וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: ברצלונה בחצי הגמר אחרי 1:3 על מילאן

שני פנדלים של מסי (אחד מפוקפק) ושער של אינייסטה העלו את אלופת אירופה לשלב הבא. באיירן העפילה עם 0:2 על מארסיי

קרב הענקיות בין ברצלונה למילאן הוליד הערב (שלישי) את העולה הראשונה לחצי גמר ליגת האלופות, כאשר אלופת אירופה ניצחה 1:3 במשחק דרמטי את יריבתה מאיטליה ועלתה לחצי גמר חמישי ברציפות. ליאונל מסי כבש צמד מהנקודה הלבנה ושבר את שיא השערים במפעל עם 14, כשבשלב הבא הוא וחבריו מחכים למנצחת בין צ'לסי לבנפיקה. באיירן מינכן עבדה הרבה פחות קשה והשלימה ניצחון כפול על מארסיי עם 0:2 נוסף, הפעם לעיני הקהל הביתי. איביצה אוליץ' כבש צמד והעלה את הבווארים לחצי הגמר, שם הם צפויים לפגוש את ריאל מדריד.

שחקן ברצלונה ליאונל מסי חוגג. AP
שבר את שיא השערים לעונה בליגת האלופות עם 14 כיבושים. ליאונל מסי חוגג/AP

ברצלונה - מילאן 1:3 (1:3 בסיכום)

אלופת אירופה השוותה את השיא של ריאל מדריד מסוף שנות ה-50, כשעלתה לחצי גמר האלופות בפעם החמישית ברציפות. זה ממש לא היה קל. ברצלונה נדרשה למאמץ אדיר מול מילאן הנמרצת וגם לעזרה מהשופט ההולנדי ביורן קאופרס, ששרק לפנדל שני מפוקפק מספר דקות לאחר השוויון של הרוסונרי. האיטלקים לא מצאו פתרון למתפרצות של ליאונל מסי, וביום בו אנדרס אינייסטה כובש - כפי שמלמדת הסטטיסטיקה - ברצלונה לא מסוגלת להפסיד. בכל מקרה, היא עדיין גדולה על מילאן.

כבר בדקה ה-11 מסי סחט פנדל ושבר את שיא השערים לעונה אחת בליגת האלופות עם ה-13 שלו. מילאן לא ויתרה, זלאטן איברהימוביץ' היה כל כך נחוש להוכיח את יכולתו בקאמפ נואו, וכך נולד השוויון. השבדי בישל באומנות לאנטוניו נוצ'רינו בדקה ה-32, אך זה החזיק מעמד בדיוק תשע דקות, עד לפנדל השני של מסי, לאחר שאלסנדרו נסטה תפס לטענת השופט את סרחיו בוסקטס ברחבה. השער השני הוציא את הרוח מהמפרשים של מילאן, ובמחצית השנייה זו הייתה בעיקר ברצלונה שתקפה עם שיטת הטיקי-טאקה המפורסמת וסגרה עניין בדקה ה-53 עם השלישי של אינייסטה. קרלס פויול, שחגג הופעה 550 במדי ברצלונה, כבר מפנטז על הנפה שנייה ברציפות של הגביע, לראשונה במתכונת הנוכחית של ליגת האלופות ומאז מילאן של אריגו סאקי.

דקה 5: דווקא אחרי התקפה טובה של מילאן, ברצלונה יצאה למתפרצת מהירה עם מסי, שהתקדם באין מפריע וסיים עם בעיטה שטוחה לידיו של אביאטי.

דקה 7: אלבס התחיל מצד ימין ומסר לפברגאס, שבנגיעה אלגנטית הקפיץ לרחבה למסי, אבל הארגנטינאי בעט מזווית אלכסונית החוצה מחמישה מטרים.

דקה 11: גול! מסי נכנס לרחבה ובמקום לבעוט ניסה לפרגן לפברגאס. הכדור חזר אליו מרגלי אנטוניני, שהוסיף חטא על פשע והכשיל את כוכב בארסה. הארגנטינאי לקח את הפנדל בעצמו ובעט שמאלה, אביאטי היה קרוב. לא יותר. שער 13 של מסי העונה בליגת האלופות ו-50 בכל שנותיו במפעל. 0:1 לברצלונה, הארכה כבר לא תהיה כאן.

דקה 32: גול! הנקמה של זלאטן? רוביניו מצא את השבדי, שהחזיק את הכדור עם הגב להגנת ברצלונה ואז שלח כדור עומק נפלא לנוצ'רינו. הקשר ברח בצד ימין לפויול ומול ואלדס בעט במדויק לרשת. 1:1, כרגע מילאן עולה.

דקה 41: גול! פנדל שני לברצלונה, אחרי שהשופט טען כי נסטה תפס ברחבה את בוסקטס. נסטה קיבל צהוב שימנע ממנו לשחק במשחק הבא, אבל למסי זה לא הפריע לכבוש שוב מהנקודה הלבנה, אחרי ששינה כיוון עם בעיטה מדויקת ימינה. 1:2 לברצלונה.

דקה 44: מסי הגיע די במקרה לכדור רוחב וכמעט השלים שלושער, אבל אביאטי הדף בקושי.

דקה 49: צ'אבי סובב כדור חופשי מ-25 מטרים, סנטימטרים מהחיבורים של אביאטי.

דקה 53: גול! ברצלונה שוב יצאה למתפרצת, הבעיטה של מסי נבלמה ברגלו של מקסס והכדור הגיע לאינייסטה. המהנדס לא התקשה למצוא מחמישה מטרים את הפינה של אביאטי. שער שני לאינייסטה באלופות, וכשהוא כובש הבלאוגרנה אף פעם לא מפסידה. 1:3 לברצלונה.

דקה 61: רוביניו חטף כדור לאלבס ונעצר אצל ואלדס, אבל השופט סימן כי הוא נגע בידו בתחילת המהלך. הברזילאי זועם.

דקה 69: פברגאס מסר למסי שהכין באלגנטיות לטיאגו, אך המחליף בעט החוצה ממצב קורץ.

דקה 87: אדריאנו מצא עצמו בצד שמאל לבד מול אביאטי, אך בעט החוצה ברשלנות ברגל ימין.

שופט ביורן קויפרס מוציא כרטיס צהוב לאלסנדרו נסטה, מול ברצלונה. AP
החלטה מפוקפקת למדי בפנדל השני. השופט ביורן קאופרס/AP

באיירן מינכן - מארסיי 0:2 (0:4 בסיכום)

גביע האלופות הוצב על הדשא באליאנץ ארינה לפני שריקת הפתיחה, ונתן השראה לעוד תצוגת תכלית של הבווארים. למרות ההרכב החסר (בסטיאן שווינשטייגר מוצהב, אריאן רובן ומריו גומז קיבלו מנוחה) באיירן מינכן הציגה כדורגל אטרקטיבי והשלימה ניצחון כפול על מארסיי האומללה, שוב עם 0:2 (0:4 בסיכום). החבורה של דידייה דשאן, מלבד כמה ניסיונות מרחוק שמצאו את מנואל נוייר מוכן, המשיכה את התקופה הרעה מהליגה ונפרדה מליגת האלופות בקול ענות חלושה, ברבע הגמר הראשון שלה מאז הזכייה במפעל ב-1993.

איביצה אוליץ', שלא כבש בליגת האלופות מאז השלושער בחצי הגמר מול ליון ב-2010, הריח דם צרפתי וחזר לחיים. הקרואטי נהנה מבישול של פרנק ריברי (הופעה מצוינת מול האקסית) בדקה ה-11 ומאחד נוסף של דויד אלאבה בדקה ה-37 כדי להראות שמול מארסיי אפשר גם בלי גומז. באיירן טיווחה מכל מקום במחצית הראשונה והלהיבה את הקהל בניסיון להגדיל את התוצאה, אך הקורה וסטיב מנדאנדה מנעו זאת ממנה. לאחר ההפסקה היא כבר הורידה הילוך באופן טבעי והמתינה לשריקת הסיום. בחצי הגמר תפגוש באיירן ככל הנראה את ריאל מדריד, שמוליכה בבטחה 0:3 מול אפואל ניקוסיה. המשחק הראשון ייערך בגרמניה ב-17-18 באפריל.

דקה 12: אחרי שעצר ניסיון של רמי, נוייר מצא עצמו במבחן נוסף מול מורל, ורשם הדיפה נפלאה לניסיון של המגן השמאלי.

דקה 13: גול! ריברי חדר לרחבה והשאיר את הכדור לאוליץ', ספק בנבדל, והחלוץ קרואטי המשיך בנגיעה עם בעיטה לפינה השמאלית. שער ראשון לאוליץ' בליגת האלופות מאז השלושער מול ליון בחצי גמר 2010, 0:1 לבאיירן מינכן.

דקה 17: מ'ביה הקמרוני התקדם עם הכדור והפציץ ממרחק, נוייר היה מוכן ואגרף לקרן. עוד הצלה יפה של השוער הגרמני.

דקה 27: גם השוער בצד השני הגיע מוכן. מנדאנדה הדף ניסיון אחד מרחוק של קרוס, ולאחר מכן היה מוכן גם לוולה מ-25 מטרים של טימושצ'וק. שתי הדיפות לכדורים קשים.

דקה 27: ריברי הכניס כדור עומק נהדר לאוליץ', שהפעם בעט חלש לרגליו של מנדאנדה.

דקה 33: שוב קרוס טיווח מ-20 מטרים, הפעם מנדאנדה לא הגיע והכדור ננעץ בקורה. כמה קרוב.

דקה 37: גול! באיירן חילצה כדור בחלק המגרש שלה ויצאה למתפרצת עם ריברי. הצרפתי דהר לאורך 60 מטרים ובסופו של דבר מסר שמאלה לאלאבה, שהעביר כדור רוחב ובישל לאוליץ' את השני. 0:2 לבאיירן מינכן.

דקה 53: באיירן המשיכה בלחץ, הפעם ריברי החטיא מקרוב מול מנדאנדה שהדף לקרן.

דקה 67: אמלפיטאנו הגביה מצוין מצד ימין, ברנדאו הצליח איכשהו לנגוח מעל השער מארבעה מטרים. זה היה צריך להיות שער הניחומים של מארסיי.

גביע האלופות על הדשא באצטדיון של באיירן מינכן. AP
הגביע הנכסף גם נמצא באליאנץ ארינה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully