי שהפסידה בגלל שערי חוץ ליובנטוס בגמר גביע אופ"א ב-1976/7.

שחקני אתלטיק בילבאו חוגגים. רויטרס
אצטדיון סן מאמס בטירוף חושים. שחקני בילבאו חוגגים/רויטרס

"אני שמח בשביל השחקנים, שעשו מאמץ אדיר, פשוט הירואי", סיכם דייגו סימאונה הנרגש, ששמר על מאזן מושלם במפעל מאז מונה למאמן אתלטיקו מדריד. "התחלנו טוב, לחצנו את ולנסיה והם לא הצליחו להפתיע אותנו, עד שהשגנו את השער של אדריאן בעקבות שינוי טקטי שעשינו במחצית השנייה. הערב אנשים גאים להיות חלק מאתלטיקו. האוהדים שלנו יכולים ללכת לישון שמחים ומאושרים".

על יריבתו בגמר אמר המאמן הארגנטינאי: "בילבאו עשתה קמפיין נפלא בליגה האירופית ובגביע המלך. הם ראויים לכל הברכות. אני מכיר היטב את מרסלו ביילסה והגמר יהיה בין חברים, בתקווה שאני אנצח".

גם בסן מאמס היו חגיגות אדירות הלילה, לאחר השער הדרמטי שהשיגה בילבאו דקה לפני הסיום. הכובש פרננדו יורנטה נראה מזיל דמעה בסיום, אם כי ניסה להסתיר את התרגשותו מול המיקרופונים: "בכיתי? אני לא יודע. עשינו היסטוריה ועכשיו נקווה להמשיך אותה. זה נהדר להגיע לגמר, אבל אנחנו רוצים לזכות בתואר. רוצים להרגיש את הגביע. הייתה אווירה פשוט יוצאת מן הכלל באצטדיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully