וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוס של צ'לסי: נבחרת המחזור מצדיעה לפרנק למפארד

27.2.2012 / 13:46

כשבעל הבית על הקווים מזיע ובעל הבית ביציע עצבני, פרנק למפארד הוכיח מה הוא שווה ונכנס לנבחרת המחזור, יחד עם 3 סקוררים נהדרים

שערוריית שיפוט במשחק העונה באיטליה, קרב צמרת מטורף בצרפת, מהפך אדיר בדרבי באנגליה, שערים נדירים בספרד ושיאים חדשים בגרמניה. יופי של סוף שבוע סיפק לנו הכדורגל האירופי, ואיתו גם נבחרת מחזור מרעננת הכוללת מספר כוכבים שהקיצו באיחור אופנתי מפגרת החורף, בדיוק בזמן לקראת משחקי הידידות הבינלאומיים שמבשרים על יורו 2012 הממשמש ובא. לצד המלאך השומר של ברסט, מככבים המגנים התוקפים מהפרמיירליג, המושיע של באיירן מינכן, הבוס האמיתי של צ'לסי ומלך שערי הסריה A. ובפינת הכוכב האורח: האיש שאחראי למה שעשוי להתברר כשער האליפות בטורקיה.

פרנק ריברי שחקן באיירן מינכן (ימין) עם מאמן הקבוצה יופ היינקס. GettyImages
הקיץ מתרדמת החורף. פרנק ריברי/GettyImages

שוער

סטיב אלאנה - ברסט

הפתעת המחזור בצרפת הגיעה מברסט, שם עדן בן בסט וחבריו ניצחו 0:1 את מארסיי והנחילו לה הפסד ראשון מאז אמצע נובמבר (16 משחקים). דידייה דשאן האמין כי קבוצתו תהיה השנייה אחרי פריס סן ז'רמן שמנצחת בסטאד פרנסיס לה בלה, אך הוא לא לקח בחשבון את המלאך השומר של ברסט. 22 בעיטות לעבר המסגרת היו למארסיי, אבל אף אחת מהן לא מצאה את הרשת של סטיב אלאנה. השוער בן ה-31, שבילה שנתיים בקבוצת המילואים של מארסיי, הגיע לשיאו עם הצלה כפולה בדקה ה-58 והדיפת נגיחה של אנדרה איוו בתוספת הזמן. במקרה היחיד בו אלאנה כבר נכנע לנגיחה של רוד פאני, בן בסט נחלץ לעזרתו וחילץ מקו השער. משחק הירואי של אלאנה, שמשפר מאוד את סיכוייה של ברסט להינצל מירידה. לא כך רצה דשאן לציין את משחק הליגה ה-100 שלו כמאמן מארסיי.

הגנה

מגן ימני: בקארי סאניה - ארסנל

אחרי כל הביקורות על היעדר המנטליות הווינרית הנחוצה בארסנל, החבורה של ארסן ונגר התעלתה לכבוד הדרבי הצפון לונדוני מול טוטנהאם, לא נבהלה מפיגור מוקדם של 2:0 וסיפקה הצגה נהדרת שהסתיימה בניצחון 2:5. את אחד החיזוקים החשובים לקראת המשך המאבק על המקום הרביעי, קיבל ונגר עם חזרתו של בקארי סאניה. המגן הצרפתי נעדר במשך כשלושה חודשים בעקבות שבר ברגל, אבל נגד טוטנהאם הוא הופיע במיטבו. אמנם איש המשחק היה רובין ואן פרסי, אך סאניה עזר לו עם שער ליגה שלישי בסך הכל במדי ארסנל וגם בישול מצוין, אחרי שנה שלמה בה לא כבש או בישל. המגן הימני הסתדר היטב מול האיום שהציב מולו גארת' בייל, ובסיום אף הצהיר: "גם העונה נוכל להקדים את טוטנהאם בטבלה".

בלם: דומיניק מארו - נירנברג

במהלך הקיץ, כשהבין כי הוא הבלם הרביעי בהיררכיה, ביקש דומיניק מארו לעזוב את נירנברג לטובת אנרגי קוטבוס מהליגה השנייה. חצי שנה עברה, ובנירנברג כבר לוחצים על הבלם בן ה-24 לחתום על הארכת חוזה כשחקן ההגנה המוביל של הקבוצה בעונה הבאה, אז שותפו פיליפ וולשייד יעבור ללברקוזן. בשבת התארחה נירנברג במגרשה של ורדר ברמן, שם מארו הצטיין בקרבות הפיזיים מול קלאודיו פיסארו וחבריו והיה דמות מפתח בניצחון החוץ המפתיע של קבוצתו. הבלם היה חלק מתצוגה הגנתית אחראית של האורחים, שעמדו בפרץ וניצחו שנה שנייה ברציפות את ורדר ברמן בחוץ. עכשיו, לנוכח טווח הביטחון מהקו האדום, אפשר לחזור למשא ומתן החוזי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רובין ואן פרסי שחקן ארסנל (שמאל) עם בקארי סאניה. AP
לא מתכוונים לתת לטוטנהאם לסיים לפניהם. בקארי סאניה עם רובין ואן פרסי/AP

בלם: ג'ורג'יו קייליני - יובנטוס

הגברת הזקנה פשוט לא מסוגלת להפסיד. מילאן הייתה טובה יותר במשחק העונה, הוליכה 0:1 ואף הייתה ראויה לשער שני שלא אושר באופן שערורייתי, אבל בסופו של דבר יובנטוס הצליחה להשוות ושמרה על מאזן נקי מהפסדים בתקופת אנטוניו קונטה. תוצאת התיקו אמנם הותירה את יובנטוס במקום השני, אך צריך לזכור שהיא עדיין צריכה להשלים את המשחק החסר ומחזיקה ביתרון במאזן הפנימי מול מילאן, כך שהנקודה הזו שווה הרבה יותר. הגנת הביאנקונרי סבלה ממשחק חלש של לאונרדו בונוצ'י ואנדראה ברצאלי, אבל הבלם השלישי ג'ורג'יו קייליני היה שם כדי לתקן. שחקן נבחרת איטליה סיפק כמה תיקולים שמנעו מצבי הבקעה, העלים את אלשנדרה פאטו ובמחצית השנייה גם תמך בהתקפה וסידר מצב שפאביו קוואליארלה החטיא מקרוב. אוהדי מילאן יזכרו את 'שער הרפאים' של סולי מונטארי, אוהדי היריבה את הגאווה של קייליני.

מגן שמאלי: אלכסנדר קולארוב - מנצ'סטר סיטי

מוליכת הפרמיירליג חתמה שנה שלמה מבלי לשמוט נקודת ליגה אחת באצטדיונה הביתי, כשהפעם ניערה ללא קושי את בלקבורן עם 0:3 חלק. שלושת החלוצים - מריו באלוטלי, סרחיו אגוארו ואדין דז'קו - מצאו את הרשת וקירבו את מנצ'סטר סיטי צעד נוסף לעבר האליפות הראשונה מאז 1968, אבל הם לא היו עושים זאת ללא אספקת הכדורים מצידו של אלכסנדר קולארוב. המגן השמאלי לא נדרש לעבוד קשה בחלק האחורי, וכך התאפשר לו לעלות ללא הרף וגם לבשל פעמיים - את הראשון עם מסירת רוחב מדויקת אותה המשיך באלוטלי פנימה, ואת השלישי עם הגבהה פנטסטית לראשו של דז'קו. עם שער אחד וארבעה בישולים בשלושת המשחקים האחרונים בהם פתח בהרכב, קולארוב ימשיך לזכות בעדיפות על פני גאל קלישי.

שחקן מילאן אורבי עמנואלסון מול שחקן יובנטוס ג'ורג'יו קייליני. רויטרס
שמר על הגאווה של יובנטוס. ג'ורג'יו קייליני עוצר את אורבי עמנואלסון/רויטרס

קישור

חסוס נבאס - סביליה

לא מעט גבות הורמו כאשר ויסנטה דל בוסקה פרסם את סגל נבחרת ספרד וכלל בו את חסוס נבאס. קשרה המוכשר של סביליה, כמו יתר חבריו, עבר חצי עונה מאכזבת שהובילה גם לפרידה מהמאמן מרסלינו. אולם בשבועיים האחרונים נראה שמשהו בסביליה השתנה, ובמיוחד אצל נבאס עצמו. הסמל של סביליה מקבל הרבה יותר חופש מהמאמן החדש מיצ'ל - אחד שמבין היטב את נפש השחקן היצירתי - ומחזיר לו על המגרש. בשבוע שעבר בישל נבאס בניצחון 0:2 על אוסאסונה, והפעם בישל ואף כבש את שער הניצחון, כשסביליה ביצעה מהפך במסטאייה וגברה 1:2 על ולנסיה המדורגת שלישית. נבאס ביצע פעולות החלטיות באגף ימין, הנהיג את חבריו והסביר מדוע דל בוסקה ממשיך להאמין בו. כמה חבל שסביליה נזכרה להתחיל לשחק בשלב כה מאוחר.

פרנק למפארד - צ'לסי

דווקא אחד השחקנים המסוכסכים עם אנדרה וילאש בואש, היה האיש שהוביל אותו לניצחון משכנע לעיני הבוס. לאחר שבוע סוער שכלל הפסד כואב לנאפולי והמשך העימותים בין המאמן הפורטוגלי לכוכביו, רומן אברמוביץ' התייצב למשחק הביתי של צ'לסי מול בולטון על מנת לשדר ביטחון, ולפי חלק מהסברות אף הורה להחזיר להרכב את השחקנים המודחים. את המסר המרגיע קיבלו אוהדי צ'לסי בעיקר מפרנק למפארד, ששם בצד את חילוקי הדעות עם וילאש בואש והיה במרכזן של התקפות המארחים. אחרי שהחמיץ פעמיים, הקשר הוותיק בישל מנקודת הקרן לדידייה דרוגבה וכבש בעצמו את ה-0:3, בשערו ה-150 בקריירה. למפארד הפך לשחקן הפרמיירליג הראשון שכובש לפחות 10 שערים בתשע עונות רצופות. על זה וילאש בואש מוכן לוותר?

פרנק ריברי - באיירן מינכן

התיקו בפרייבורג, ההפסד בבאזל, הביקורות הארסיות ומאבקי האגו הפנימיים - עם כל אלה הייתה צריכה באיירן מינכן להתמודד לקראת משחק הצמרת בו אירחה את שאלקה הרביעית. למזלם של הבווארים, פרנק ריברי נזכר סוף כל סוף לחזור מפגרת החורף וסחף כמעט לבדו לניצחון 0:2. הקשר הצרפתי הכין מצבים מצוינים לחבריו, אך חוסר הדיוק שלהם מנע ממנו להיות חתום על שניים-שלושה בישולים. בלית ברירה, ריברי לקח הכל על עצמו, ובשני שערים נאים הכריע את המשחק והעלה את באיירן מינכן למקום השני, מרחק ארבע נקודות מדורטמונד הצועדת בראש הבונדסליגה. ריברי, שביום רביעי יפגוש את חבריו מבאיירן כשנבחרת צרפת תתארח בגרמניה, הגיע ל-10 שערי ליגה העונה - הישג אותו קבע רק בעונת הבכורה שלו במדי האימפריה הגרמנית. בניגוד להפסד בבאזל, הפעם גם הייתה לחיצת יד לבבית עם יופ היינקס.

שחקן צ'לסי פרנק למפארד מול שחקן בולטון נייג'ל ראו קוקר. Clive Mason, GettyImages
הראשון שכובש 10 שערים לפחות בתשע עונות רצופות בפרמיירליג. פרנק למפארד/GettyImages, Clive Mason

התקפה

חרמן דניס - אטאלנטה

67 ימים שבת החלוץ הארגנטינאי מהבקעה, עד שפגש את ההגנה של רומא וחזר להפציץ. אטאלנטה התעללה בג'אלורוסי עם ניצחון 1:4 מרשים במיוחד, כשחרמן דניס היה חתום על בישול השער הראשון ולאחר מכן דאג לכבוש את כל היתר בעצמו. דניס חגג שלושער ראשון מאז נובמבר 2008, אז לבש עדיין את מדי נאפולי, ובסך הכל יש לו העונה כבר 15 שערים - שלושה פחות מאנטוניו די נטאלה בראש טבלת המבקיעים של הליגה האיטלקית. חלוצה של אטאלנטה מצא את הפרצות בהגנת רומא ושלח את לואיס אנריקה לעשות חושבים לקראת הדרבי הלוהט מול לאציו בשבוע הבא. אלמלא שש הנקודות שהופחתו ממאזנה בתחילת העונה, אטאלנטה הייתה ניצבת כעת במקום השביעי, רק נקודה פחות מרומא הנלחמת על הכרטיסים לאירופה.

רוברט לבנדובסקי - דורטמונד

חמישה חודשים וחצי עברו מאז ההפסד האחרון של האלופה במסגרת הליגה, 2:1 להאנובר. בראשון שוב נפגשו שתי הקבוצות, כשדורטמונד הצליחה לנקום עם 1:3, להשלים סיבוב ללא הפסד ולחגוג ניצחון שביעי ברציפות. גם ללא מריו גצה, בלי סוון בנדר שנפצע בשלב מוקדם ופונה לבית החולים וביום בינוני של שינג'י קגאווה שבעצמו שב מפציעה, דורטמונד תמיד יכולה לסמוך על רוברט לבנדובסקי, שהבקיע צמד רביעי העונה והיה בפעם המי יודע כמה כוכב המשחק של הצהובים-שחורים. 16 שערי ליגה יש כבר לסקורר הפולני, ששיפר בצורה משמעותית את יכולתו מול השער והשתלט לחלוטין על עמדת החלוץ הפותח בדורטמונד. בגרמניה כבר טוענים כי מריו גומז צריך להתחיל לדאוג, ולא רק בגלל המאבק על מלכות השערים.

גיום הוארו - פריס סן ז'רמן

כאשר קרלו אנצ'לוטי הגיע לבירת צרפת, הוא רצה לצרף חלוץ באופן מיידי, חרף כושרו המצוין של קווין גמיירו. קרלוס טבס ואלשנדרה פאטו לא הגיעו בסופו של דבר לפריס סן ז'רמן, אבל גמיירו בכל זאת איבד את מקומו. דווקא לטובת גיום הוארו. החלוץ הגבוה ולמוד הפציעות חזר לאיתנו, ואחרי שער השוויון הדרמטי במשחק העונה מול מונפלייה בשבוע שעבר, שהיה גם הראשון שלו העונה בליגה, הוא הציל לפ.ס.ז' עוד נקודה ב-4:4 המשוגע נגד ליון. הוארו פתח את מסכת ההבקעות בדרמה האדירה בה נרשמו 35 איומים על השערים, הוסיף אסיסט לסיארה וגם חתם עם נגיחה שקבעה שוויון בתוספת הזמן. פ.ס.ז' אמנם איבדה את הפסגה עם תיקו שלישי ברציפות, אבל הרוויחה מחדש סקורר נהדר שיעשה צרות גם להגנות טובות יותר מזו הרעועה של ליון. עוד ניצחון של אנצ'לוטי.

שחקני פריס סן ז'רמן חוגגים עם גיום הוארו (במרכז). Laurent Cipriani, AP
הציל את פריס סן ז'רמן שבוע שני ברציפות. גיום הוארו/AP, Laurent Cipriani

שווים אזכור

דויד דה חאה (מנצ'סטר יונייטד) - כותרות מהסוג הנכון

דושאן בסטה (אודינזה) - בנעליים של מאוריסיו איסלה

איסקו (מלאגה) - התגלית של פרננדו היירו

לארס בנדר (לברקוזן) - מחכה לצ'אנס בנבחרת

מישל באסטוס (ליון) - לא רק הקרחת הבריקה

ג'יימס מוריסון (ווסט ברומיץ') - המאסטרו של הבאגיז

מוחמד זידאן (מיינץ) - רכש שמשנה קבוצה

מוחמד זידאן שחקן מיינץ. רויטרס
יחד איתו, מיינץ נראית אחרת לגמרי. מוחמד זידאן/רויטרס

כוכב אורח

יוהאן אלמנדר - גלאטסראיי

ארבע שנים עברו מאז האליפות האחרונה של גלאטסראיי, ועל פי השבוע האחרון בטורקיה נראה כי זו העונה בה התואר יחזור לארון של האריות. פנרבחצ'ה קיוותה לנצל את המחזור הנוכחי כדי לצמק את הפער מהמוליכה, אבל דווקא היא הפסידה במפתיע 2:1 לאסקישהירספור. גלאטסראיי עמדה בפני מוקש רציני הרבה יותר בדמות בשיקטאש, ומי אם לא יוהאן אלמנדר כבש בתוספת הזמן את מה שכבר הוגדר בטורקיה כשער האליפות, כדי לקבוע ניצחון דרמטי 2:3 בדרבי. החלוץ השבדי שהגיע לגלאטסראיי בקיץ מבולטון ונעדר מהאימונים במשך השבוע בגלל פציעה, הרשית בפתיחת המשחק את שערו ה-10 העונה בליגה, אך בשיקטאש ידעה לחזור פעמיים לפני שאלמנדר נגח את השער המכריע ממש לפני השריקה והקפיץ את האוהדים בצהוב-אדום. עם תשע נקודות יתרון בפסגה, עושה רושם שגם הפלייאוף לא ימנע מגלא את האליפות.

יוהאן אלמנדר שחקן נבחרת שבדיה. Jon Super, AP
יחזיר לגלאטסראיי את תואר האליפות? יוהאן אלמנדר/AP, Jon Super

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully