וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי קרויף: ”אני דיסקרטי. לא אתערב בהחלטות המאמן”

15.4.2012 / 14:18

ג’ורדי קרויף הוצג כמנהל המקצועי של מכבי ת”א ופרש את משנתו. גולדהאר: ”ניקח את הזמן עם ג’ורדי. הוא האיש הנכון”

ברני ארדוב

צילום וידאו: קובי אליהו, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו

שוב איש מקצוע חדש, שוב העיתונאים מתכנסים בקרית שלום, שוב חיוכים והתרגשות, שוב אופטימיות צהובה. איך זה ייגמר הפעם? ג'ורדי קרויף, המנהל הטכני החדש של מכבי תל אביב, הוצג היום (ראשון) בקרית שלום בקבוצתו החדשה. כלי התקשורת התמקמו בקרית שלום, בציפייה להצהרותיו הראשונות של ההולנדי, שקיבל חולצה רשמית של המועדון עם שמו מודפס על גבה, מהבעלים מיטש גולדהאר.

קרויף הגיע לישראל בשבת בבוקר, ואתמול אחר הצהריים כבר צפה ב-1:1 של מכבי תל אביב באשדוד. הוא ייכנס לתפקידו רק לאחר שיחתום על חוזהו ויסיים את תפקידו הנוכחי בא.א.ק לרנקה הקפריסאית, אולם הוא למעשה כבר החל בהכנות הלא רשמיות לקראת השנה הבאה.

אחת המשימות הקרובות שעומדות על הפרק עבור ההולנדי, היא בחירת המאמן לעונה הבאה. כפי שפורסם בוואלה! ספורט, קרויף עצמו מעוניין במאמן זר, ככל הנראה הולנדי, אולם גולדהאר לא פוסל הבאת מאמן ישראלי, כאשר רן בן שמעון הוא השם המוביל מבחינתו.

ג'ורדי קרויף, מיטש גולדהאר, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שוב חיוכים והתרגשות, שוב אופטימיות צהובה. איך זה ייגמר הפעם?/ברני ארדוב

מיטש גולדהאר פתח את מסיבת העיתונאים: "זה זמן רב ששקלנו למנות מנהל ספורטיבי למכבי תל אביב, ובחרנו את ג'ורדי קרויף. אני רוצה לאחל לו הצלחה ולהגיד שאני מחכה לעבודה עימו. המשימה שלו במכבי תל אביב היא לעבוד בתיאום עם ההנהלה, הצוות המקצועי, להיות אחראי על הסקאוטינג ועל החיבור עם מחלקת הנוער. זה לא כולל בחירת הרכבים או תרגולים טקטיים. אני בטוח שכולנו נתרגל לשינוי הזה. תמיד הייתה לי כוונה לבנות במכבי תל אביב משהו לטווח ארוך שיחזיק מעמד. החזון שלי הוא מעבר להווה. עם ההחתמה של ג'ורדי קרויף, אני מאמין שנשיג את מטרותינו".

ג'ורדי קרויף: "אני שמח וגאה להתחיל בפרויקט החדש הזה. אני מקווה שהארגון שלנו יהיה מוצלח ויביא הישגים. אני עובד בצורה דיסקרטית ואוהב להעריך דברים בזמן שלי. אני מקווה שתבינו, כי אני אוהב להיות רחוק מאור הזרקורים ועובד בצורה אחרת. אני אסגל את עצמי לדרכי העבודה של המועדון. אני אלגנטי בגישה שלי, דיסקרטי ומבין את לב השחקנים. לא אפרט על התוכניות שלי לקראת העתיד באופן ספציפי, אני מקווה שתבינו את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מיטש גולדהאר, ג'ורדי קרויף, מסיבת העיתונאים הרשמית של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הבעלים בונה על שותפות לטווח ארוך. קרויף וגולדהאר/ברני ארדוב

קרויף נשאל לגבי עברו ואמר: "לא עסקתי באימון, הייתי יותר עוזר מאמן בהתחלה. אני חושב שהייעוד שלי הוא להיות מנהל מקצועי, זה מתאים לי יותר. אשוחח על הקבוצה עם הצוות הנוכחי, לקבוצה יש עדיין מטרות העונה והיא נאבקת על הכרטיס לאירופה. אין טעם לעשות הכרזות מוקדמות לגבי העונה הבאה, ניקח את הזמן".

גולדהאר: "בחיים לא הכל הולך לפי התכנון, בעיקר בכדורגל. אנחנו ניקח את הזמן עם ג'ורדי, ונקווה שזה יביא גם תוצאות. הסיבות העיקריות שהובילו אותי לבחור בג'ורדי, היו הרזומה שלו והעובדה שהוא לא מאמין בקיצורים. זה לא בטבע שלו, הוא רוצה לעשות דברים בדרך שלו ואני אוהב את התכונה הזו. הוא גדל בעולם הזה, בילה את כל חייו בתא הטייס מהבחינה הזאת. אני חושב שהגיל שלו והמעמד שלו מתאימים לנו בדיוק. אני מאמין שזה יהיה מסע מעניין לשני הצדדים".

ג'ורדי קרויף מוצג כמנהל הספורטיבי החדש של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"לא עסקתי באימון, הייתי יותר עוזר מאמן בהתחלה. אני חושב שהייעוד שלי הוא להיות מנהל מקצועי". קרויף/ברני ארדוב

קרויף נשאל על התרשמותו ממכבי תל אביב והעדיף להתחמק: "אני מתחיל לעבוד ביולי. כרגע אני עוקב ומתרשם, אבל אני לא חושב שזה נכון להתייחס לזה כרגע. אני לא מוכן לדרוך במקום שהוא עדיין לא שלי. אשמח לענות על שאלות כאלה בעוד מספר חודשים. אני מקווה שהדברים יהיו טובים יותר בעונה הבאה. אני מאמין שאדע להוסיף את המרכיבים הנחוצים, אבל אין טעם להיכנס לזה כרגע. אני לא מתערב בעבודה של המאמן, אני יודע איפה מסתיים התפקיד שלי. לכל אחד יש את האחריות שלו".

ההולנדי התייחס לרמת הכדורגל הישראלי: "ככל שאני מכיר אותו יותר, אני מזהה עוד ועוד כישרון ומופתע לטובה. שיחקנו עם א.א.ק לרנקה פעמיים נגד מכבי חיפה, ולפני כן עשינו עבודת סקאוט על המועדון. זה נתן לי מושג כלשהו על רמת השחקנים המקומיים, והתרשמתי לטובה. יש הרבה שחקנים ישראלים שמשחקים באירופה, זה אומר שמתפתחת מודעות לגבי הרמה המשתפרת פה".

קרויף נשאל לגבי אביו יוהאן קרויף: "אני צריך להיזהר בתשובה שלי. אבא שלי מתרכז יותר בדברים הניהוליים, אם עקבתם אחרי הקריירה שלו לאחרונה. בשנתיים האחרונות לא ביקשתי את עצתו בנוגע לאף שחקן שהחתמתי. אני מדבר איתו הרבה על כדורגל, אבל בשבילי זה אבא ולא יוהאן קרויף הגדול. אין לו טלפון סלולרי, כך שקשה להיות איתו בקשר תמידי, אבל באופן כללי אנחנו מדברים על נושאי משפחה ולא על כדורגל".

על עבודת המאמן ובחירת אנשי הצוות אמר קרויף: "מאמן ראשי צריך לקבל את כל הכלים כדי להצליח, הוא צריך לבחור את אנשי הצוות שלו בעצמו, לפחות את העוזר. בקפריסין היה לנו מאמן שוערים קפריסאי ועוזר מאמן נוסף מקומי. לא כולם היו הולנדים. הדבר הכי חשוב שהם יהיו נאמנים למועדון ולמאמן. לא יהיה כאן קרקס".

אוהדי מכבי תל אביב במשחק מול מ.ס אשדוד. ברני ארדוב
ברוך הבא מיסטר קרויף/ברני ארדוב

גולדהאר נשאל לגבי אי האמון שלו בישראלים: "דווקא יש לי אמון רב בישראלים. רוב הארגון שלנו מורכב מישראלים, זה ממש לא קריטריון לבחירה. אנחנו ממנים את האדם המתאים ביותר לתפקיד".

כשנשאל אם סבלנותו פוקעת, השיב גולדהאר: "אני לא מחזיק במועדון 10 שנים, מבחינתי רק התחלתי. לאנשים קשה לראות את זה, אבל כשרכשתי את הקבוצה ירשתי מצב קיים ולוקח זמן להכיר את זה ולהבין איך ניתן להתקדם. אי אפשר לקפוץ ישר פנימה. זה היה תהליך למידה מבחינתי, וזה ימשיך כך. הסבלנות שלי? לפעמים חוסר סבלנות גורם נזק. גם את העסק שלי בקנדה לקח הרבה זמן לבנות. אני המתנתי וקצרתי את הפירות".

על המעבר שלו לישראל אמר קרויף: "בכדורגל אי אפשר לעבוד רק לפי הספר, כל הזמן הדברים משתנים. מי שנותר מקובע, נתקע בפיגור של 30 שנה מאחור. כל שחקן הוא שונה וצריך לנהוג בו אחרת. אם תסתכלו על ההיסטוריה שלי, תראו שהייתי במדינות שונות וחייתי בתרבויות שונות. הייתי בספרד, באנגליה כמה שנים, באוקראינה וגם בקפריסין. כאן זה יהיה אותו דבר מבחינתי. למזלי, יש לי קרוב משפחה שחי כאן כבר שנים, כך שהוא יקל עליי את ההסתגלות.

"התפקיד העיקרי שלי כרגע הוא בקבוצה הבוגרת. כמובן שמחלקת הנוער חשובה, זה זורם אצלנו בדם המשפחתי כמו שהסברתי. הנוער הוא הבסיס, אבל מבחינתי לא יהיה נכון להתעסק בזה כרגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully