וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב - מכבי תל אביב: שמים הכל בצד

אוהדי האדומים ישימו את המחאה בצד, גולדהאר: "עם לכידות, אפשר להצליח". תמוז בהרכב של שירזי (ב', 20:50, ע' 1 ו-HD)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* המאזן הכללי במשחקי דרבי בליגה מאז קום המדינה הוא 41:44 לטובת הפועל. 50 משחקים הסתיימו בתיקו.

* ארבע שנים בדיוק חלפו מאז שמכבי תל אביב ניצחה בדרבי. יוסי שבחון התרומם לנגיחה בדקה ה-90 וקבע 1:2 לצהובים באותו משחק. ניר לוין מאמן הצהובים כיום, עמד על הקווים גם בדרבי האחרון שמכבי ניצחה.

* יגאל אנטבי הוא השריד היחיד מבין 27 השחקנים שנטלו חלק באותו משחק בו ניצחו הצהובים בפעם האחרונה. גם עמרי קנדה ו-וואליד באדיר נטלו חלק במשחק, אולם הם מורחקים ולא יכללו בסגל מחר.

* הפעם האחרונה בה מכבי ניצחה דרבי בו היא הקבוצה האורחת הייתה באוקטובר 2006.

* מכבי ניצחה פעם אחת בחוץ בתשעת משחקי הליגה האחרונים. הפועל לא הפסידה בששת משחקיה האחרונים ולא הפסידה משחק בית בליגה מאז אפריל 2011, 1:0 לבני יהודה.

* הבעלים מיטש גולדהאר טרם חווה את טעמו של ניצחון בדרבי. ארבעה הפסדים ושלוש תוצאות תיקו זהו המאזן של הצהובים מאז שגולדהאר נחת במועדון.

* בשלושת הדרבים האחרונים נכבשו ארבעה שערים. הפועל ניצחה 1:3 בדרבי הליגה, כאשר שני משחקים נוספים, אחד בליגה ואחד בגביע הטוטו הסתיימו בתיקו 2:2.

* מכבי תל אביב ספגה שישה שערים מבלמי הפועל תל אביב בשמונת הדרבים האחרונים בליגה. הכובשים: באדיר ודגלאס דה סילבה צמד כל אחד, פרנסמן ופצ'אלקה.

מפתחות והכנות

הפועל תל אביב:

קצת יותר מ-24 שעות לפני הדרבי התל אביב השני בליגה העונה, הפועל תל אביב ערכה הערב (ראשון) את האימון המסכם שלה במתחם וולפסון. המאמן, ניצן שירזי, מתכנן מספר שינויים בהרכב הקבוצה כששי אבוטבול, נוסא איגייבור, נעאל חוטבא, מירקו אורמוש וטוטו תמוז ישובו להרכב הקבוצה על חשבון רועי גורדנה, מהראן לאלה, עמרי קנדה (צהובים), סלים טועמה ואלרואי כהן. עומר דמארי יהיה תחת מעקב של נציגי ליל הצרפתית במהלך המשחק.

לקראת הדרבי בהפועל מציינים כי יש אוירה טובה בקבוצה ואפילו האוהדים הנמצאים בסכסוך קשה עם הבעלים לא מתכננים כרגע מחאה יוצאת דופן כנגדו מחר, אלא מתרכזים בדרכי עידוד הקבוצה מחר בדרבי הגדול. "נעשה הכל בשביל לנצח את הדרבי עבור האוהדים", אמר היום אחד האדומים. "אנחנו יודעים שהמשחק הזה הוא הכי חשוב עבורם ובגלל זה נשים את הכל בצד".

שירזי הראה לשחקני הפועל תל אביב וידאו של מכבי מול עכו, וביקש ללחוץ על אלברמן באמצע: "הוא מניע את המשחק של מכבי תל אביב. צריך גם לשמור צמוד על ברק יצחקי ואלירן עטר".

מכבי תל אביב:

באווירה שקטה ורגועה ולעיני כ-20 אוהדים בלבד, קיימו הצהובים את האימון המסכם לקראת הדרבי. הבעלים מיטש גולדהאר שוחח לפני האימון עם השחקנים ואמר להם: "רק באמצעות לכידות וכבוד הדדי אחד כלפי חברו לקבוצה אפשר להצליח. חשוב לי שתשחקו ותיראו כמו קבוצה. אני רוצה לראות שחקנים עם מחוייבות, גם לסמל של המועדון וגם ביניכם, אחד כלפי השני, רק ככה נצליח לנצח מחר. חשוב מאוד שכולם ילחמו ויעשו הכל בכדי שננצח את המשחק הזה. אני מאמין בכם והכל אפשרי אם נהיה כולם יחד".

לאחר מכן ערך המאמן ניר לוין את האסיפה הטקטית המסכמת. לוין אגב חוגג היום את יום הולדתו ה-50 וקיבל זר פרחים גדול מאנשי הקבוצה. מהאימון עצמו נעדר הקשר הפצוע גיז'רמו ישראלביץ' שלא יכלל בסגל, כאשר גם הבלם סאבו פאביצ'ביץ' שטרם החלים ממתיחה חזקה בשריר התאומים והסתפק באימון ריצה בלבד, לא יהיה בסגל למשחק.

מי שעוד לא יהיה בסגל הוא הקשר האריס מדוניאנין, שהופתע לגלות על כך בסיום האימון, התפרץ ופלט מספר מילים לעברו של המאמן ניר לוין. בשלב זה מעדיפים במועדון שלא להתעסק בתקרית על מנת שלא לפגוע בהכנות למשחק, אולם לא מן הנמנע כי מדוניאנין ייענש בחומרה רבה בהמשך השבוע. אין זה העימות הראשון של השחקן עם מאמנים במכבי, ובעבר הוא כבר היה מעורב בתקריות עם אבי נמני ומוטי איוניר. בנוסף לכך, התבטא הבוסני מספר פעמים לגבי רצונו לעזוב את המועדון, אולם בינואר האחרון הוא לא מצא קבוצה שתקלוט אותו באירופה.

על פי התרגול נראה כי לוין יערוך שינוי אחד בלבד לעומת השבוע שעבר, כאשר רפי דהן יפתח על חשבונו של משה לוגסי בקישור האחורי, לצידו של גל אלברמן. במרכז ההגנה נראה כי רוברטו פונצ'ץ וניבאלדו יקבלו את חולצת ההרכב, אם כי עדיין קיימת אפשרות ששרן ייני שהחלים מפציעה בקרסולו, יפתח בסופו של דבר על חשבון אחד משניהם. בחלק הקדמי לא צפויים שינויים כאשר ברק יצחקי, דור מיכה, מואנס דאבור ואלירן עטר יפתחו בהרכב.

לוין הקדיש את מרבית האימון המסכם לתרגולי יציאה מהירה מהגנה להתקפה וכן עמידה במצבים נייחים. כ-2000 אוהדים צהובים צפויים להיות נוכחים בשני בבלומפילד, כאשר מרביתם ישבו כמובן ביציעים 10-11 וחלקם גם ביציע 13 שיהיה חצוי לשני מחנות האוהדים.

יעמדו למבחן

הפועל תל אביב: שי אבוטבול

אור הזרקורים מחר בדרבי התל אביב הגדול יאיר מהצד האדום של המשחק על הסמל של המועדון. מתחילת הקיץ אבוטבול נחשב לבעייתי ביותר מבחינת ההנהלה, הן כאשר גרם לאוהדים לצאת כמחאה לטובתו והן מבחינת חוזהו. הקשר יצטרך מחר להראות לקהל האדום וגם לבעלים אלי טביב ששב מארצות הברית, כי מעל הכל הקבוצה היא בראש מעייניו, ואין משחק כמו הדרבי כדי להוכיח שאת טובתו האישית הוא שם בצד, כשהוא אמור להנהיג את האדומים לעוד ניצחון מתוק במשחק הכי יוקרתי עבור הקבוצה.

מכבי תל אביב: ברק יצחקי

ברק יצחקי עדיין לא פתח בשום משחק דרבי מאז שהגיע למכבי תל אביב. הפציעה הארוכה ממנה סבל, מנעה מיצחקי לחוות את החוויה, אם כי בדרבי הראשון של העונה הוא כבר נכנס כמחליף ואף כבש את השער המצמק לזכות הצהובים. מחר זו תהיה הזדמנות נפלאה עבור החלוץ המוכשר לסחוב איתו את אלירן עטר, גל אלברמן ושאר השחקנים לניצחון שיעשה המון נחת אצל האוהדים שאכלו המון מרור בשנים האחרונות. בקיץ שעבר הובא יצחקי לקרית שלום כשחקן שובר שוויון, כזה שיעשה הבדל בין הצהובים לבין היריבה באדום מעבר לכביש. ניצחון של מכבי מחר בדרבי, יוכל לסמן אולי את תחילתה של שושלת צהובה חדשה, בקרב על ההגמוניה העירונית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הרכבים משוערים:

הפועל תל אביב: אפולה אדל, נעאל חוטבא, מור שושן, מרקו שולר, יגאל אנטבי, מירקו אורמוש, אביחי ידין, שי אבוטבול, נוסא איגייבור, עומר דמארי, טוטו תמוז.

מכבי תל אביב: גיא חיימוב, קלמי סבן, רוברטו פונצ'ץ, ניבאלדו, יואב זיו, גל אלברמן, רפי דהן, דור מיכה, ברק יצחקי, מואנס דאבור, אלירן עטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully