וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי פתח תקוה: הפחתת הנקודות נדחתה לעונה הבאה

15.4.2012 / 12:30

בית הדין העליון קיבל את ערעור הקבוצה והיא תפתח את העונה הבאה במינוס שלוש נקודות. הטיל גם עונש רדיוס עם קהל

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: דרור פיקלני

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל קיבל היום (ראשון) את ערעור מכבי פתח תקוה והחליט לדחות את עונש הפחתת שלוש הנקודות לעונה הבאה. המשמעות: הקבוצה תפתח את העונה הבאה, בליגת העל או בלאומית, במינוס שלוש נקודות.

הנקודות שהחוזרו לקבוצה העונה העלו אותה זמנית מעל הפועל באר שבע ומעל הקו האדום. בנוסף, הטיל בית הדין על הקבוצה עונש של משחק רדיוס עם קהל אותו תרצה פתח תקוה במשחק נגד הפועל ראשון לציון ב-28 באפריל.

הרכב של שלושה דיינים, בראשות אב בית הדין עו"ד עמי פזטל וכן אמל פלאח ויהושע גרוס, הוא זה שדן בערעור שהגישה מכבי פתח תקוה בעניין הפחתת הנקודות נגדה. כזכור, בשבוע שעבר הפחית בית הדין שלוש נקודות ממאזנה של הקבוצה בעקבות האירועים בסיום המשחק נגד הפועל חיפה (1:2). ראוי להדגיש כי הקבוצה ערערה רק על הפחתת הנקודות ולא על הרחקת דני פרדה (שלושה משחקים) ועמי גניש (18 חודשים).

הדיינים כתבו בהחלטה: "מבט לעבר גיליון ההרשעות של המערערת מגלה דף כמעט נקי. בשש השנים האחרונות הועמדה המערערת לדין והורשעה רק בעבירות טכניות שוליות... אין ספק כי העבר הלא מכביד הזה צריך להילקח בחשבון בעת שמטפסים בסולם הענישה. שלא יהיה ספק לאיש. חומרת האישומים עמדה לנגד עינינו, לרבות המראות הקשים והמזוויעים מן התקרית שאירעה לאחר המשחק... אך כאמור סברנו שיהיה זה נכון לאפשר את סיומו הספורטיבי - על המגרש - של מאבק הירידה בלי השפעה חיצונית ודרמטית מצידנו על טבלת הליגה".

עמוס לוזון, נשיא מכבי פתח תקוה, בדיון בערעור על קבוצתו. ברני ארדוב
יקבל הקלה בעונש? עמוס לוזון/ברני ארדוב

הדיינים הוסיפו: "התקשורת עסקה רבות בהערכות לגבי נושא הדיון והביעה דעות בהחלט נחרצות ונכונות לגבי הצורך במלחמה נגד תופעת האלימות. התקשורת גם התייחסה למידת הצדק וטובת הכדורגל. אכן, יש הרואים את הצדק בעניינו בהחמרה רבה מאוד עם המערערת ויש הרואים את הצדק דווקא באי פגיעה במירוצה התקין של ההתמודדות בליגה. ואנו אומרים: למונח צדק פנים רבות והוא מאוד סובייקטיבי, אך אנו פוסקים לפי כללי המשפט שמטרתם אמנם להביא צדק, אך לא בהכרח צדק ומשפט חופפים זה לזה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אוהדי מכבי פתח תקוה מוחים נגד בית הדין של ההתאחדות. ברני ארדוב
הערעור שלהם התקבל. עורכי הדין של מכבי פתח תקוה/ברני ארדוב

לפני כן נערך הדיון המתוקשר, שוב מול לא מעט עיתונאים, צלמים, אנשי תקשורת ואוהדים. עו"ד לירון כהנא, המייצג את מכבי פתח תקוה יחד עם עו"ד מוטי ברונשטיין, פתח ואמר: "לבו של הערעור הוא חומרתו, העונש בלתי סביר והעיתוי בעל משמעות חריגה ובלתי סבירה. יש ארסנל של עונשים אחרים שאפשר לתת בלי לפגוע בנו קשות. ההתאחדות ביקשה ענישה סימטרית, הפועל חיפה התחילה בתגרה והיא קבוצה שמתחרה איתנו. על המגרש, ניצחנו ראש בראש. בנוסף, המאשימה לא ערערה על העונש של חיפה. איפה הסימטריה?".

כהנא הציג מקרים ביניהם בית הדין חרג מהתקנון כמו בהחלטה לפיה הפועל פתח תקוה תשחק בליגת העל ולא הפועל כפר סבא למרות האיחור באישור התקציב. פזטל ענה: "אנחנו לא מסתכלים על הטבלה בהחלטות שלנו". גרוס הוסיף: "מה שהכריע את הכף זו האלימות. היו מוכרחים לעשות משהו דרסטי. בן אדם ישב על הרצפה ועוד בועטים בו". כהנא התייחס לדברים וענה: "זה חמור, אבל נגד אותם אנשים עומד הליך פלילי ואולי סיום עבודה".

דייני בית הדין של ההתאחדות: עמי פזטל (במרכז), יהושע גרוס (משמאל), עמאל פלאח. ברני ארדוב
"סברנו שיהיה זה נכון לאפשר את סיומו הספורטיבי - על המגרש - של מאבק הירידה בלי השפעה חיצונית ודרמטית מצידנו על טבלת הליגה". הדיינים/ברני ארדוב

עוד טען כהנא: "בנובמבר נידון במזכירות הנושא לפיה הפוקוס בענישה עובר לפרט. יש למכבי פתח תקוה אחריות, אבל לא הייתה פריצה של אוהדים או זריקת חפצים. היא לא הצליחה לשמור על שחקנים ובעלי תפקידים. יש משמעות למי התפרע ואיזה שחקן ספסל הבעיר את האש".

בית הדין ביקש תקדימים לבקשת הקבוצה לדחיית העונש וכהנא נתן: "במקרה של בית"ר מול מכבי הרצליה נקבע עונש לא לפי התקנון. בית הדין טען שאפשר להעניש גם בעונה הבאה והמסר ברור. אנחנו מסתמכים על דחיית עונשי רדיוסים כמו במקרה של חגיגות האליפות של מכבי חיפה".

כהנא סיכם: "אני מבקש להסתפק בסימטריה מול הפועל חיפה. כתב האישום היה זהה וההרשעה שונה. אם מפחיתים נקודות, אנחנו מבקשים להעביר את העונש לעונה הבאה. לא צריך להוריד נקודות העונה וגם לקבוצה בפירוק מורידים נקודות בעונה הבאה. אנחנו מוכנים גם לעונש הפחתת נקודות על תנאי לעונה ולעונה הבאה".

אוהדי מכבי פתח תקוה מוחים נגד בית הדין של ההתאחדות. ברני ארדוב
אוהדי מכבי פתח תקוה פעילים בבית הדין/ברני ארדוב

בשלב זה ניתנה זכות הדיבור לתובע ההתאחדות, עו"ד שלום אבן עזרא, שאמר: "הכנתי ערעור על העונש של הפועל חיפה, אבל החלטתי שאני לא מגיש לכם אותו כי זה יעורר יצרים ויחזיר את מעגל העוינות. בלב כבד אני לא מגיש אותו, אבל זה לא אומר שאני מסכים עם החלטת בית הדין. אני מבקש סימטריה".

אבן עזרא המשיך: "ביקשתי להפחית נקודות ואני דבק בזה. האם כשאין ערעור על העונש של חיפה, ההפרש בין העונשים מוצדק? רציתי להרים את הרף וזה לא קרה. פתח תקוה הביאה שני מקרים לגבי דחיית העונש לעונה הבאה: בית"ר ומכבי חיפה. המקרה של בית"ר מזכיר יותר את המקרה הזה. אולי טעינו באותו מקרה". כהנא פנה לאבן עזרא: "מדוע יש להחמיר עם קבוצה אחת?", וזה ענה: "הפועל חיפה צריכה לתת דין. אולי לא סימטרי, אבל 25 אלף שקל קנס".

אגב, הבוקר נודע כי תובע ההתאחדות לכדורגל להעמיד לדין את קשר מכבי פתח תקוה מריו צארביץ' ואת אמיר אבו ניל מהפועל חיפה וזאת בעקבות העובדה שבמהלך הדיון האחרון הבחין מצפייה נוספת בקלטות שגם הם היו מעורבים במהומה על כר הדשא. ראוי לציין שלא מדובר בהחלטה סופית.

עמוס לוזון פנה לדיינים לפני תום הדיון: "אנא התחשבו, אנחנו הקבוצה ההוגנת בליגה". עם צאתו מהדיון, סירב לוזון לדבר עם התקשורת והורה גם לעורכי הדין לא להתראיין.

כ-20 אוהדי מכבי פתח תקוה הגיעו למשרדי ההתאחדות לכדורגל ותלו ארבעה שלטים: "אין דין ואין דיין", "התקשורת מנהלת את המדינה", "די למשפטי שדה" ו"בית הדין שייך לתקשורת". האוהדים הפגינו את מחאתם נגד החלטת בית הדין, דרשו לשנותה וקראו: "פתח תקוה לא תרד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully