וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א: "שהפועל ימשיכו להגיד שאנחנו עולים עם טיטולים לדרבי"

מכבי ת"א בטירוף אחרי ה-0:1 המתוק בדרבי. ייני: "זה יותר משלוש נקודות", יצחקי: "מגיע לקהל לשמוח, חיימוב תמנון"

ספורט 5

ארבע שנים, פחות שלושה ימים, חיכו במכבי תל אביב לטעום את טעם הניצחון בדרבי על הפועל תל אביב. שער אחד של אלירן עטר, מפנדל בדקה ה-42, חרץ אמש (שני) את גורלו של הדרבי הזה והעניק לצהובים 0:1 קטן, מאוד מאוד מתוק וקבע שתל אביב שוב צהובה.

מעבר לכדורגל, הדרבי הזה ייכנס לספרי ההיסטוריה כאחד הסוערים ששוחקו אי פעם ולאו דווקא בגלל התוצאה, אלא בשל האירועים שסבבו אותו, הן מבחינת כמות הכרטיסים הצהובים והאדומים שנשלפו בו, ובעיקר בשל מפגן ההתפרעות והאלימות מצד הקהל האדום, שהשתולל והתנהג באלימות בשלבי סיום המשחק.

חגיגות בחדר ההלבשה

בתוך כך, תחקור היום משטרת ישראל גם את האירוע שקרה לפני המשחק, בו נורה נור תאורה מכיוון מבנה הסמוך ליציעים 4-5 ופגע ישירות בתוך השורות העליונות של יציע 11. במהלך אירוע זה, נפגעה קלות בידה אוהדת מכבי, שנשלחה לטיפול בבית החולים וולפסון. בידי המשטרה צילומים של אירוע הירי של אותו נור תאורה וכאמור היום צפויות התפתחויות בנושא.

בזמן שבצד האדום נראה כר הדשא בשריקת הסיום כמו אחרי פוגרום, כשאוהדי הפועל מכלים את זעמם בזריקת חפצים, מוטות, שברי כיסאות, כוסות שתייה ועוד מכל הבא ליד, בצד הצהוב שממול נרשמו מחזות של ריקודים, שירה, קפיצות באוויר וסלטות על הדשא, בזמן שכל שחקני הקבוצה, בליווי הבעלים הקנדי מיטש גולדהאר, חגגו דקות ארוכות עם האוהדים הצהובים. במשך כ-30 דקות לא הצליחו הצהובים להגיע לחדר ההלבשה שלהם, בשל השתוללות האוהדים ביציעים 4-5. את הזמן הזה ניצלו הם לחגיגות עם אוהדיהם.

גולדהאר, שזכה לראות סופסוף ניצחון בדרבי, לראשונה מאז רכש את המועדון, הקפיד להגיע לכל שחקן, לחבק אותו וללחוש מספר מילות ברכה ומחמאות. כל שחקני הקבוצה, ללא יוצא מן הכלל, זכו למחמאות מהצוות המקצועי ומאנשי הקבוצה. בין הבולטים היו הבלם ניבאלדו, המגנים יואב זיו וקלמי סבן, הקשר רפי דהן, שהיה מצוין לצידו של אלברמן במרכז המגרש, דור מיכה ואלירן עטר, שכבש את השער הבודד והחשוב. אלא שמעל כולם, מי שבלט כמובן היה השוער גיא חיימוב, שאף זכה לציון 10 ממאמנו ניר לוין. חיימוב, בתצוגת שיא, מנע מספר שערים בטוחים ושמר על רשת נקייה עד לשריקת הסיום של השופט מנשה משיח. גולדהאר התחבק עימו ארוכות והחמיא לו על תצוגה מושלמת בין הקורות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חגיגות ארוכות בסיום. ורד על הדשא/מערכת וואלה!, צילום מסך

שרן ייני: "שהם יתעסקו עם השופט"

כ-300 מאוהדי הקבוצה ליוו את אוטובוס השחקנים כל הדרך מבלומפילד ועד קרית שלום והחגיגות המשיכו גם במתקן האימונים. בתיאום עם כוח האבטחה, הורשו האוהדים להיכנס לתוך תחומי מגרש האימונים והשחקנים התקבלו בשירים וקריאות עידוד, כשכל שחקן שיצא מחדר ההלבשה אל רכבו הפרטי, זכה לליווי צמוד של שירים וקריאות מהאוהדים.

"אין ספק שזה היה המשחק הכי טוב בקריירה שלי", אמר חיימוב, "זה היה משחק גדול, במיוחד שמדובר בדרבי ובמיוחד אחרי שלא ניצחנו הרבה זמן. אני עדיין לא יכול אפילו להכיל את האושר שיש לי בלב עכשיו. אני בסחרור מהמשחק הזה, אני מאמין שגם כולם. עבדנו קשה ואנחנו רוצים לצאת מהתקופה הלא טובה שהיינו בה, אני מקווה שזה יימשך. שלוש הנקודות לא הגיעו רק בגללי, אנחנו קבוצה. אם לא השחקנים, שכל אחד מהם עשה מאמץ עילאי, מההתקפה ועד אחרון הבלמים, לא הייתי מצליח. תודה לכולם על הברכות, נכון שהייתי טוב במשחק הזה, אבל הפעם זה אני ובפעם אחרת זה מישהו אחר".

על שמחת האוהדים בסיום הוסיף השוער: "היה לנו מאוד חשוב להחזיר לאוהדים אחרי העונה הזו. אני מקווה שכולם ראו שנתנו הכל. חיכינו לרגע הזה, במשחק חוץ שלנו, מול הקהל של הפועל, רצינו שהקהל שלנו ישמח ויהנה. הם מגיעים בכל משחק ונותנים את כל כולם ומגיע לאוהדים לשמוח. זה משחק דרבי ראשון שאני משחק בליגה, בהרכב ואני שמח שיש לי בינתיים מאזן מושלם, רק שיימשך ככה. אין ספק שהניצחון הזה נותן לנו מוטיבציה מאוד גדולה לקראת ההמשך, כי הקבוצה חוזרת למאזן חיובי. אוהדי הפועל טוענים שאנחנו עולים עם חיתולים? שימשיכו לטעון".

"זה הנצחון הכי מתוק בקריירה שלי במכבי תל אביב", אמר בגאווה גדולה שרן ייני, שנכנס כמחליף במחצית השנייה ועזר לקבוצה לשמור על היתרון עד לסיום, "היה תענוג. זה ניצחון ראשון שלי בדרבי מאז שאני משחק בבוגרים וזו שערורייה שזה רק ניצחון ראשון. היה לי כל כך כיף ואני כבר מת לעוד דרבי. היה משהו שונה במשחק הזה. היינו כולם יחד, נתנו הכל אחד בשביל השני והייתה איכות על המגרש. היינו מאוד אחראיים בדקות שהיינו צריכים וגיא חיימוב שוער ענק, הציל המון כדורים".

האקסטזה של ייני לא נעצרה שם: "ניצחון על הפועל שווה שלוש נקודות, אבל זה תמיד ניצחון שנותן הרבה הרבה יותר. יש לנו צ'אנס עכשיו להתקדם וזה מה שאנחנו רוצים. זה ייתן לנו דחיפה ומומנטום טוב. רצינו לנצח בשביל כל כך הרבה אנשים ומכל כך הרבה סיבות, כמובן שגם בשביל מיטש גולדהאר. אני שמח בשבילו, שהוא חווה סופסוף ניצחון בדרבי. ראיתם אותו חוגג איתנו מול האוהדים על הדשא ואני בטוח שמיטש מאוד מבסוט. הוכחנו שאנחנו כבר לא עושים במכנסיים בדרבי".

על הטענות של אנשי הפועל, שהשופט הוא זה שהכריע את המשחק, הוסיף ייני: "היה פנדל מוצדק והם החטיאו את המצבים שלהם. אם הם רוצים להתעסק עם השופט זה בסדר גמור, שיתעסקו וזה יופי". על האירועים האלימים בסיום, מצד אוהדי הפועל, אמר ייני: "השחקנים קיבלו בצדק צהובים ואדומים והאוהדים קצת התפרעו. אין מה לעשות, יש מי שצריך להחליט ולטפל באירועים הללו".

"אין לי בעיה שלא בעטתי את הפנדל. באהבה גדולה, אלירן בעט וכבש ומבחינתי זה כאילו אני כבשתי", אמר ברק יצחקי, "זה ניצחון מתוק מאוד, אחרי כמה שנים טובות הדרבי חזר להיות צהוב ואני מקווה ומאמין שזה יישאר ככה. מה שניצח עבורנו את המשחק זה נחישות והרבה רצון. לא כדורגל גדול, אבל המון נחישות ורצון וגם הקהל המדהים שלנו".

על האפקט של ניצחון בדרבי לקראת המשך הדרך, הוסיף יצחקי: "בשביל הקהל של מכבי זה לא סתם עוד משחק. דרבי זה המשחק הכי חשוב בשביל האוהדים. אני שמח שנתנו להם סיבה לצאת עם חיוך ועם המון גאווה מהמשחק הזה, כי באמת היתה כאן חבורה של שחקנים, שנלחמה הרבה בשבילם, מגיע להם לשמוח. לא היינו כל כך טובים לאחרונה וזה הכי מתוק שיכול להיות. אנחנו מבינים את המחאה שהייתה בשבועות האחרונים ואת כל הכעס שלהם. הקהל צודק וכמובן שזה צריך להיות בפרופורציה. אני בטוח שהחזרנו לאוהדים ובגדול". על גיא חיימוב אמר יצחקי: "הוא תמנון".

על האירועים האלימים בסיום הוסיף קפטן הצהובים: "זה לא מעניין אותי. מי שהיה צריך לראות את זה ראה ואנחנו בכלל לא התעסקנו עם מה שקורה ליד שער 5. שמחנו עם האוהדים שלנו וזה מה שחשוב. יש מי שייטפל בכל המהומות האלה ואני מקווה שיעשה צדק".

הבוקר יגיעו אנשי הקבוצה למתקן האימונים בקרית שלום, שם ייערך טקס של חנוכת מתחם הנוער על שמו של אבי כהן ז"ל.

המשחק אמש הניב רייטינג ממוצע של 12.6 ושיא צפייה של 16.1 אחוזים לקראת שלבי הסיום.

מכבי תל אביב ניצחה דרבי ראשון אחרי ארבע שנים

לוין וגולדהאר נותרו המומים מהתנהגות אוהדי הפועל בסיום

החגיגות, ההתפרעויות, החיוכים, האלימות. התמונות שעשו את הדרבי

מכבי תל אביב בוואלה! ספורט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully