וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו תהיה טעות להחזיר את המשטרה למגרשים"

ועדת החינוך דנה באלימות בכדורגל, נציג המשטרה: "יש ירידה באלימות, תנו צ'אנס לחוק". הח"כים בעד להחמיר את הענישה

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון הגיע הבוקר (שני) לוועדת החינוך של הכנסת, שם התקיים דיון בנושא האלימות בכדורגל הישראלי. בישיבה משתתף גם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ'.

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' פתח ואמר: "אני רוצה לפתוח בגינוי של האלימות במגרשי הספורט. צריך להוריד את רף האלימות. המטרה היא ליהנות, ולא לראות מאבק בין אוהדים. התארחתי לא מזמן באיצטדיון באירופה, והתרשמתי מהסדר ומהאבטחה. זו הייתה חוויה של פעם בחיים.

"חוק הספורט מגדיר את כל החלוקה של תחומי האחריות של כל הגופים. תפקיד המשטרה לשמור על החוק ועל הסדר, ועל הפיקוד והשליטה. במשחק המדובר בין מכבי להפועל תל אביב קרו דברים לא נעימים. התחקירים עדיין לא הושלמו, אך הלקחים יופקו. אך האצבע המאשימה היא לא למשטרה, אלא לאוהדים, שבאים ומתפרעים וזורקים דברים. אסור שיקרו תופעות כאלה.

"האם המשטרה צריכה להיות בתוך המגרש או מחוצה לו? הטוב ביותר הוא יותר סדרנים, ופחות משטרה, אבל צריך לקבוע את הדברים האלה נקודתית בהתאם לרמת הרגישות של המשחק".

אהרונוביץ' התייחס לענישה: "כ-90 אוהדים הורחקו העונה מהמגרשים, וזה הכלי היעיל ביותר למלחמה באלימות אוהדים. לגבי הצעת החוק שיו"ר הוועדה מנסה לקדם: יש הרבה כלים להרחיק אוהדים מתפרעים, אבל אין צורך להשתמש במעצרים מנהליים. זה כלי שלא צריך להשתמש בו. למרות שהמשטרה לא במגרשים יש שיפור ברמת האלימות, והיא במגמת ירידה. כואב לי שקבוצות נענשות בהורדת נקודות, אבל כואב לי שהקהל לא יכול להגיע למגרשים. צריך לפגוע באוהדים הסוררים, לא באוהדים הטובים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
יילחמו באלימות. לוזון ודנינו/מערכת וואלה, צילום מסך

יו"ר ההתאחדות אבי לוזון: "לא צריך לחשוב שאירועי האלימות עלו בעשרות אחוזים. להיפך, בשנים האחרונות הם ירדו בעשרות אחוזים. יש מקרים של התפרצות נקודתית, כמו בדרבי התל אביבי ואז כולנו נזעקים. יש בשתי הליגות הראשונות למעלה מ-500 משחקים בשנה. ב-450 מהם לא צריך משטרה. ישנם משחקים רגישים בהם המשטרה תהיה צריכה להחליט האם להכניס כוחות מלכתחילה".

לוזון הוסיף: "יש 100 אוהדים שהורחקו מהמגרשים, אבל המשטרה לא דאגה שהם יתייצבו בתחנה משעה לפני המשחק ועד שעה אחריו. מה שקרה זה שהאנשים האלו באים וצוחקים עלינו. השבוע התחילו ליישם את החוק ואין לי ספק שעכשיו אנשים יתחילו לחשוב פעמיים אם כדאי להם לשבת ארבע שעות בתחנת המשטרה. אין לי ספק שזה ירתיע".

לוזון הציע לוועדה ש"אני חושב שצריך למנות שופט ספורט. שופט רגיל מקבל תיקי רצח, אונס, שוד, אז בשבילו פריצה למגרש זה שום דבר. אם יהיה שופט ספורט שמתעסק במתפרעי ספורט הוא יתייחס אחרת. ברגע שיכניסו אנשים שמתפרעים במגרשים לכלא, זה יהיה גורם הרתעה יוצא מן הכלל".

ח"כ מוחמד ברכה, מוועדת החינוך של הכנסת: "חייבים להילחם בגזענות. לצד מאמן כושר ומאמן מקצועי, קבוצות צריכות להתעניין בעניין הקהילתי. צריך לבנות תודעה אחרת. מצד אחד חשוב להחמיר את הענישה ולהגביר את הפעילות של המשטרה, אבל גם צריך לחנך את השחקנים ואת המועדונים, כדי שגם השידור מהמגרש יהיה חיובי, ולא רק שהאוהד יפחד להיעצר".

ח"כ רונית תירוש: "צריך לעשות את המתפרעים, להכניס אותם לכלא. עשינו חוק, שינינו דברים, ניסינו, אבל צריכה להיות ענישה. יש מצלמות, הכל מכוסה, מה הבעיה?".

ח"כ יריב לוין: "אנו קרובים יותר למיגור הכדורגל מאשר למיגור האלימות. לא רק הרתעה, לא רק חינוך, אלא שיתוף. ברגע שתכבד את האוהד, מהרגע שהוא עומד בתור וקונה כרטיסים, תקבל יחס אחר במגרשים. מעצק מנהלי זה דבר לא לגיטימי בחברה דמוקרטית".

מנכ"ל מכבי חיפה, איתמר צ'יזיק: "החוק נגד אלימות הוא חוק מצוין. צריך לעשות רק דבר אחד - ליישם אותו. יש פתרון אחד נחרץ לסוגיית האלימות והוא יישום החוק, בעיקר בסעיף הענישה הפרטני. אם יעצר מישהו ויוענש כמו שצריך, העניין הזה ייפתר. הגענו להרבה מאוד הישגים עם המשטרה על הורדת האלימות, אבל כמו שאי אפשר למנוע את הרציחות והגניבות בצורה מוחלטת, כך גם כאן".

ניצב נסים מור, ראש אגף מבצעים במשטרה: "אנו שוכחים שעד לפני כמה שנים מגרשי הכדורגל היו מסוכנים הרבה יותר, עם גדרות ברזל ושברי בקבוקים על הקירות. יש ירידה באלימות. הנתונים מלמדים שבשנת 2011 יש ירידה בכמות האירועים וירידה בכמות השוטרים. זו ירידה דרסטית. אי אפשר לבנות תיאוריות על סמך אירוע או שניים. זו תהיה טעות להחזיר את המשטרה למגרשים. אני לא מציע לחזור למצב הקיים. החוק הנוכחי הוא מצוין, צריך ליישם אותו - הפרקליטות, המשטרה, בתי המשפט. זה חוק רק של שנה וחצי, צריך לתת לו הזדמנות. אי אפשר לייצר אלפי סדרנים שיחליפו את השוטרים ביום אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully