וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת ירושלים תחקור את הקטטה של אוהדי בית"ר בקניון

למרות שלא הוגשה תלונה, המשטרה תבדוק את מצלמות הקניון במטרה למצוא את המעורבים בקטטה עם העובדים הערבים. ח"כ טיבי: "הייתה רשלנות משטרתית מול ההשתוללות גזענית"

משטרת ירושלים מתכוונת לחקור את האירועים האלימים שהתרחשו בקניון מלחה ביום שני שעבר, למרות שלא הוגשה תלונה רשמית. כזכור, עיתון "הארץ" פרסם ביום שישי שמאות מאוהדי בית"ר ירושלים הגיעו לאזור האוכל בקניון מלחה לאחר הניצחון על בני יהודה באצטדיון טדי, וחגיגה מאולתרת שלהם הפכה לתגרה אלימה ומסוכנת של כמה מהם עם עובדים ערבים של המקום. לפי עדויות שונות, אוהדי בית"ר ירושלים קראו קריאות גזעניות, מה שהוביל להתלקחות האירועים, כשבסופו של דבר כוחות משטרה הגיעו למקום כדי להפסיק את הקטטה.

ממשטרת ירושלים נמסר היום: "בעקבות התגרה שפרצה בשבוע שעבר בקניון מלחה בין אוהדי בית"ר לבין פועלי הניקיון של הקניון, נפתחה חקירה. סרטי הטלוויזיה במעגל סגור נבדקים על ידי חוקרי מרחב מוריה, במטרה לזהות את המעורבים באירוע. במשטרה מדגישים כי השוטרים הגיעו תוך ארבע דקות בלבד מקבלת הדיווח, אך המעורבים עזבו את המקום והעובדים סירבו להגיש תלונה. למרות זאת, נפתחה חקירה במטרה להביא את המעורבים לדין. המשטרה רואה בחומרה רבה את המקרה ומקדישה מאמצים רבים להבאת גורמים משני הצדדים לדין".

חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) דרש היום לכנס את ועדת החינוך והספורט של הכנסת, כדי לדון במה שהוא מכנה "פוגרום חסר תקדים". ח"כ טיבי האשים את המשטרה ב"רשלנות ורפיסות מול ההשתוללות הגזענית של חבורת הקו-קלוקס-קלאן הבית"רית שתקפו במלחה". לדבריו, "אם היה מדובר במעשה הפוך הכותרות היו זועקות 'פוגרום בסכנין' או 'לינץ' באום אל-פחם', אלא שהפעם היס"מ לא פעל והתקשורת נרדמה בשמירה".

בינתיים, הועלה לרשת סרטון המתעד את תחילת החגיגות של אוהדי בית"ר ירושלים בקניון מלחה. לקראת סופו של הסרטון, אפשר לראות שהעניינים באזור מתחילים "להתחמם".

אסי קראדי, עובד באחת החנויות בקניון, סיפר כי "זו היתה ההשתוללות והשמחה הרגילה של האוהדים כמו אחרי כל המשחקים במשך איזה חצי שעה, אחרי זה קרה משהו בצד השני שגרם להתלקחות וכולם עזבו את השולחנות אוכל ורצו אחרי הפועלים הערבים. אוהדי בית"ר אמרו שאחד הערבים שהתגרו בו נתן לאחד מהם מכות עם מטאטא ואז כולם התנפלו עליו ועל החבר שלו. אחרים אומרים שהוא רק התגרה עם המטאטא, אבל מה זה משנה? תעמוד אתה חצי שעה מול ההתגרות הזאת ונראה אותך לא מגיב?".

קראדי מוסיף: "מכאן היתה מהומת אלוהים. הפועלים הערבים כבר היו משהו משני, האוהדים רבו עם המאבטחים מכות רצח וזה נראה מאוד מסוכן. מזל גדול שהגיעו משטרה ומג"ב ועשו סדר".

בעקבות האירועים סגרה הנהלת הקניון את המקום בשעה 22:30, שעה וחצי לפני הסגירה המתוכננת, כאשר מנכ"ל הקניון גדעון אברהמי אומר כי "מדובר באירוע גזעני ומבייש שלא ראיתי מהיום שאני עובד כאן".

מה בדיוק קרה בקניון מלחה ביום שני האחרון?

בית"ר ירושלים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully