וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנט אנגלי נעצר לאחר שצייץ הערה גזענית נגד מואמבה

ליאם סטייסי בן ה-21 ספג עונש מאסר של 56 ימים לאחר שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "LOL. שיזדיין פבריס מואמבה. הוא מת"

על ההבדלים בין רשויות האכיפה בישראל לבין אלו שבבריטניה בכל הנוגע לתופעות גזעניות הקשורות בכדורגל, אפשר ללמוד מהסיפור הבא: סטודנט אנגלי בשם ליאם סטייסי נאסר לתקופה של 56 ימים, לאחר שצייץ בחשבון הטוויטר שלו הערות מעליבות נגד פבריס מואמבה, שחקנה של בולטון שהתמוטט במהלך המשחק של הקבוצה מול טוטנהאם והיה קרוב מאוד לסיים את חייו. סטייסי בן ה-21 צייץ בחשבון הטוויטר שלו לאחר ששמע על כך: "LOL. שיזדיין מואמבה. הוא מת".

לאחר שפרסם את ההערה, קיבל סטייסי לא מעט תגובות נזעמות משאר הגולשים, עליהן השיב בהערות גזעניות נוספות, כגון: "לכו תקטפו כותנה (הערה גזענית כנגד שחורים)". לאחר שהמשטרה גילתה זאת, ניסה הצעיר לטעון כי חשבון הטוויטר שלו נפרץ, וההערות לא נכתבו על ידו, אך אז נחשפה הודעה סלולרית ששלח לחברו בה כתב: "כתבתי משהו על מואמבה שלא הייתי צריך, ואז צייצתי לאנשים בחזרה שתקפו אותי. המשטרה רודפת אחריי עכשיו, מה שממש לא טוב עבורי".

גולשים רבים קראו את הציוץ, ביניהם גם חלוץ נבחרת אנגליה לשעבר, סטן קולימור, ומיהרו לדווח על כך למשטרה, שעצרה את הצעיר. סטייסי הובא בפני בית המשפט, שם התנצל על מעשיו וטען כי היה שיכור בעת המעשה. "זו היתה הערה גזענית מעליבה דרך רשת חברתית על כדורגלן צעיר שנלחם על חייו", אמר השופט ג'ון צ'ארלס. "ברגעים אלו, לא רק משפחת הכדורגלן, לא רק עולם הכדורגל כי אם כל העולם מתפלל עבורו. ההערות שלך החריפו את המצב וגרמו לזעם ציבורי. אין לי כל ברירה אלא לגזור עונש של מאסר בפועל".

השופט המשיך ואמר: "ביצעת את העבירה בזמן שהיית שיכור, ואין כל ספק כי אתה מתחרט עליה, אך אתה צריך ללמוד להתמודד טוב יותר על אלכוהול". אין כל ספק כי העונש שקיבל סטייסי הוא עצום ונועד כדי להרתיע, אך במדינה בה האלימות והחוליגניזם במגרשי הכדורגל משתוללים, ברור מדוע מנסה המדינה לעשות כל שביכולתה להתמודד עם המצב. האם גם רשויות האכיפה בישראל צריכות ללמוד מהבריטים, ולפעול גם הן ביד קשה כנגד אותם אנשים שפועלים באלימות, מילולית או פיזית?

כדורגל אנגלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully