וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר טורניר המכללות: "גוליית נגד גוליית"

בלעדי: קנטאקי וקנזס ייפגשו בגמר שיהיה הפעם נטול סינדרלות (4:23, ESPN), דיק וייטל האגדי מנתח עבורכם את יחסי הכוחות

טורניר המכללות של 2012 היה משוגע לא פחות מקודמיו, אבל אחרי שנתיים בהן טיפסה הסינדרלה מבאטלר למעמד השיא של כדורסל המכללות, הלילה (בין שני לשלישי) נקבל התנגשות חזיתית בין שתיים מהאימפריות של הענף כשקנטאקי וקנזס יתעמתו בסופרדום של ניו אורלינס (4:23 שעון ישראל, שידור ישיר ב-ESPN).

קנטאקי נחשבה לפייבוריטית רצינית לזכייה בריקוד הגדול לכל אורך העונה, במהלכה הפסידה פעמיים בלבד. בטורניר המכללות היא דורגה ראשונה באיזור הדרום וחלפה על פני ווסטרן קנטאקי, איווה סטייט, אינדיאנה, ביילור ולואיוויל בעיקר הודות לדומיננטיות של אנתוני דייויס, המועמד הוודאי לבחירה הראשונה בדראפט הקרוב, כשאת הצוות המסייע של הווילדקאטס מובילים חבריו הפרשמנים מייקל קיד-גילכריסט ומרקיז טיג.

קנזס עברה עונה מלאת עליות ומורדות, והתחברה ברגעי האמת כשצלחה את איזור המערב התיכון בטורניר המכללות, בו דורגה שנייה, עם ניצחונות על דטרויט, פרדו, צפון קרוליינה סטייט וצפון קרוליינה, לפני שהדיחה את אוהיו סטייט בחצי הגמר וסידרה למאמנה ביל סלף מפגש חוזר עם ג'ון קאליפרי, עליו גבר ב-2008 כשקואץ' קאל, שעדיין מחפש אליפות ראשונה בקריירה, עוד אימן את ממפיס. הג'ייהוקס בונים בעיקר על השילוב בין תומאס רובינסון לטיישון טיילור, וכאמור על הניסיון של סלף במעמד.

דיק וייטל: "לא חלמתי שלקנזס תהיה עונה כל כך טובה"

דיק וייטל, שדר כדורסל המכללות הבכיר של רשת ESPN וחבר היכל התהילה של הכדורסל בארצות הברית, קיים שיחת ועידה מיוחדת לקראת המשחק המסקרן ובה דיבר על שתי הקבוצות שהגיעו למעמד הנחשק: "אני חושב שזה גוליית מול גוליית. כמו שרבים חזו לקראת הטורניר, כל הקטנות נשארו בחוץ, כי יש הבדלים גדולים בכישרון לטובת הקבוצות החזקות. חבל על צפון קרוליינה, שאיבדה את הכוכב שלה קנדל מרשל וגם יכולה הייתה למצוא את עצמה כאן, אבל קנזס ניצלה את זה יפה".

וייטל ניסה לנחש את זהות הזוכה: "קנטאקי? היא הייתה 'הקבוצה' מהרגע הראשון, כולם הימרו עליהם וכולם מאמינים בהם, גם אני. מצד שני, היופי בכדורסל מכללות זה שאין סדרה של הטוב משבע, כמו ב-NBA. זה משחק אחד וזהו וראינו ניסים בעבר, כך שאי אפשר באמת להמר בלב שלם. קנזס כמעט הודחו על ידי פרדו, אבל הם מוצאים דרכים לנצח, הם כמעט הודחו על ידי צפון קרוליינה סטייט, אבל ניצחו גם אותם וגם במשחק מול צפון קרוליינה היה מי שיקלע להם את הזריקות הגדולות וידאג לבריחה בסיום. בכל זאת, קנטאקי תזכה, אני לא אשנה את דעתי בנושא הזה. אני חושב שהם יותר טובים מכל הקבוצות במדינה. ג'ון קאליפרי יוביל אותם לתואר אליפות חמישי בהיסטוריה".

לגבי יכולותיהם של הווילדקאטס, נקודות התורפה האפשריות שלהי, אמר וייטל: "הם כל כך מכוונים למטרה, כל השנה הם שיחקו בצורה קבוצתית, אי אפשר לעצור אותם. הדבר העיקרי שצריך להדאיג את קאליפרי וקנטאקי זה העבירות של אנתוני דייויס. הם כבר שיחקו בלעדיו, אבל זה ישנה את כל התמונה אם הוא יצבור שתי עבירות מהירות. יהיה מעניין גם לראות איך מרקיז טיג יתפקד בתור הרכז, כי זה תפקיד מאוד חשוב במשחק כזה והוא יעמוד בפני אתגר גדול. קאליפרי הוא מאמן גדול עבורי, הוא הוביל את קנטאקי לשנה מדהימה ולא הכל תלוי באליפות, למרות שעדיין אין לו אחת כזאת. כשאתה הופך שלוש קבוצות שונות תוך שלוש שנים למועמדות לתואר, זה משהו מיוחד. זה אומר שאתה מגייס שחקנים טובים, מלמד. בכל זאת, יש לחץ והוא גדול".

גם מהעבר השני, על הקווים של קנזס, יתייצב מאמן נהדר, עליו אמר וייטל: "ביל סלף מתחיל לבנות לעצמו רזומה שיכניס אותו להיכל התהילה. לעולם לא אשכח את השיחה שהייתה לי איתו לפני שהוא התמנה למשרה בקנזס. מאמנים מתקשרים הרבה פעמים להתייעץ איתי לגבי משרות ואני אף פעם לא אומר להם לקחת אותם חד וחלק, אבל האמנתי שהוא יוכל להחליף את רוי וויליאמס האגדי והוא אכן עשה זאת. הצבעתי עבורו לתואר מאמן העונה. הוא איבד העונה את התאומים מוריס ובסך הכל ארבעה שחקני חמישייה ועדיין הוא קרוב לאליפות. כשראיתי את המשחק הקודם שלהם מול קנטאקי, אמרתי לעצמי שתהיה לקנזס עונה טובה, אבל לא חלמתי שהיא תהיה כל כך טובה וזה מתחיל מהמנהיג שלהם. כן, ביל סלף יודע להנהיג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully