וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכס גלעדי על התינוק של במבה: "לא מבין מה הבעיה"

13.3.2012 / 12:27

אלכס גלעדי, חבר הוועד האולימפי הבינלאומי, תומך בשיתוף הפעולה עם אסם. החברה טרם אישרה לפרסם את סכום העסקה

שיתוף הפעולה בין הוועד האולימפי הישראלי לחברת "אסם" שבמרכזו השימוש של הוועד בדמות "התינוק של במבה" יצר היום (שלישי) הדים רבים ולא מעט קולות מתנגדים. שרת התרבות והספורט לימור לבנת הזכירה את זה כ"מעשה לא ראוי" ואנשי מחאת הקוטג' התלוננו על "התמסחרות תמורת בצע כסף". ביום שני הקרוב יכנס ח"כ אלכס מילר דיון דחוף בכנסת סביב הנושא. גם הספורטאים האולימפיים הבכירים התעסקו בעניין ביממה האחרונה. חלקם לקחו את זה בקטע יותר הומוריסטי, אבל אחד מהם אמר: "הייתי מתבייש להשתמש בסמל כזה. מה זה בדיוק מייצג, ג'אנק פוד?".

ג'אנק פוד או לא, אנשי הוועד האולימפי הישראלי, כמו גם חבר הוועד האולימפי הבינלאומי, אלכס גלעדי, דאגו להבהיר היום שאם "מקדונלד'ס" היא אחת מ-11 חברות הענק שמשמשות כספונסריות של המשחקים האולימפיים, אי אפשר לבוא בטענות ל"אסם".

"אני לא מבין איזו בעיה יכולה להיות עם זה", אמר היום אלכס גלעדי בשיחה מלוזאן והוסיף: "הוועד האולימפי הבינלאומי מגייס ספונסריות כי מישהו צריך לשלם על הכל. הוועד מעודד את תכניות השיווק של הוועדים האולימפיים המקומיים. תמיד יהיה מישהו שלא מרוצה. אתה יודע כמה סקנדלים היו בלונדון סביב הסמל של המשחקים האולימפיים? ככה זה".

יש לציין שהוועד טרם חשף את הסכום המדויק שהתקבל מחברת "אסם" עבור ההסכם, על אף שמדובר בחברה ציבורית. לטענת ורשביאק וזינגר, אין להם בעיה לחשוף את סכום העסקה לשיתוף הפעולה, אבל הם לא יכולים לעשות את זה ללא אישור החברה, שלא חשפה את הנתונים לפרסום. מנגד, ב"דה מרקר" פורסם היום כי "אסם" שילמה 150 אלף שקל.

מבחינה חוקתית, אלכס גלעדי מדגיש שלא צריכה להיות שום בעיה עם השימוש של הוועד הישראלי בתינוק של במבה: "כל עוד זו לא חברה שמתחרה מול אחת הספונסריות של הוועד האולימפי הבינלאומי, אין בעיה. הוועד הישראלי יצטרך לעמוד בתקנות ואני בטוח שהוא יעשה את זה".

לימור לבנת הגיבה היום לדברים ומסרה ש"משרד התרבות והספורט אומנם מנוע מלהתערב בניהול ובבחירות שעושה הוועד האולימפי, אבל הסערה הציבורית שקמה מלמדת שדעת הקהל אינה נוחה מהבחירה במותג מסחרי כקמע של המשלחת הישראלית. לאור זאת, מציעה השרה לבנת לראשי הוועד האולימפי להיות קשובים לדעת הקהל ולשקול מחדש את בחירתם".

על הטענות של שרת הספורט אמר גלעדי: "ההזמנה למשחקים בלונדון הגיעה אל הוועד האולימפי הישראלי ולא אל הממשלה, אז בוועד האולימפי יעשו מה שהם רוצים, וזכותה של השרה לא לאהוב את הסמל".

מה שחשוב להדגיש בעניין התינוק של במבה, הוא שלא מדובר בספונסר רשמי ולא מדובר בקמע. הוא לא יופיע על בגדי הספורטאים, ולא יצעד איתם בטקס הפתיחה. את זה הבהיר היום מנכ"ל הוועד האולימפי אפרים זינגר. יו"ר הוועד האולימפי צבי ורשביאק התייחס לטענות של אנשי מחאת הקוטג' ואמר: "אנחנו עושים באופן מעשי את מה שהם עשו באופן תיאורטי, אז צריך לברך אותנו".

על הטענות השונות כלפי השימוש בדמות של תינוק, שלא ממש מצטיירת כדמות חזקה, אמר זינגר: "זה מותג שחצה את הגבולות של החברה הישראלית. הוא משדר חיוביות ואופטימיות. סיבה נוספת שגרמה לנו ללכת על זה היא כדי להגיע אל הדור הצעיר, שלדעתנו לא מספיק חשוף לספורט. הדרך להגיע אל הדור הצעיר היא דרך נושאים שמדברים אליו".

לסיכום, זינגר הסביר איך בדיוק "ישתמש" הוועד האולימפי בתינוק ואמר: "הוא ילווה אותנו באירועים שנעשה כאן בארץ, הוא ילווה אותנו אל המטוס ולכל אותם מקומות שבהם יוכל להופיע תחת התנאים הנוקשים של הוועד האולימפי הבינלאומי. במשחקים האולימפיים עצמם אין פרסומות, ותמיד נהיה כפופים להנחיות ולכללים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully