וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברפול: יוהאן קרויף מועמד לתפקיד המנהל המקצועי

מאמן העבר האגדי עשוי להחליף את קומולי שעזב. במועדון נרגשים לקראת חצי גמר הגביע מול אברטון (ש', 14:30, ספ'1)

ארבעה משחקים ייערכו מחר (שבת) במסגרת המחזור ה-34 בפרמיירליג, אך לא מעט עיניים בממלכה יופנו וודאי דווקא לאצטדיון וומבלי, שיארח את הדרבי של ליברפול בין המייטי רדז ואברטון במסגרת חצי גמר הגביע (14:30, ספורט1, ספורט1 HD). בארון העמוס של ליברפול שבע זכיות בתואר המפואר (הפעם האחרונה ב-2006), בעוד אברטון הניפה את הגביע חמש פעמים (הפעם האחרונה ב-1995).

מדובר במפגש ששוחק הכי הרבה פעמים בתולדות שלב חצי הגמר של הגביע, כאשר ליברפול העפילה לגמר 13 פעמים מתוך 23 ההופעותיה, בעוד אברטון הודחה בחצי הגמר 11 פעמים - הכי הרבה בהיסטוריה של המפעל המפואר. אלא שלמרות הנתון המסקרן הזה, הרי שבכל ששת הפעמים האחרונות שהטופיז הגיעו לחצי הגמר, הם צלחו אותו. מצד שני, בכל שלוש הפעמים שליברפול ניצחה את היריבה העירונית בחצי הגמר, היא המשיכה הלאה להפסיד במשחק על הגביע.

ההכנות של ליברפול למשחק ספגו מהלומה מסוימת בשל הבלגאן הניהולי הגדול שהתרחש אמש, במרכזו הועזב מנהל הרכש של המועדון דמיאן קומולי. היום מדווחים באנגליה כי אחד המועמדים המובילים להחליפו הוא לא אחר מיוהאן קרויף הגדול, כשגם לואיס ואן חאל, מנהל ברצלונה לשעבר צ'יקי בגיריסטיין וסגן נשיא ארסנל לשעבר דייויד דין ברשימה של הבעלים של המייטי רדז, ג'ון הנרי.

מבחינה מקצועית, החדשות הרעות של ליברפול מגיעות מהשער, כאשר פפה ריינה ודוני מושעים, ומי שיפתח בין הקורות הוא בראד ג'ונס האוסטרלי, שיעלה לכר הדשא לראשונה מאז דצמבר 2010. דניאל אגר וגלן ג'ונסון שחוזרים מפציעות אמורים לשוב גם להרכב, כשסטיבן ג'רארד, לואיס סוארס ואנדי קארול שקיבלו מעט מנוחה נגד בלקבורן, יפתחו בהרכבו של קני דלגליש, שינסה להצעיד את המועדון לדאבל גביעים - גביע הליגה בו המייטי רדז כבר זכו, ובכך להשלים הישג אותו ביצעו שלוש קבוצות בלבד בהיסטוריה: ארסנל בעונת 1992/93, ליברפול ב-2000/01 וצ'לסי ב-2006/07.

לא שוכחים את הילסבורו

במשחק מחר יציינו 23 שנה לאסון הילסבורו, כאשר הפעם האחרונה שליברפול ואברטון נפגשו בוומבלי זה קרה בגמר של 1989, פחות מחודשיים אחרי הטרגדיה בה נהרגו 96 אנשים. שחקני שתי הקבוצות יעלו מחר לכר הדשא עם סרטים שחורים, הקפטנים סטיבן ג'רארד ופיל נוויל יניחו פרחים, ודקת דומיה תקדים את שריקת הפתיחה.

"זה יהיה מאוד מרגש לכולם", אמר קני דלגליש. "כאילו המשחק עצמו לא היה מספיק גדול. זהו משחק ענק". הקפטן, סטיבי ג'י, הוסיף: "אנחנו יודעים שאברטון מגיעה בכושר טוב, אבל זהו משחק גביע, כך שמה שהיה בליגה לא משנה. במשחקים מהסוג הזה אפשר לזרוק את המומנטום, היתרונות הפסיכולוגיים ומפגשי עבר לפח, זה לא משנה".

בצד השני דייויד מויס יחסר מחר את סטיבן פינאר, ששיחק מוקדם יותר העונה עבור טוטנהאם בגביע, ויחזיר להרכב את לייטון ביינס, טים קייהיל וניקיצ'ה ילאביץ' שקיבלו מנוחה בניצחון על סנדרלנד בליגה. "אנחנו אוהבים להיות בעמדת האנדרדוג", אמר שוער הטופיז טים הווארד. "בדרך כלל אנחנו משחקים יותר טוב ככה. כבר שיחקתי הרבה משחקים גדולים, לשתי הקבוצות יש שחקנים ששיחקו במעמדים כאלה, ככה שנדע איך להתמודד עם האתגר הפסיכולוגי".

שבת בפרמיירליג: נוריץ' מול מנצ'סטר סיטי

כדורגל אנגלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully