וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ספורט הנשים עדיין סובל מאפליה קשה"

ספורטאיות ונשות תקשרות בכירות מעולם הספורט נפגשו לכנס מיוחד באוניברסיטת ת"א: "ליגה משלהן - בין שילוב להדרה"

נציגות בכירות של ספורט הנשים בישראל התכנסו היום (חמישי) באוניברסיטת תל אביב לכנס מיוחד שכותרתו "ליגה משלהן – בין שילוב להדרה", שעסק במעמד ספורט הנשים בישראל. הכנס נערך ביוזמת הקרן החדשה לישראל בשיתוף עם ההתאחדות לכדורגל בישראל והתכנית למגדר באוניברסיטת תל אביב בסיוע NCJW.

עיתונאית הספורט ומגישת הטלוויזיה גילי שם טוב יצאה במתקפה חזיתית נגד יחס התקשורת לעיתונאיות: "עיתונאית ספורט נמדדת על פי סולם מגדרי, ו'זוכות' לכל אורך הקריירה שלהן להערות נבזיות ומשתלחות מצד קולגות גברים למקצוע. לצערי, המערכת הרבה פחות סלחנית לטעויות של עיתונאיות מאשר של עיתונאים. גם בהתייחס לאופן בו מסוקר ספורט הנשים בישראל לא חסכה ביקורת: "ספורט נשים אינו זוכה לכבוד לו הוא ראוי. רוב השידורים הם במקרה הטוב בערוצי נישה בלבד. אם השידורים מתקיימים בערוצים מרכזיים, אז הם בדרך כלל חימום למשחקי הגברים. בניגוד לספורט הגברים, לענפים המקבילים אצל הנשים, אין נתוני סטטיסטיקה וכמובן שהתקציבים המוקצים לשידורי ספורט נשים קטנים בהרבה מאלה של הגברים", הוסיפה.

ליעד סואץ-קרני קפטנית נבחרת ישראל בכדורסל לשעבר וכיום מאמנת קבוצת בנות באבן יהודה התייחסה למצב כדורסל הנשים בישראל: "נכון להיום עיסוק נשים בספורט כמקצוע הוא במידה רבה ביטוי ביטוי לסביבה ממנה הן מגיעות. ככל שהסביבה תומכת יותר, מפרגנת ומגבה, כך ההשתלבות שלהן בענפי הספורט קלה יותר. האתגר הגדול של הענף הוא לגרום לנשים להבין שכדורסל אינו מקצוע גברי. לצערי, מרבית ההורים והציבור בכלל אינו מבין זאת."

מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, עו"ד אורי שילה התייחס לתכנית ההתאחדות להגדלת שיעור הנשים בכדורגל הישראלי: "חינוך לאהבת הכדורגל והספורט כבר מגיל צעיר וסילוק הסטיגמה הקיימת בקרב בנות הוא מפתח להצטרפותן של נשים נוספות לספורט הנחשב למספר אחד בעולם". בהמשך, סקר שילה את פעילויות ההתאחדות בתחום וציין כי נכון להיום בישראל מתנהלות ארבע ליגות לנשים בגילאים שונים, שהם מספר הליגות הרב ביותר שאי פעם בישראל. בנוסף הציג את הפרויקטים העיקריים כיום בישראל לקידום כדורגל נשים, ביניהם: חלוקת מלגות להכשרת מאמנות כדורגל, הפעלת "ניידת כדורגל" שמטרתה העלאת מודעות לכדורגל נשים בכל רחבי הארץ והקמת נבחרת 'סגל הזהב' של מיטב שחקניות הכדורגל הטובות בארץ המספקת גם מסגרת חינוכית לשחקניות. עם זאת, הסכים שילה כי עדיין יש צורך משמעותי בהגדלת השתתפות נשים בספורט בכלל ובכדורגל בפרט "חזונה של ההתאחדות לכדורגל הוא להגדיל באופן משמעותי את מספר השחקניות והקבוצות כבר מגיל צעיר ולדאוג לכך שספורטאיות, כמו ספורטאים, יוכלו להתפרנס מספורט בכבוד", ציין.

לעומתו, ציירה סילבי ז'אן, שחקנית נבחרת ישראל ואס"א תל אביב בכדורגל, תמונה פחות ורודה ביחס למצב כדורגל הנשים בישראל: "אני מלאת כעס כלפי כל ההתנהלות של כדורגל הנשים בישראל. הרבה יותר מדי דיבורים ומעט מדי מעשים. העובדה שיש נכונות אינה מספיקה לעשות שינוי. אם לא תיעשה רפורמה מרחיקת לכת בתחום ספורט הנשים בישראל, דבר לא ישתנה, ונמשיך לפגר הרבה מאחורי מרבית מדינות העולם המערבי בתחום זה".

את עיקר תשומת הלב של האירוע ריכזה מרים אבו גאנם, המורה הראשונה לחינוך גופני מהמגזר הערבי ולשעבר שוערת מכבי באר שבע. אבו גאנם קראה לנשים הערביות לא לפחד, לצאת מהבית ולעסוק בספורט: "לעולם לא אצא נגד החברה שלי, למרות שהיא ניסתה להגביל אותי לכל אורך הקרירה שלי. ניתן לשלב בין אהבת ספורט, כתחביב וכמקצוע לבין כיבוד ושמירת המסורת". אבו גאנם קראה למכללות השונות להתחשב במסורתיות של החברה הבדואית והערבית ולפתח תכניות לימוד ייחודיות לסטודנטיות מהמגזר על מנת שאלה תוכלנה להשתלב בעולם הספורט בישראל.

את הפאנל הנחתה העיתונאית מירי נבו ולקחו בו חלק גם המנהלת המקצועית של 'אתנה', הפרויקט הלאומי לקידום נשים בספורט, עמרית ינילוב עדן.

בתום הפאנל התקיים באצטדיון ר"ג טורניר כדורגל בנות של פרויקט 'ליגת השכונות' של 'הפועל קטמון ירושלים', שהתארחו באירוע. לפני הטורניר, בנות ליגת השכונות ערכו סיור מודרך באצטדיון ר"ג, במשרדי ובאגף ליגות הנוער והילדים וילמדו על הכנות של ההתאחדות לכדורגל לטורניר היורו לנבחרות עד גיל 21 שייערך בישראל בקיץ 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully