וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל נשארה מאחור

29.2.2012 / 22:25

אחד מהקשיים הבולטים של גוטמן עשוי להגיע מכך שליגת העל לא שולחת לנבחרת שחקנים מספיק טובים. שלום תקווה מנתח

בשעה טובה אפשר להגיד שהתחיל עידן חדש, אבל מהמשחק הערב (רביעי) נגד אוקראינה אי אפשר להסיק מסקנות חותכות. זה משחק ידידות וכמו בכל קמפיין, צריך לתת לכולם – המאמן והשחקנים – ימי חסד.

אם מסתכלים ברמה המקצועית על מה שהיה הערב, אפשר לראות דברים חיוביים, אבל גם כאלו בעייתיים שנמשכים עוד מהתקופה שלפני אלי גוטמן. בחלק האחורי לא צריך להתמקד בטעות כזו או אחרת של שחקן כזה או אחר – אלו דברים שיכולים לקרות. לפי דעתי יש בעיה כללית יותר מבחינת הנעת הכדור. כשאתה משחק ברמה בינלאומית במשחקים רשמיים, אתה חייב משחק מסודר וזה אומר גם יכולת טכנית בחלק האחורי ומשחק נכון.

בכל פעם שאוקראינה לחצה הערב את שחקני ההגנה של נבחרת ישראל, היינו חסרי אונים, איבדנו כדורים, הרחקנו בלי כתובת ואין ספק שלגוטמן יש עוד הרבה מאוד עבודה על הנעת כדור מסודרת ונכונה בחלק האחורי כי זה חלק בלתי נפרד מהמתכון להצלחה.

המשחק היה חשוב יותר כדי לבחון איפה יש לבצע שיפורים ואני מניח שהנקודה המרכזית שגוטמן יעבוד עליה בתקופה הקרובה תהיה הנעת כדור ובחירת השחקנים הנכונים לחלק האחורי. ברגע שהיכולת שם תשתפר, הנבחרת תתאזן ויהיו לה את היכולות להתמודד.

למרות שאי אפשר לקבל אינדיקציה לגבי החלק ההתקפי כי היו הרבה מאוד חילופים בשתי הנבחרות, במחצית השנייה הריענון עזר והנבחרת שיחקה טוב יותר. הקלף המנצח של ישראל הזו יהיה החלק הקדמי והוא זה שצריך להוביל אותה. יש לנו מספיק שחקנים מוכשרים בחלק הזה.

דעתי האישית היא שתומר חמד ובן שהר הם אלו שצריכים לפתוח בחוד של הנבחרת וההוכחה הגיעה הערב. זו לא רק היכולת הטכנית שלהם, אלא בעיקר העובדה ששניהם יכולים להתמודד עם הגנות אירופאיות מבחינה פיזית. זה דבר מאוד חשוב ברמה הבינלאומית.

מליקסון כמשל

אני חושב שאחד מהקשיים בהם אלי גוטמן צפוי להיתקל הוא החולשה של ליגת העל. לא זכור לי משחק בו ישראל פתחה בהרכב שכולו שחקנים שמשחקים בחו"ל כפי שקרה היום. כשהליגה לא מספיק איכותית והשחקנים המובילים בה לא מספיק טובים, יש לזה השפעה על הנבחרת.

הליגיונרים לא תמיד מקבלים דקות משחק, המעקב אחריהם הרבה יותר קשה ואני לא יודע כמה שחקנים יהיו בכושר טוב כשנגיע למשחקים המכריעים. למאמן תמיד צריכים להיות שלושה-ארבעה שחקנים מרכזיים שמשחקים כל הזמן ושמשמשים שחקנים מרכזיים בקבוצות שלהם, והיום לא בטוח שלישראל יש כמות כזו.

הדוגמה הטובה ביותר היא זו של מאור מליקסון, שמשחק בצורה קבועה בויסלה קרקוב, משמש שם כשחקן מוביל והערב הביא את זה גם לנבחרת. במחצית השנייה קיבלנו מליקסון בטוח ובוגר ואין ספק שהמעבר שלו לפולין שינה את התפיסה שלו ואת התפיסה לגביו.

לסגל הנוכחי אמנם זומנו שחקנים מעירוני קרית שמונה. צריך לברך אותם על כך, אבל הם לא מהווים שלד של נבחרת. בישראל חשוב שיהיה איזון בין ליגיונרים שמשחקים בצורה קבועה, לשחקנים מרכזיים וטובים מהליגה המקומית. כרגע זה לא קיים ולדעתי אם הדברים לא ישתנו, זו תהווה בעיה מבחינת אלי גוטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully