וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צביקה שרף: "טרמפיסט. בנית את עצמך על חוקים נגד מכבי ת"א"

27.3.2012 / 15:50

צביקה שרף לא מצליח להירגע עד עכשיו מהצ'אט עם אבנר קופל ובחר לענות במכתב אישי חסר תקדים: "אני מתפלא איך אנשי מכבי ת"א תומכים בך. המינוי שלך יביא לדעתי להרס הכדורסל"

ביום ראשון נערך בוואלה! ספורט צ'אט חי עם יו"ר המנהלת ואיגוד הכדורסל, אבנר קופל. בין היתר התייחס קופל בדבריו לצביקה שרף ופיני גרשון, לאחר שהשניים סרבו להתמנות לתפקיד יו"ר הועדה המקצועית. לאחר מכן התנהל דין ודברים בין שרף וקופל על גבי התוכנית "חמישיות" כתוצאה מדברים שאמר קופל על שרף בראיון. בין היתר התייחס קופל בצ'אט לאי מינויו של שרף לתפקיד ואמר: "הוא העמיד תנאי התנהגות בלתי אפשריים". שרף החליט היום (שלישי) להגיב על הדברים ולומר את אשר על ליבו בכל נושאי המחלוקת עליהם דיבר קופל במהלך הצ'אט.

צביקה שרף: "קראתי בעיון רב את הצ'אט עם מר אבנר קופל ולקחתי לעצמי 48 שעות של חשיבה בניסיון לקרר את עצמי. אבל אחרי שקראתי שוב ושוב את הראיון ולאחר שקיבלתי הרבה פניות מאנשי כדורסל, אי אפשר שלא להגיב להתקפתו המכוער של אבנר קופל עלי. צר לי, אבנר, כי המשפט הצנע לכת לא מהדהד בראשך ולא מכתיב את התנהגותך, ונראה כי שיכרון הכח והדרך שבה הגעת לתפקיד מביאים אותך להתבטאויות המביכות ברמתן ובצורת הזלזול כלפי כל מי שאינו מרכין ראש לפניך.

"היום יותר מתמיד מבין אני ובטוח כי ניהלת איתי את המגעים לצרף אותי לתפקיד מקצועי באיגוד הכדורסל בידיים לא נקיות, תוך שרצית להגיע ליום הזה שתוכל להאשים אותי ולהכפיש אותי. למעשה לא רצית אותי כי אתה רוצה לקיים שלטון יחיד ולשלוט בכל דבר, כמו שעשית במנהלת. שם מבחינה מקצועית הליגה שלך כושלת, בדיוק כומ בקבוצה אותה ניהלת בהצלחה רבה - בית"ר תל אביב.

"אולם מאחר שאני יודע לעמוד על דעותי המקצועיות ולא מוכן לשמש 'יס מן' ועלה תאנה לגחמותיך לשלוט מקצועית בכדורסל, ניהלת איתי משא ומתן שבאתי אליו ברצון רב ובידיים נקיות לקבל תפקיד מקצועי באיגוד. אבל בכל פגישה ושיחה שקיימנו בינינו - וקיימנו כארבע פגישות פנים אל פנים ועוד חמש שיחות טלפוניות ומייל - שינית את הסיכומים מהפגישה הקודמת ועשית הכל כדי שאני אקום ואלך.

"עמדתי על שני עקרונות - פיצוי כספי ראוי וסמכויות מקצועיות - ואת שניהם לא היית מוכן לקיים. עוד הוספת חטא על פשע ועם כניסתך לתפקיד השמצת אותי, אז הגיע הזמן שהציבור ידע את האמת. אני אוהב את הכדורסל אהבת אמת. שירתתי את נבחרות ישראל השונות ואת הכדורסל הישראלי באהבה במסירות, ועם תמורה כספית נמוכה לאורך שנים. כל קשקושי הלשון שלך והנסיון שלך לפגוע בי לא יוכלו לקחת לי את זה. אתה טרמפיסט בכדורסל. הקמת את המנהלת ורצית למעשה להקים מנהלת בכדורגל, אבל לי אין לאן ללכת ועד יום מותי הכדורסל זה המקום שלי. עם תפקיד ובלעדיו.

צביקה שרף מאמן ספרטק סנט פטרסבורג. ברני ארדוב
"אני אוהב את הכדורסל אהבת אמת". צביקה שרף/ברני ארדוב

"תקפת וזילזלת באוהדי מכבי תל אביב"

"אני מתפלא על חברי הנהלת איגוד הכדורסל ששותקים בגלל כל מיני אינטרסים, אבל מדברים איתי ועם אחרים על משטר הבזבוזים שהטמעת באיגוד, כאשר אתה רק ממלא מקום היושב ראש וטרם נבחרת לכהונה. מיד עם כניסתך ביצעת שיפוץ יקר במשרדך באיגוד ובכל הקומה ללא שהדבר היה בתקציב. אולי עכשיו זה הוסדר בדיעבד. רק השבוע העברת החלטה על שאתה ועוד חברי הנהלה בכירים תסעו לחו"ל במחלקת ביזנס, בניגוד למה שהיה עד היום. אכן נורמות ראויות של צניעות ושימוש נכון בכסף ציבורי. מופע זיקוקי דינור בגמר גביע המדינה וביטוחו הוא הוצאה בזבנית לדעתי. לדעתך היא ראויה.

"תקפת וזילזלת באוהדי מכבי תל אביב, האוהדים שמוכנים שנים רבות לקנות במיטב כספם כרטיסי כניסה לליגה ולגביעי אירופה וגם הם הממנים הראשיים של מחירי הכרטיסים לפיינל פור של ליגת קופל. הפיינל פור הזה הוא כרטיס הביקור שלך ומשמש לך פלטפורמה לכל ההשתלטות על חוקי הכדורסל. אתה לועג להם כאשר הם משלמים מכיסם עבור הפסטיבל שאתה מקיים והם ממנים את אוהלי ה-VIP, את הקוקטיילים המפוארים ואת הדיילות היפות המלוות את ראשי הקבוצות שעולים לקבל כל מיני גביעים ותשורות, גם אם הם זכו במקום האחרון שממנו יורדים ליגה. הרי הם תומכים בך ולמעשה לא יורדים. עד כמה שאני יודע, המחאה שלהם לגיטימית. אתה מזלזל בהם ואומר שלא יפגינו נגד ג'ורדי ברתומיאו בהיכל נוקיה ובאיסטנבול.

"ובכן, כל הליגות באירופה להוציא את צרפת מסתיימות בסדרות פלייאוף. בצרפת הליגה מסתיימת בפיינל של שתי קבוצות באופן קבוע במגרש בפריס. בכל הליגות האירופיות, כמו הליגה האדריאטית, הליגה הבלטית, הליגה הרוסית, ה-VTB, יורוליג, יורוקאפ ויורוצ'לנג והליגה הבלקנית מסתיימות בפיינל פור, אבל לאחר מכן כל אחת חוזרת לליגה שלה למשחקי סדרות פלייאוף".

אבנר קופל יו"ר מנהלת הליגה ואיגוד הכדורסל. ברני ארדוב
"הובלת מסע מינויים הזוי למאמני הנבחרות". אבנר קופל/ברני ארדוב

"רצית רק לבחוש בכל מינוי"

"אתה בנית את עצמך על בניית חוקים שפוגעים במכבי תל אביב וזה הוא חלק מקמפיין הבחירות שלך, אבל אתה מתעלם מזה שמכבי תל אביב היא הקטר של הכדורסל הישראלי. נכון, לא כולם מסכימים לזה, אבל אלה העובדות. מכבי תל אביב הוא המועדון המקצועני ביותר בארץ, אבל אתה מוביל חוקים לפגוע בו. מתפלא אני איך אנשי מכבי תל אביב תומכים בך. לריאל מדריד וברצלונה יש תקציב גדול יותר מכל הקבוצות בספרד, וביוון לפנאתינייקוס ואולימפיאקוס, וברוסיה לצסק"א, ובאיטליה לסיינה. אלה העובדות. מי שרוצה להתחרות בהם צריך להיות יותר טוב מהם, וכך צריך להיות בישראל.

"הפגנת בורות ותשובות מתחמקות בכל הקשור לשאלות הקשורות בחוקי הליגה לנוער, ליגת הנשים ומעמד המאמן, נבחרות הנוער והבעיות האמיתיות של תשתית הכדורסל הישראלי בנימוק שאתה רק כחודש בתפקיד. אלא שאתה היית חבר בוועדה המקצועית במשך שלושים שנה, אבל באת לישיבות רק כאשר היו מינויים ובחישות פוליטיות. לעומת זאת, לפגישה עם ג'ורדן פארמר בניו יורק נסעת. הודעת כי תהיה ועדה מקצועית רצינית יסודית עם כל אנשי המקצוע המובילים בארץ, ומאז המינוי שלך היא עדיין לא התכנסה.

"הובלת מסע מינויים הזוי למאמני נבחרות ישראל, ממנו יצאו כולם פגועים ומסוכסכים. מסע המינויים הזה נוהל על ידך כפוליטיקאי וללא שום ידע מקצועי וניתוח מקצועי, ומבלי שאף מינוי עבר דיון וניתוח אמיתי. רצית לבחוש בכל מינוי וללא אישור הועדה המקצועית שהורדה למחתרת. זהו לעכשיו. יש לי עוד הרבה מה לומר ואף אחד לא ימנע ממני לומר את דעתי בכל עניין שקשור לכדורסל, גם אם זה לא ימצא חן בעיניך. אני מקווה שעד לבחירות אולי יעשו כל שותפי הדיל שהביא למינוי שלך מחשבה מחודשת, ואולי יוכלו למנוע את המשך המינוי שלך - מינוי שלדעתי יביא להרס הכדורסל".

אבנר קופל יו"ר איגוד הכדורסל (אמצע), אריק שיבק מאמן הנבחרת, משה ויינקרנץ יו"ר הוועדה המקצועית. ברני ארדוב
"מסע מינויים ממנו כולם יצאו פגועים ומסוכסכים". אריק שיבק, אבנר קופל ומשה ויינקרנץ ביום המינויים/ברני ארדוב

אבנר קופל בחר שלא להגיב לדברים.

לצ'אט המדובר של אבנר קופל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully