וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק פרי: "המשפחה שלי ואני עברנו תקופה מאוד קשה"

2.4.2012 / 13:55

יצחק פרי שכח מהאיומים של קליסקי, מפנטז על "מכבי ראשל"צ על הפודיום" ומאמין ש"נשלש את כמות האוהדים". ראיון אופטימי

רוב המחאות האחרונות בכדורגל הישראלי התייחסו לחוסר הזיקה של הבעלים החדשים לקבוצות שלהם, אבל מה שאולי אפשר להגיד על מיטש גולדהאר ועל אלי טביב, אי אפשר להגיד על משה קליסקי ויצחק פרי. האהבה שלהם למכבי ראשון לציון היא בלתי מעורערת. האמוציות שהתערבבו במאבק ביניהם עלו לטונים שמאפיינים רק אנשים מלאי אכפתיות ורגש, אבל עכשיו, אחרי התלונות במשטרה, תביעות הדיבה והכותרות התקשורתיות, הסערה שככה. עכשיו יצחק פרי חוזר לתפקיד היושב ראש לאחר עשור, כשהמטרה הראשונה שלו היא להחזיר את השקט ואת היציבות למועדון. בראיון עמו הוא נשמע מפויס יותר כלפי קליסקי ("עשה עבודה טובה"), מספר על החלומות ("לראות את הקבוצה על הפודיום"), רומז על ספונסרים חדשים ובעיקר מודה: "אני והמשפחה שלי עברנו הרבה רגעים קשים".

"ההרגשה היא טובה מאוד, אני אוהב את התפקיד. 27 שנים תפקדתי כיושב ראש מחלקת הכדורסל מאז שהקבוצה הייתה בליגה ג' ועד השנים של גביעי אירופה השונים. החזרה היא כמו חזרה הביתה אחרי הרבה שנים שלא היית שם", אומר פרי בראיון לוואלה! ספורט, ומתייחס לתקופה האחרונה: "למעשה הדרך הייתה צריכה להיות הרבה שקטה ויפה. בדצמבר, כשהוחלט על חילופים, הכיוון היה לחפיפה עד סוף העונה. לצערי הרב, ואני מדגיש את זה שלצערי, באמצע הדרך זה הלך לכיוונים שונים ונגמר כמו שנגמר. היום אנחנו מסתכלים קדימה, אופטימיים. יישרנו קו עם כל המערכת, כולל עם האוהדים, והיום הפנים שלנו להצלחה של הקבוצה".

"העיקר שהפרשה הסתיימה בהבנה"

בדצמבר, באופן מפתיע למדי, הוחלט על חילופי יושבי ראש בעיר היין. הקבוצה שהייתה בצמרת פתאום חטפה זעזוע, ופרי חושף כאן לראשונה את השתלשלות העניינים. "לאורך השנים האחרונות עלתה מדי פעם האפשרות שאחזור לפעילות. הייתי עסוק בהרבה דברים, הן בעבודה והן בתחומים האישיים, לכן זה לא עמד על הפרק. לפני כמה חודשים פנו אליי מספר חברי הנהלה וביקשו פעם נוספת שאשקול לחזור לתפקיד. אחרי היסוסים ארוכים והתייעצויות עם משפחתי ועם השותפים שלי, אמרתי להם שאסכים לעשות זאת, אולם אך ורק בהנחה שאקבל תמיכה וגיבוי מראש העיר.

"יו"ר האגודה יורם שוורץ שוחח על כך עם ראש העיר, ונקבעה לי פגישה עמו. באותו השבוע השתתפתי גם בפגישה עם ראש המנהלת, אבנר קופל, בנוגע לבניית הארנה. ראש העיר ציין בשתי הישיבות שהוא רואה את הספורט מתפתח וסוחף את כל בני הנוער בעיר, שהוא היה רוצה להכפיל ולשלש את מספר האוהדים בארנה החדשה, והוא רוצה להביא את הכדורסל וענפים נוספים לשיאים כמו קבוצות הכדוריד העירוניות. עניתי לו שאם זאת החשיבה שלו, אז אני מוכן לצאת לדרך משותפת, וקיבלתי את ברכת הדרך. עם ההחלטה הזו, חברי ההנהלה פנו להנהלת העמותה, וביקשו דיון בהחלפת היושב הראש".

בתחילה עוד ניתן היה להניח שחילופי יושבי הראש יעברו בשלום ובסוף העונה ייכנס פרי לתפקיד, אך לאחר שמשה קליסקי טען שהוא אוים על ידי פרי, התפוצצה העסקה. השניים נכנסו למאבק שכלל האשמות רבות, כולל האשמות מצד אנשי תקשורת. "אני לא מסתכל אחורה, אני מסתכל אך ורק קדימה", אומר פרי, שנשמע מפויס יותר, "הדברים היחידים שאני מוכן לומר בנושא זה שאני ומשפחתי עברנו תקופה מאוד קשה. אני שמח שהנושא נסגר בהבנה בין כל הצדדים. היום אני והסובבים אותי מסתכלים אך ורק קדימה".

לשלש את מספר האוהדים, לשדרג את מחלקת הנוער

בעשור האחרון, בלי פרי, הגיעה מכבי ראשון לציון פעמיים לפיינל פור ופעם נוספת לגמר הגביע. היו"ר הנוכחי כבר שואף קדימה. "היה כאן יו"ר שעשה עבודה מסודרת ומאורגנת בעשור האחרון והגיע להישגים", אמר פרי, "נקודת המבט שלי היא שכשאתה עוסק בספורט תחרותי, אתה צריך כל הזמן לשאוף למעלה וקדימה. הייתי רוצה להגיע למצב שאם מכבי ראשון לציון לא תיכנס לפיינל פור, יגידו שהיא נכשלה. אומנם כולם גאים ושמחים כשנכנסים לפיינל פור, אך הייתי רוצה שידברו על ראשון כמו שמדברים על הפועל ירושלים. כאל קבוצת צמרת שנלחמת כל הזמן בחלק העליון של הטבלה".

פרי מגלה את המטרות שלו כפי שהציג בתוכנית תלת שנתית עם כניסתו לתפקיד. "אנחנו רוצים לבנות מערכת רוחבית חזקה. יש למכבי ראשון לציון מחלקת נוער אדירה עם שחקנים מעולים. אנחנו רוצים ליצור מערכת שתספק באופן קבוע שני שחקנים מדי שנה ממחלקת הנוער לקבוצת הבוגרים. אמרו לי שאהיה מאושר אם ייצא שחקן בכל שנתיים, אז אני מוכן לפשרה, שייצא שחקן אחד בכל שנה. הדבר הראשון שביצענו לפני שלושה חודשים היה להחזיר את זיו ארז לאמן את המחוננים של מכבי ראשון לציון, אחרי שעבד עם הנערות של המועדון. בעבודה עם המחוננים יהיו צוות של שלושה אנשים, ניקח פיזיולוג ספורט ואולי גם פסיכולוג שיעבוד איתם.

"אני רוצה לטפל בנושא ולהכפיל ולשלש את מספר אוהדי הקבוצה. החלום שלי זה לראות גושי אוהדים גדולים כמו בירושלים וחולון, שהשירה שלהם מחממת את הלב. לראשון יש קהל אוהדים נהדר, נפגשתי איתם השבוע ואמרתי להם 'חבר'ה לא כועס עליכם, מה שהיה היה, בואו נסתכל קדימה'. אבל הייתי רוצה להכפיל את מספרם פי כמה. אנחנו רוצים להפוך את 'בית מכבי' לבית של מכבי. בית מכבי היה קיים עשרות שנים ברחוב זד"ל. זה לא צריך להיות תחליף להיכל הספורט בגן נחום. יצאנו מבית מכבי הישן ביקב ב-1995, וצריכים להפוך את המקום החדש לבית, למקום חם, לא רק למגרש כדורסל או כדוריד, למקום שאנשים ירגישו בו חום".

מי יהיה הספונסר שישנה את פני הקבוצה?

על פי גורמים שונים בהנהלת ראשון לציון, אחת הסיבות להחלפתו של קליסקי בפרי הייתה הבטחה כי יוכל להעלות את סכום הכספים שמגויסים מספונסרים למועדון, כולל ספונסר גדול ברמה של אלטשולר שחם בגלבוע/גליל, בזן בחיפה ומגד בירושלים. פרי מגלה שיש דיונים עם ספונסרים, אך מעדיף שלא לחשוף זאת. "אני נמצא 40 שנה במגזר העסקי וזה מקל עליי לפנות ולהגיע לגופים שיכולים להיות ספונסרים במספרים גדולים. היום יש לקבוצה את הספונסר 'אופיצי', שמלווה אותה מספר שנים ותמיד תהיה לו עדיפות. חברת 'כלל', שהייתה הספונסר של הקבוצה לאורך 13 שנה בתקופת כהונתי הקודמת, העניקה לקבוצה חסות תמורת כסף רב מאוד, ולטעמי קיבלה בתמורה שנים רבות של חשיפה וזהות עם הצלחה".

בנוגע לתחום הכספי, ליו"ר הכתומים יש ראייה לטווח ארוך. "הספורט היום מתבסס על כסף. ברצלונה בלי כסף לא הייתה ברצלונה, וככה גם מנצ'סטר יונייטד ולוס אנג'לס לייקרס. התחלנו לעבוד על הנושא הזה, אלא שלצערי הרב החודשיים האחרונים של המאבקים בתוך האגודה עצרו את זה מעט. אבל אין ספק, על מנת להגיע לצמרת ולשיאים בספורט, מכבי ראשון לציון זקוקה לספונסר ברמות של כסף גדול. זה לבטח יכול לעזור לה בקפיצת מדרגה קדימה".

- בסופו של דבר האגודה נכנסה לחובות גדולים בתקופתך. איך אתה יכול להיות בטוח שזה לא יחזור על עצמו?

"העולם הכלכלי של הספורט הוא שונה. צריך להבין שגם הסטטוס של שחקנים וגם המיסוי השתנה לאורך שנות ה-80, ה-90 וה-2000. הבקרה נכנסה בסוף שנות ה-90, והיום כל החסמים והמערכות הן שונים לחלוטין. היום אם לא תתפרע, ותדע להעמיד מערכות שיתכננו נכון ויבקרו את עצמם, לא תיכנס למצבים כאלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בירנבוים יישאר, כנראה גם קיצ'ן

אותה קפיצת מדרגה שעליה מדבר פרי תכלול השתתפות באירופה, אם ההנהלה תאשר זאת, ושמירה על המסגרת הקבוצתית, כולל המאמן אפי בירנבוים, שלטענת פרי יישאר עונה נוספת. "מה שצריך לעשות ומה שנותן כוח לקבוצות זה לשמור על המסגרת הקיימת. ברגע שאתה שומר על המסגרת, יש לך יתרון בסיסי בתחילת העונה. אתה לא מתחיל מהתחלה, אלא מדרגה גבוהה יותר ושואף להתקדם קדימה. מצאתי קבוצת שחקנים מדהימה, גם מבחינת יכולת של השחקנים וגם מבחינת הרכב אנושי, שתומכים ודוחפים אחד את השני. נעשה את המקסימום על מנת לשמר את הקבוצה הזאת, לקבוצה הנוכחית חסרים עוד שחקנים שיכולים לעזור ברוטציה. הקבוצה צריכה יותר עומק בעתיד, ולשמר את ההרכב מהשנה הנוכחית".

אחד השחקנים שעליו רוצה פרי לשמור הוא דרווין קיצ'ן, שראשון לציון מחזיקה עליו באופציה לעונה נוספת, ושמו אף נקשר כמועמד אפשרי למכבי תל אביב. "כשנכנסתי לתפקיד בדצמבר, ישבתי עם כל השחקנים באופן אישי. ישבתי פעמיים עם קיצ'ן ודיברנו על התוכניות לעתיד. שאלתי אותו איך הוא רואה את עתידו, והוא ציין בפני שיש לקבוצה אופציה שיישאר לעונה הבאה. אמרתי לו שאנחנו מעריכים את יכולתו ותרומתו לקבוצה, ושהאופציה מבחינתנו תמומש. קיצ'ן שחקן שבא לשנתיים, והוא שחקן מדהים, אנחנו מאמינים שבעתיד יהיה עוד יותר טוב".

כאמור פרי שואף להחזיר את ראשון לציון לאירופה, זירה שהייתה בה רק פעם אחת בעשור האחרון. "בשנות התשעים השתתפנו שבע פעמים באליפויות אירופה השונות. שיחקנו בגביע אירופה לאלופות, בגביע למחזיקות גביע ובגביע קוראץ'. להשתתפות בגביעי אירופה יש שני היבטים: ההיבט הכספי של עלויות ההשתתפות, וההיבט של הסטטוס. קבוצה שמשחקת באירופה ממוצבת ברמה מסוימת. צריך כסף, ועומק של שחקנים בקאדר. ראינו שאפילו מכבי תל אביב עם סגל עמוק של שחקנים נתקלת בבעיות עייפות ופציעות במשחקים מסוימים. לא מספיק לומר שהולכים לאירופה, צריך לבנות את הקבוצה בצורה שתאפשר להתמודד גם בליגה וגם באירופה".

פרי הוא איש עם חזון, ומשתדל להסתכל לעבר שתי מטרות. הראשונה קשורה לארנה שנבנית. "ברור שמגרשים של 7,000 מושבים, כולל יד אליהו במשחקי ליגה, הם עם קרחות. נצטרך לעשות את המקסימום כדי למלא את האולם. יש לנו שלוש שנים לעבוד קשה, להחזיר את מכבי ראשון לאירופה, ואני מקווה שבשלבים הגבוהים של הליגה התושבים של העיר יעמדו מאחורי הקבוצה וימלאו את האולם כאשר תושלם בנייתו. נשמח אם בעתיד ייווצר מצב כמו ביום חמישי האחרון בהיכל נוקיה, במשחק של מכבי נגד פנאתינייקוס, כשאי אפשר היה להשיג כרטיס. בואו ונקווה שגם בארינה עם 7,000 מקומות יהיו משחקים שבהם לא תוכל להשיג כרטיס".

- ומה לגבי מטרה הישגית?

"החלום שלי הוא לסחוף את כל מערך הכדורסל של הקבוצה כלפי מעלה. החל בקבוצות הנוער, דרך האוהדים, דרך בית מכבי ועד להישגים של קבוצת הבוגרים. אנו רוצים ליצור מצב שיהיה בראשון מערך כדורסל אדיר. אם ילד בחדרה יגיד לאימא שלו, בואי נעבור לראשון כי שם לומדים כדורסל, אני אהיה גאה במה שהמערכת עשתה. הגיע הזמן שבשלב מסוים מכבי ראשון לציון תיקח תואר, חולון עשתה את זה, גליל עשתה את זה וגם ירושלים. הציפיות שלי , התקווה שלי והחלומות שלי זה לעשות כדורסל טוב, ושיום אחד יעמוד על הפודיום קפטן של מכבי ראשון לציון עם צלחת או גביע ולקהל ירדו דמעות של שמחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully