וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה: ליברפול עלתה לגמר הגביע עם 1:2 על אברטון

האדומים המשיכו את עונת הגביעים המוצלחת כשחזרו מפיגור בדרבי. ילאביץ' (24) כבש, סוארס (62) וקארול (87) הפכו

האם קני דלגליש יילך בדרכו של ז'ראר הוייה? 11 שנים אחרי דאבל הגביעים עם המאמן הצרפתי, ליברפול שוב מכפרת על האכזבות בליגה באמצעות מפעלי הגביע. האדומים עלו היום (שבת) לגמר הגביע האנגלי אחרי ניצחון 1:2 בוומבלי על היריבה העירונית אברטון, ויוכלו להוסיף עוד תואר לאחר שזכו כבר בגביע הליגה העונה. אברטון עוד הוליכה משער של ניקיצה ילאביץ' (24), אבל לואיס סוארס (62) השווה לאחר טעות קשה בצד השני ודווקא אנדי קארול המושמץ העניק לליברפול את הכרטיס לגמר עם שער דרמטי שלוש דקות לסיום. היריבה של ליברפול בגמר תיקבע בעוד דרבי, במפגש בין צ'לסי לטוטנהאם (20:00, ספורט2).

אנדי קארול שחקן ליברפול חוגג. Tom Hevezi, AP
כיפר על ההחמצות. אנדי קארול/AP, Tom Hevezi

אחרי דקת הדומיה לזכר הרוגי אסון הילסבורו, הווארד ווב הוציא לדרך משחק שנפתח בצורה שקולה, עם עדיפות קלה לליברפול. בדקה ה-24, ממש משום מקום, בלבול בהגנת האדומים הסתיים בבעיטה של ג'יימי קראגר הוותיק לגופו של טים קייהיל, ומשם הכדור התגלגל לניקיצה ילאביץ' שכבש מעמדת נבדל. השער המיותר הכניס את ליברפול ללחץ, שרק התגבר בעקבות החמצות מרגיזות של אנדי קארול. סטיבן ג'רארד ניסה את מזלו מרחוק בתקווה לשחזר חלק מהשלושער, אך לא ממש הטריד את טים הווארד.

לואיס סוארס, שהתעסק בעיקר בעימותים ועקיצות עם ג'וני הייטינחה, חיכה למתנה וקיבל אותה במחצית השנייה. סילבן דיסטן ביצע טעות קשה בדקה ה-62, והאורוגוואי השווה והקפיץ את האוהדים האדומים. השליטה עברה באופן מוחלט לליברפול, דלגליש עשה חילופים טובים עם מקסי רודריגס וקרייג בלאמי, ובא על שכרו בדקה ה-87. בלאמי הרים כדור חופשי וקארול, דווקא הוא מכולם, נגח לרשת ונכנס לטירוף. ליברפול מציינת בצורה מרגשת את אירועי השנה לאסון הגדול בהילסבורו.

זו הפעם ראשונה מאז 1987 שליברפול מנצחת שלוש פעמים בעונה את אברטון. המשותף: גם אז דלגליש היה על הקווים. מצד שני, בכל שלוש הפעמים שליברפול ניצחה את היריבה העירונית בחצי הגמר, היא המשיכה הלאה להפסיד במשחק על הגביע. עכשיו נראה אותם בגמר, שם הם מחכים למנצחת בין טוטנהאם לצ'לסי. גביע שמיני בהיסטוריה וראשון מאז 2006, קרוב מתמיד.

שחקני ליברפול עומדים דקת דומיה לזכר הרוגי אסון הילסבורו. Tim Hales, AP
זוכרים את הרוגי אסון הילסבורו. שחקני ליברפול בדקת הדומיה/AP, Tim Hales

מהלך המשחק

דקה 3: קארול נכנס טוב לרחבה והוציא לאחור לספירינג, שבעט מ-14 מטרים מעל השער.

דקה 6: ביינס סובב כדור חופשי ברגל שמאל מ-20 מטרים, מעט מעל המשקוף.

דקה 15: קארול שוב בפעולה טובה, הוריד כדור לשקרטל שבעט לידיו של השוער.

דקה 24: גול! איזה שער מוזר במעמד כה מרכזי. אי הבנה בין קראגר ואגר ברחבה הסתיימה עם בעיטה של הראשון לגופו של קייהיל, ומשם הכדור הגיע לילאביץ' שהבקיע בקלות, אם כיהיה בנבדל קטנטן. טעות קשה של קראגר וגם של צוות השיפוט בראשות הווארד ווב. 0:1 לאברטון.

דקה 37: ג'רארד השתחרר וירה מ-30 מטרים מעל השער.

דקה 47: הנדרסון פרץ יפה בצד ימין וגם גביה כדור טוב, אבל קארול שמר על מסורת ההחמצות שלו עם נגיחה החוצה מחמישה מטרים.

דקה 62: גול! דיסטן ניסה להחזיר אחורה להווארד, אבל מסר כדור חלש שנקרא היטב על ידי סוארס. האורוגוואי אמר תודה ומול השוער בעט כדור מדויק לפינה. הגנת אברטון מחזירה טעות, ליברפול משווה ל-1:1.

דקה 78: קארול הפעיל לחץ על הגנת אברטון, ששוב איבדה כדור. מקסי המחליף חטף ומסק לחלוץ הגבוה, שבעט כדור חד שהחטיא במעט את המסגרת.

דקה 87: גול! אחרי כל ההחמצות וההשמצות, הנה דווקא קארול כובש וכנראה מכריע את הדרבי. בלאמי הגביה כדור חופשי לרחבה, וקארול נגח אחורה אל הרשת. 1:2 לליברפול, שמריחה גמר נוסף.

דקה 89: ליברפול יצאה להתקפה מהירה, סוארס הוציא רוחב ומקסי מארבעה מטרים בעט לקורה.

הרכב ליברפול: בראד ג'ונס, גלן ג'ונסון, ג'יימי קראגר, מרטין שקרטל, דניאל אגר, סטיבן ג'רארד, ג'יי ספירינג, ג'ורדן הנדרסון (מקסי רודריגס, 75), סטיוארט דאונינג (קרייג בלאמי, 84), אנדי קארול, לואיס סוארס.

הרכב אברטון: טים הווארד, פיל נוויל, סילבן דיסטן, ג'ון הייטינחה, לייטון ביינס (ויקטור אניצ'בה, 88), מגאי גיי (שיימוס קולמן, 67), דרון גיבסון, לאון אוסמן, מרואן פלאיני, טים קייהיל, ניקיצה ילאביץ'.

האם יוהאן קרויף יחליף את דמיאן קומולי כמנהל המקצועי בליברפול?

כדורגל אנגלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully