וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: פנאתינייקוס תפגוש את מכבי ת"א בהצלבה

משחק הגנתי ברוסיה הסתיים ב-63:68 גדול של היוונים, שהשיגו יתרון ביתיות. 10 נק' לשאראס. קאזאן עלתה מהמקום השני

המחזור האחרון של שלב הבתים השני של היורוליג נפתח הערב (רביעי), כשעיניה של מכבי תל אביב היו נשואות כמובן למפגש המסקרן בין פנאתינייקוס וקאזאן. בתום 40 דקות של כדורסל בינוני משהו ניצחה אלופת אירופה המכהנת 63:68, סיימה בראש בית ז', השיגה יתרון ביתיות, והיא זו שתפגוש את הצהובים בשלב ההצלבה. קאזאן עצמה נשמה לרווחה כששמעה על החדשות מהמשחק המקביל בין פנרבחצ'ה/אולקר ומילאנו, לאחר שהאיטלקים הביסו את קבוצתו של נבן ספאחיה 72:85, ובכך שלחו את יבגני פשוטין ושחקניו להצלבה גם כן, שם יפגשו את ברצלונה. בבית של מכבי תל אביב גברה קאנטו 71:77 על ז'לגיריס, במשחק שהיה לפרוטוקול בלבד.

בית ז'

קאזאן - פנאתינייקוס 68:63

דיוויד בלאט, תתחיל להתכונן: אלופת אירופה מחכה. מכבי תל אביב תפגוש את פנאתינייקוס, ובניגוד לעונה שעברה, אז נפגשו השתיים בגמר היורוליג, הפעם הן ייאבקו על מקום בפיינל פור. סדרת הטוב מחמישה משחקים תיערך בין ה-20 למרץ וה-5 באפריל.

קלי מקארתי קלע 5 מ-8 הנקודות הראשונות של הרוסים, אך דייויד לוגן השיב עם יכולת טובה משלו ופנאתינייקוס עלתה ל-12:13. הקצב המהיר נמשך, ושרונאס יאסיקביצ'יוס אמר בו את המילה האחרונה, כשתפר שלשה וסייע לקבוצתו להוליך 21:22 בתום עשר הדקות הראשונות. דימיטריס דיאמנטידיס ומייק באטיסט הצטרפו לשאראס וכבר העלו את פנאתינייקוס ל-21:30 ואז ל-29:40 עם סל יפה של רומיין סאטו, אך הנרי דומרקאנט ומייק ווילקינסון השיבו בריצת 0:9 שהורידה את קאזאן לחדרי ההלבשה בפיגור מינימאלי - 40:38.

באטיסט קבע 40:46 לאורחים בפתיחת המחצית השניה, אלא שקאזאן שוב נותרה קרוב ולא נתנה ליוונים לברוח, ועל העליה לרבע המכריע הראה לוח התוצאות 48:52 לפנאתינייקוס. קוסטס צרצאריס הוותיק העלה את פאו ל-55:63, 5 דקות לסיום, אך לין גריר ודומרקאנט צימקו ל-63:61 בלבד, 2:30 דקות לסיום. ואז, דקה לסיום, הגיע הסל של המשחק - שלשה ענקית של קוסטס קאימקוגלו, שהעלתה את היוונים ל-61:66, ומשם קאזאן כבר לא הצליחה לחזור. באטיסט הוליך את רשימת הקלעים עם 12 נקודות, שאראס הוסיף 10 (3 מ-3 מהשדה, 5 אסיסטים) ודיאמנטידיס תרם 9. 19 נקודות שקיבלה המארחת מדומרקאנט ו-11 מקלי מקארתי לא הושיעו אותה, וכעת היריבה הבאה תהיה ברצלונה, ללא יתרון ביתיות. לא פשוט.

הכירו את פנאתינייקוס, יריבת מכבי תל אביב בהצלבה

מילאנו - פנרבחצ'ה/אולקר 72:85

בדרך כלל, כשלקבוצה מסוימת המשחק חשוב מאוד ולקבוצה השניה אין לו חשיבות, זו שצריכה את הניצחון משיגה אותו. אלא שזה לא היה המקרה הערב, כשפנרבחצ'ה/אולקר ידעה שכדי להעפיל להצלבה היא חייבת לנצח ולייחל להפסד של קאזאן, ובכל זאת הציגה את אחד המשחקים המאכזבים ביותר שלה העונה. הטורקים מודחים, ובצדק, בעוד מילאנו מסיימת שלב בתים מאכזב משהו עם טעם טוב, לאחר שניצחו בשבוע שעבר את פנאתינייקוס.

אחרי רבע ראשון צמוד החלה הבריחה האיטלקית, בעיקר בזכות ערב פנטסטי של מאליק היירסטון, וברבע השלישי צמח הפער ל-44:54. משם הקבוצה של נבן ספאחיה כבר לא הצליחה לחזור, וההפרש רק עלה ועלה, כשרק השריקה לסיום גאלה את הטורקים מייסוריהם. היירסטון סיים ערב אדיר של 27 נקודות עבור המנצחים, כשאלסנדרו ג'נטילה הצעיר הוסיף 12. מנגד, 15 של אמיר פרלדזיץ' ו-14 של בויאן בוגדנוביץ' לא הספיקו לפנר/אולקר.

בית ח'

ז'לגיריס קובנה - קאנטו 77:71

הליטאים קיוו להשיג ניצחון בכורה ולסיים את שלב הטופ 16 עם טעם טוב, אך בסופו של דבר היתה זו קאנטו שסיימה יופי של עונה אירופאית עם לא מעט כבוד. אלופת אירופה לשעבר סיימה את הטופ 16 עם מאזן 3:3, שלמען האמת היה מספיק לה להעפיל ממספר בתים אחרים. מנושאר מרקיושווילי סיים את משחקו הטוב ביותר ביורוליג עם 32 נקודות גדולות, חברו הגיאורגי גיורגי שרמנדיני הוסיף 16. דורון פרקינס קיבל 24 דקות והשיב ב-8 נקודות, 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. את המפסידים הוליכו מרקו פופוביץ' ומילובן ראקוביץ' עם 15 ו-14 נקודות בהתאמה.

כדורסל מהיורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully