וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם הראשונה שלי: האם שאראס יפגוש את מכבי?

29.2.2012 / 9:47

ניצחון של פנאתינייקוס בקאזאן צפוי לסדר עימות היסטורי: לראשונה מכבי ת"א תפגוש ביורוליג את שאראס, שמנסה להתרגל למעמדו החדש בכדורסל האירופי. כיצד הוא מתמודד עם המצב?

ביום שבת האחרון, יומיים לאחר ההפסד הביתי המביך ביורוליג למילאנו, חזרה פנאתינייקוס לשלה עם ניצחון קל על איליסיאקוס. שרונאס יאסיקביצ'יוס רשם עוד משחק טוב עם 8 נקודות, והיה בין היחידים שלא חשש לדבר בחופשיות עם התקשורת היוונית על המשחק החשוב מול קאזאן. "אנחנו כבר עלינו סיבוב, וזה לא באמת משנה מול מי נשחק בהצלבה, גם מכבי תל אביב וגם ברצלונה הן קבוצות מעולות. הדבר היחיד שיהיה חשוב עבורינו זה הביתיות שלנו, למרות שכבר הפסדנו העונה בבית".

שאראס הוא כבר ממש לא ילד, למרות שבאופי שלו הוא עדיין השחקן התזזיתי והלא צפוי כפי שהיה. בגיל 35 הוא כבר בשלהי הקריירה שלו, רושם את העונה החלשה ביותר הן מבחינת דקות והן מבחינת תפוקה ביורוליג, אבל עדיין נחשב לשחקן מסוכן מאוד. ניצחון ביום רביעי על קאזאן יסדר לו מפגש עם מכבי תל אביב, שהיא לא רק קבוצה ששיחק בה וזכה איתה בגביע אירופה. אלא קבוצה שהוא לא פגש מעולם במסגרת היורוליג. אז איזה שאראס יכול להגיע לתל אביב בעוד שלושה שבועות?

נפילה

את העונה שעברה פתח שאראס מחוץ למשחק. הוא חיכה עד לנובמבר לפני שחתם בריטאס וילנה, שיחק במדיה במשך חודש וחצי וחתם בפנרבחצ'ה אולקר שחלמה להגיע רחוק ביורוליג. לקראת סוף העונה היה אפשר לגלות שהרכז נמצא רחוק משיאו ובמשחקים המכריעים של הטורקים, שניסו להיכנס לשלב ההצלבה, הליטאי כבר היה בעמדה לא מרכזית ולא הצליח להוביל את הקבוצה להצלחה.

"רבים חשבו שהעובדה שהוא מתייצב לנבחרת ליטא בקיץ בגיל 35, היא סוג של הצהרה מבחינתו, אולי אחריה יפרוש", מספר העיתונאי הליטאי ארווינאס קולדיס, "באליפות אירופה היה אפשר לראות את שאראס הגדול, לאורך רוב הזמן, אך דווקא ברבע הגמר מול מקדוניה הוא נחנק, קלע רק 7 נקודות, והנבחרת הודחה באכזבה גדולה. בטוח שהוא לא רצה לסיים ככה את הקריירה, עם אכזבה. אז גם אם היו מחשבות שהוא יפסיק לשחק, הוא החליט להמשיך את המסע שלו".

עוד לפני אליפות אירופה ניהל שאראס מגעים עם מכבי תל אביב שייעדה לו את התפקיד שממלא היום תיאו פפאלוקאס בשורות הצהובים - שחקן ספסל. אחרי ג'ורדן פארמר ברוטציה ולצד יוגב אוחיון. אך הליטאי לא היה בעניין מלכתחילה, כך אומרים מקורביו. לאחר החתמת פפאלוקאס החליטו במכבי להמשיך בנסיונות לצרף את שאראס, אך כשפנאתנייקוס פנתה אליו הוא כבר נשמע הרבה יותר נלהב. "סוף סוף אני חוזר", אמר במעמד החתימה, "אני מאושר להיות שוב חלק מפנאתינייקוס ולא יכול לחכות להתחיל לעבוד".

העדפה

למרות שהיו שהתנגדו במכבי תל אביב לחזרתו, שווה להתעכב על העובדה ששאראס העדיף יותר את יוון וקבוצה שפחות העריכה והעריצה אותו מזו בישראל. אלא שהליטאי מרגיש כנראה יותר בנוח ביוון. מקורביו של השחקן הליטאי, גם בארץ, מספרים ש"התקשורת בישראל לא עשתה לשאראס את החיים קלים, למרות שהוא מאוד אהב את מכבי תל אביב", מספר אחד מחבריו הישראלים. "הוא אוהב את החיים הטובים, אוהב לצאת ולבלות עד שעות מאוחרות, גם אם לא תמיד זה נתפס בצורה הספורטיבית ביותר. אבל אין מה לעשות, זה שאראס. בליטא יודעים לקבל את זה, ביוון נכנסים לך לחיים אבל לא מבקרים אותך כמו שבישראל ביקרו".

כאמור, החיים ביוון היטיבו עם הגארד המוכשר, וכך גם החיבור שלו עם המאמן ז'ליקו אוברדוביץ'. "לא יודע כמה מאמנים באירופה יכלו להוריד את שאראס בשיא שלו לדקות ארוכות על הספסל מבלי שהוא עיקם פנים, אבל אצל אוברדוביץ' שאראס קיבל את הקשיחות בצורה מעוררת כבוד", מספר איש התקשורת היווני אנטוניוס גרטניס. "שאראס באופי שלו הוא ווינר. שחקן שהוביל קבוצות ונבחרות לתארים, ופנאתנייקוס זה מועדון מנצח בשנים האחרונות, אלופת אירופה, ובסיטואציה שנוצרה אחרי עזיבה של שחקנים, הוא הרגיש שזה המקום בשבילו".

עד כמה האהבה של שאראס לקבוצה היוונית גדולה ניתן להבין מצורת המגעים שהתנהלו בקיץ בין הצדדים. "שאראס דיבר כל הקיץ על הרצון שלו לחזור לפנאתינייקוס ועל האהבה שלו למועדון, עד כדי כך שהסוכן שלו מאוריציו באלדוצ'י העביר מסרים ליוונים על כך", מספר קולדיס. "צריך להבין שאם שאראס לא היה נעול על לשחק ביוון, הוא לא היה מגיע לשם. יש לפניו שני שחקנים טובים מאוד ברוטציה, ולשחקן עם אגו גדול זה לא דבר קל לקבל. אבל בשביל לשחק שם הוא וויתר גם על האגו".

השלמה

המעמד של שאראס בפנאתינייקוס הוא די ברור - האופציה השלישית בעמדת הרכז, כשהוא יכול לשחק ביחד עם דייויד לוגן או ניק קאלייתס המקומי, אך שניהם נמצאים לפניו ברוטציה. באף אחד ממשחקי היורוליג שאראס לא פתח ורק באחד עבר את ה-15 דקות למשחק. מנגד, בליגה היוונית מעמדו של שאראס שונה, כאשר לא מעט פעמים בוחר אוברדוביץ' לתת לשחקני המפתח את המנוחה ושאראס משחק מעל 15 דקות בממוצע.

"זה לא הדבר שהתרגלתי אליו כל הקריירה, אבל אני עושה מה שטוב לקבוצה", אמר הליטאי בראיון בחודש דצמבר. גרטניס מספר על האווירה סביב השחקן בתוך פנאתינייקוס: "כשהוא על המגרש, הוא שחקן שאתה חייב לקחת אותו בחשבון, אין ספק שהוא קלע מצוין עדיין ומנהל משחק ברמה הגבוהה ביותר. אוברדוביץ' משתמש בו כשלוגן או קאלייתס מתעייפים, או לחילופין כשהוא רוצה לשנות את המשחק. העובדה ששאראס מקבל את זה, היא לא דבר של מה בכך. בקדנציה הקודמת זה לא היה עובר כל כך בשקט, אבל הוא מבין את התפקיד החדש שלו, גם כשחקן שיודע לכוון שחקנים אחרים".

גם חברים לקבוצה של שאראס יודעים לפרגן לו. "הוא דמות ענקית, בלי ספק אחד השחקנים הטובים ששיחקו באירופה בשנות ה-2000, ועדיין יש לו הרבה מה לתרום", אמר דיוויד לוגן בראיון ביוון כשנשאל על חברו לקבוצה. "הכבוד שהוא מקבל זה משהו לא נתפס, משהו שלא כל שחקן מגיע אליו במהלך הקריירה שלו. הקהל מאוד אוהב אותו פה, כל הארגון בעדו, ולזכותו ייאמר שהוא מנצל את זה כדי להרים את הקבוצה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

פרישה

בינתיים, פנאתינייקוס הנוכחית היא לא הקבוצה המצליחה ששאראס התרגל אליה. הקבוצה כבר הספיקה להפסיד פעמיים בליגה היוונית, הפסידה פעמיים בטופ 16 בבית, אבל הבטיחה את העלייה לשלב הבא ביורוליג, בעיקר בזכות היריבות שלה בבית. "אנחנו לא משחקים מספיק טוב כדי לעלות לפיינל פור", הודה שאראס אחרי ההפסד לקאזאן בפיראוס. "אם לא נתפוס את עצמנו ונשתפר, לא נצליח לשחזר את ההישגים. כולם צריכים להעלות את הרמה שלהם, כולל אני".

ומה לגבי מפגש היסטורי עם מכבי תל אביב במידה והוא ינצח עם פנאתנייקוס את קאזאן? "האמת היא שאף אחד לא דיבר איתו על זה, כי לא רצו להקדים את המאוחר, אבל אין ספק שחזרה בשבילו לתל אביב תהיה משהו מיוחד", אומר גרטניס. "אני זוכר את ההגעה של ניקולה וויצ'יץ' לתל אביב עם אולימפיאקוס, וזה היה דבר מדהים. אני בטוח ששאראס יקבל גם הוא את הכבוד שמגיע לו".

אחרי העונה הזאת, בין אם תסתיים עם הצלחה בהגעה לפיינל פור או יותר או לא, ימצא את עצמו שאראס בן 36, בלי חוזה לעונה נוספת, כשהשיא שלו הרבה מאחוריו. לא בטוח שפנאתינייקוס תרצה להמשיך להחזיק את החוזה הכבד שלו תמורת מה שהוא נותן. האם עוברות מחשבות של פרישה בראשו של הליטאי? "לא ממש, הוא לא מדבר על זה. למרות שפציעות העבר גרמו לו להרהר בזה, אבל לא בתקופה האחרונה", מודה אחד ממקורביו, "מה שבטוח, זה שבליטא ידעו לתת לו את מה שמגיע לשחקן גדול כמוהו, וישלבו אותו בענף הכדורסל בדרך כלשהי".


שחקני מכבי תל אביב מתקשים לבחור בין פנאתינייקוס לקאזאן

דיוויד בלאט חתם במכבי תל אביב לשנתיים נוספות

יורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully