וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עומדים על הרגליים

26.2.2012 / 15:16

ממוצע ההבקעה הוא הגרוע בליגות הבכירות, הסיכויים לנצח משחק נעים סביב ה-7 אחוזים, התנועה במגרש לא מספקת והכושר הגופני לקוי. עם כל החבילה הזו מגיע אלי כהן לקרית אליעזר כשהוא מתחת לקו האדום. ובשבוע הבא עוד מחכה לו קרית שמונה

כשאלי כהן הגיע לבית"ר ירושלים, הוא דרש לצרף מיידית את ז'אן טלסניקוב כעוזר וצירף אליו את חנן אזולאי כעוזר שני. השלושה עושים לא מעט ניתוחי וידאו ומוציאים נתונים, כשאחת המסקנות הכלליות הראשונות של המאמן היא שהמצב רע מאוד. השריף מבין שחייבים לעשות שינויים כדי למצוא פתרונות מיידיים, לפני שהקבוצה מאחרת את הרכבת. אחד הנתונים שהוא מזכיר הוא המאזן הדל של הקבוצה, שב-26 משחקי ליגה כבשה פעמיים בלבד יותר משער אחד, במחזור הפתיחה נגד הפועל עכו (1:3) ונגד מכבי נתניה במחזור ה-20 (1:2). משמעות הדבר מבחינה סטטיסטית, היא שבכל משחק בו בית"ר סופגת, יש לה סיכויים של 7% לנצח. רק נספר שבית"ר ספגה עד עתה ב-19 מתוך 26 המשחקים שהיו לה.

עד כמה מצב ההתקפה של בית"ר גרוע? די אם נסתכל על הנתון לפיו מבין כל שמונה הליגות הבכירות בישראל (על, לאומית, שתי ליגות א' וארבע ליגות ב') בית"ר היא בעלת ממוצע הכיבושים הנמוך ביותר. בית"ר הבקיעה 16 שערים ב-26 משחקים - ממוצע של 0.61 שערים למשחק. שתי קבוצות כבשו פחות ממנה, אחווה עראבה מליגה א' צפון שהבקיעה 14 שערים ב-21 משחקים עם ממוצע גבוה יותר של 0.66 שערים למשחק, והשקמה\רמת חן מליגה א' דרום, שכבשה 13 שערים ב-20 משחקים, גם היא עם ממוצע גבוה יותר של 0.65 שערים למשחק.

פתרונות בהתקפה? כרגע כהן מנסה בכל דרך לנסות לדחוף מגינים ושחקני קישור אחורי קדימה שיסייעו. מהחומר הקיים הוא לא יכול לצפות לניסים או לשינוי קיצוני פרט לאפשרות להשתמש בערן לוי. הבעיה של כהן עם לוי היא הכושר הגופני של השחקן. לוי עשה מספר הפסקות השנה מאימונים וזה פגע בכושר שלו וביכולת שלו לעשות תנועה על המגרש, שגם כך אינה הצד החזק שלו. שינוי קיצוני בהתקפה לא יגיע מיידית והקבוצה לא תבקיע 2-3 שערים במשחק לכן כהן מעדיף קודם כל שחקנים שיכולים לעשות הגנה ולשמור על שער נקי בכדי להשאיר לקבוצה סיכוי של יותר מ-7% עלובים לנצח את המשחק.

עמית בן שושן שחקן בית"ר ירושלים לפני קלמי סבן שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בית"ר הבקיעה יותר משער אחד רק בשני משחקים מתוך 26. בן שושן/ברני ארדוב

לשמור על הכדור

כשכהן החליט שהקבוצה תחזור לעצמה ותשמור על סיכויי הישארות דרך ההגנה, הוא העדיף לתת קדימות לשיפור מיידי בהנעת הכדור של הקבוצה ובהורדת כמות איבודי הכדור של השחקנים. לקראת המשחק הערב (20:50, ערוץ 1 ו-HD) בקרית אליעזר תורגל עמית בן שושן בשפיץ במקומו של ליאונרדו פאסוס, ואילו צחי אליחן תורגל באגף שמאל. לא בטוח שהשניים יפתחו, אף על פי שכך זה נראה, אך המטרה של כל המהלך הזה היא קודם כל לשפר את משחק ההגנה ולהוריד את כמות איבודי הכדור. בצוות המקצועי של בית"ר בדקו וראו כי הקבוצה איבדה כ-30 כדורים במשחק האחרון נגד מכבי תל אביב, כאשר ליאונרדו פאסוס איבד תשעה מתוכם. "יש רצון לעשות שינוי", אמרו בצוות המקצועי של הקבוצה, "עמית בן שושן עשה את התקופה הטובה שלו השנה בשפיץ, הוא לוחץ על הבלמים ושומר על הכדור טוב יותר מפאסוס, וכרגע הקבוצה חייבת להוריד את כמות איבודי הכדור".

גם השיבוץ של אליחן נעשה מסיבות דומות. על פניו, נראה כי המהירות של אליחן והרצון לשפר את רמת ההתקפות המתפרצות הם הסיבה לשילובו בהרכב, אך כרגע המטרה של אליחן היא להביא את המהירות שלו לאגף, בעיקר בעזרה בהגנה על אייל משומר כשהוא עולה להתקפה ולסייע לחיים מגרלשווילי לאורך אגף שמאל. אגב, אחד הנתונים שהצוות המקצועי בדק ומצא הוא שברק משה מאבד הכי מעט כדורים מבין שחקני הקישור האחורי, ולכן הוא הוחזר למרכז השדה ומקבל את הקרדיט. אלי כהן העיר השבוע לסטיבן כהן על כמות איבודי הכדור שלו ואמר לו שהוא צריך להיות הרבה יותר אחראי, היות שהאיבודים שלו הופכים למתפרצות עבור היריבות.

סטיבן כהן שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
מאבד יותר מדי כדורים. כהן/ברני ארדוב

"היינו צריכים להחליף 5-6 שחקנים במחצית"

אם היה משהו שהדאיג את כהן והצוות המקצועי יותר מכל אחרי המשחק נגד מכבי תל אביב, זו העובדה שבמחצית המשחק 5-6 שחקנים אמרו שהם בקושי עומדים על הרגליים. "לא היה דבר כזה. אם היה אפשר אז פיזית, היינו צריכים להחליף חמישה שחקנים במחצית", אמרו בבית"ר, "אף אחד לא מחפש להאשים את מי שהיה כאן קודם או את השחקנים שלהם יש את האחריות הגדולה ביותר למצב הכושר הגופני, אלא מחפשים פתרונות". אילו פתרונות? "אין קסמים. יש כאן לא מעט שחקנים שלא עשו הכנה מסודרת לעונה או לא שיחקו תקופה וסובלים מבעיות פיזיות, שנצטרך לתקן דרך חלוקת עומסים, הוספת אימונים ואולי גם מעקב קבוע יותר אחרי ההתנהלות הספורטיבית. אנחנו בישורת הסופית וכולם צריכים להיות מחוייבים 24 שעות ביממה למשימה הכל כך חשובה - להשאיר את בית"ר בליגה".

כחלק מהתהליך, נותן הצוות המקצועי לתומר בן יוסף להוריד מעט הילוך כשהוא מרגיש עומס, כדי להיות מוכן ורענן לקראת המשחקים. בן יוסף לא שיחק יותר משלושה חודשים תחת יובל נעים והוא עדיין בשלב בו לא הגיע לכושר גופני מלא ומוריד חלודה ממשחק למשחק. אבי ריקן נכנס רק בשבוע שעבר לעמדת המגן הימני אחרי חודשיים מחוץ למגרש, ורק לבקשתו של אלי כהן סחב את כל 90 הדקות נגד מכבי תל אביב.
ליאונרדו פאסוס התלונן על התכווצות שרירים במחצית וגם במהלך השבוע, ובמקרה שלו, לאחר שחזר למגרשים בעקבות המתנה של כחמישה חודשים, ספסול גם יכול להוריד מעט עומס ולייצר עבור כהן חילוף התקפי טוב בשפיץ, מה שכרגע חסר לו.

אותם הדברים נכונים לגבי חיים מגרלשווילי, שכמעט לא ראה דקות משחק בחלק הראשון של העונה במכבי חיפה, ודריו פרננדס, שלא שיחק כשלושה חודשים לפני שהגיע לבית"ר ורק עתה נכנס לכושר משחק ראוי. אלי כהן לקח את פרננדס לשיחה השבוע, בה הסביר לו כי מבחינתו הוא מאמין שהוא יהיה המנהיג של הקבוצה בדרך למסע ההישארות והוא נותן לו את כל הקרדיט לחלק עומסים, על מנת להגיע מוכן למשחקים. עם קובי מויאל המצב קצת הפוך. מויאל נוהג לעשות אימונים נוספים במכון כושר ובריכות, וכהן ביקש ממנו השבוע להוריד עומסים בחלק השני של השבוע כדי לא ליצור עומס על השרירים לקראת שבת.

עם כל המטען הזה כהן מגיע הערב לקרית אליעזר כשהוא מתחת לקו האדום, עם סיכויים מאוד נמוכים לחלץ אפילו נקודה. בשבוע הבא תגיע קרית שמונה לטדי ולאחר מכן תצא בית"ר למלחמה נוספת בתחתית נגד מכבי פתח תקוה במושבה. כשהגיע לבית"ר אמר כהן: "עברתי את הסרט הזה עם בית"ר וזה משהו שהוא נפשית ובריאותית ממש לא פשוט". כמו שהדברים נראים כעת, הוא דיבר בלשון המעטה ביחס למה שצפוי לו ב-11 המחזורים שנותרו לו על הקווים.

דריו פרננדס שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
רק עכשיו מתחיל להיכנס לכושר גופני ראוי. פרננדס/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully