וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת: "חוץ מההתאחדות, כולם מבינים שאסור לשתוק"

שרת התרבות והספורט תקפה את לוזון בדיון שנערך בכנסת. דנינו: "נמצה את הדין עם הפורעים". סטרשנוב: "עליית מדרגה"

ברני ארדוב

יומיים לאחר התקרית המכוערת בתום המשחק בין הפועל רמת גן לבני לוד בליגה הלאומית, נערך היום (ראשון) דיון מיוחד בכנסת, בהשתתפות שרת התרבות והספורט לימור לבנת, מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו ושופט בית המשפט המחוזי לשעבר אמנון סטרשנוב.

לימור לבנת שרת התרבות והספורט (ימין) עם מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו. מגד גוזני
"למגר את תופעת האלימות". לבנת ודנינו/מגד גוזני

לבנת פתחה את הדיון ואמרה: "האלימות במגרשים דורשת טיפול אחר ממה שהיה עד כה. המגרשים הפכו לזירת אלימות, ומעורבים בה גם שחקנים, מאמנים ובעלי תפקידים. חוץ מחברי הנהלת ההתאחדות, כולם מבינים שאי אפשר לשתוק יותר והם שותקים משום מה. בפגישתנו עם מפכ"ל המשטרה וגורמים במשטרה, בכוונתי ליצור הליך מזורז לטיפול בעבריינים, שמשמעותו שיפוט מהיר וענישה מחמירה.

"שוחחתי עם פרקליט המדינה משה לדור ועם מנהל בתי המשפט משה גל, שהתחייבו להירתם ליצירת המסלול המהיר הזה. כמו כן, השלמתי את הרכב הוועדה להחזרת השיפוט למגרשים בראשות ניצב בדימוס דוד צור. אני רוצה להודות לראש הממשלה ולחזור על דבריו: אם תהיה אלימות, לא יהיה כדורגל".

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו הוסיף: "קשה מאוד להתייחס למשחק ביום שישי כמשחק כדורגל. זה נראה יותר כזירת התגוששות וזה ממחיש את התופעה של זליגת האלימות ממקומות שנהגנו לראות אותם מחוץ למגרשים לתוך המגרשים. משטרת ישראל לא תאפשר לתופעות כאלה להתקיים. נמצה עם כל מפרי החוק את הדין ויהא תפקידם אשר יהא. כמו שעשינו הבוקר עם תשעה כתבי אישום בעקבות הדרבי התל אביבי. נילחם עד חורמה בתופעת האלימות. אני קורא מכאן לכל בעלי התפקידים ולכל מי שהספורט יקר לו, להוקיע את התופעה הזו ולהילחם בה. זה נושא יקר מאוד, ובעיקר לנוער".

דנינו התייחס לאפשרות להחזיר את המשטרה למגרשים ואמר: "לגבי השוטרים במגרשים: הסיפור הזה כל הזמן עולה ויורד. השוטרים נמצאים במגרשים, אבל יש חוק ומינון בין שוטרים לסדרנים. בזמן האחרון נתקלנו בתופעות חריגות ובמידה שנחליט לשנות את זה, נשנה את זה. השוטרים יהיו בכל מקום בו יצטרכו לאכוף את הסדר. אני בעד כל מה שיכול לעזור".

השופט לשעבר אמנון סטרשנוב: "יש עליית מדרגה משמעותית, לא רק ברמת האלימות גם בבחינת תוכן האלימות. אם מסתכלים על הצד החיובי זה שהאוהדים לא היו מעורבים בשתי התקריות האחרונות. הצד השלילי הוא ששחקני כדורגל ומאמנים ובעלי תפקידים מרשים לעצמם לפרוע פרעות בישראל. זה נתון בראש ובראשונה בידיה של ההתאחדות לכדורגל. שתי הקבוצות לא רק יראו את ליגת העל מנגד, אלא צריך אולי להוריד אותם ליגה למטה.

"התופעה החמורה של השחקנים, המאמנים ונושאי התפקידים מסמרת שיער. אני לא רואה קשר בין החזרת השוטרים למגרשים לשתי התקירות האחרונות שהיו בין השחקנים".

גם הנהלת הועד האולימפי גינתה היום את האלימות במגרשי הכדורגל, והיו"ר צבי ורשביאק אמר: "הגענו לנקודת שפל. מדובר במעשים פליליים חמורים שיש להתיחחס אליהם בהתאם לחוק ובכל חומרת הדין. לשם כך דרושה הצבה מאסיבית של שוטרים במגרשים. על ההתאחדות לכדורגל להחמיר בצורה משמעותית יותר את הענישה האישית והקבוצתית של המעורבים בהתפרעויות".

חמי אוזן עם חמש הערות לקראת המסע"ת של לוזון

מאיר לוי עדיין בהלם

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully