וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה-בית"ר ירושלים: ימפולסקי יפתח, דוידוביץ' בשער

השוער יחליף את שראנוב נגד בית"ר ירושלים (א', 20:50, ע' 1), והחלוץ אמור לפתוח על הספסל. אליחן אמור לפתוח בהרכב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריווויה

* הניצחון האחרון של בית"ר ירושלים על מכבי חיפה בקרית אליעזר היה במרץ 2008 (0:1, דרק בואטנג).

* העשירי בדרך? מאז אותו משחק ירושלים לא ניצחה גם בביתה את מכבי חיפה, ורשמה בסך הכל תשעה משחקים ללא ניצחון על האלופה.

* צמד חמד: שלושה שחקנים כבשו צמד בשלושת המשחקים האחרונים בין הקבוצות: ולדימיר דבאלישווילי, ויאם עמאשה ושלומי אזולאי.

* במשחק יעמדו על הקווים של בית"ר ירושלים אלי כהן וחנן אזולאי. בעונת 2002/3 פוטר/התפטר אלי כהן במהלך העונה וחנן אזולאי מונה במקומו. בית"ר הגיעה לחיפה ומבלי להגיע למצבים ניצחה 0:1. איך זה קרה? מי לא זוכר את הכדור שאלון חרזי החזיר לדודו אוואט ועבר לשוער מתחת לרגל?

* המפגש האחרון בין השתיים בקרית אליעזר בעונה שעברה הסתיים ב-3:3. בית"ר ירושלים השוותה בדקה ה-90 משער של לא אחר מאשר חן עזריאל, שמשחק כיום בחיפה.

* בית"ר ירושלים לא הבקיעה שער כבר 548 דקות (כולל 120 דקות בגביע נגד בני לוד) מאז אותו שער ניצחון של ליאונרדו פאסוס נגד מ.ס אשדוד בטדי.

מפתחות והכנות

מכבי חיפה:

סאגת טאלב טואטחה הביאה את אלישע לוי לתרגל שינוי אחד בהרכב הירוקים – אוראל דגני יפתח כמגן שמאלי במקום המגן הקבוע שזקוק כנראה לניתוח. טואטחה ייבדק בתחילת השבוע ואז יוודע סופית האם והיכן יעבור את הניתוח. אתמול ערך לוי שיחה עם 12 שחקנים, שחקני השדה של ההרכב הראשון שבה נכחו גם דלה ימפולסקי שיפתח וגוסטבו בוקולי, שיישאר על הספסל. באסיפה שוב הציג המאמן נתונים סטטיסטיים של שחקנים, אך הפעם של שחקני ההגנה שלו - אייל משומר, יוריצה בוליאט ואדין צוצאליץ'. הנתונים העיקריים: איבודי כדור ומסירות מדויקות. בית"ר ירושלים, יש לציין, לא הבקיעה כבר ארבעה משחקים.

הבשורה הטובה יותר מגיעה ללוי דווקא מכיוון ההתקפה. ויאם עמאשה חזר מפציעה וייכלל בסגל. למאמן הייתה עד אתמול התלבטות בנוגע לשוער ניר דוידוביץ', אבל בסופו של דבר הוחלט כי הוא ישוב לעמוד בין הקורות על חשבון בויאן שראנוב. מי שלא יוכלו ליטול חלק במשחק הם עידן ורד ודניאל צסארץ הפצועים, שאף לא יהיו בסגל. ורד סובל מקרע חלקי בשריר, ודלה ימפולסקי אמור להחליפו. יניב קטן ישווה במשחק הזה את שיא ההופעות של אריק בנאדו (399) ויהפוך רשמית לסגן מלך ההופעות בכל הזמנים, אחרי אלון חרזי (495), שיא שספק גדול מאוד אם יוכל לשבור עד הפרישה.

אייל גולסה סיפר לקראת ההתמודדות: "משחק מול בית"ר ירושלים הוא תמיד מעניין ומסקרן. אנחנו, כמו בית"ר, חייבים את הנקודות". מוחמד גדיר הוסיף: "כמו בכל משחק, אנחנו באים כדי לקחת שלוש נקודות. אנחנו יודעים שיהיה משחק קשה. בית"ר החליפה מאמן ויש לה יותר מוטיבציה, אבל לנו יש מוטיבציה פי אלף יותר גבוהה. אני מקווה להמשיך לכבוש". למשחק צפויים להגיע נציגים של נבחרת אוקראינה כדי לעקוב אחר אנדריי פיליאבסקי, שמועמד לחזור לכרמל בעונה הבאה.

אלישע לוי אמר לשחקנים: "כבר בתחילת המשחק חשוב שנתנפל על כל כדור ונלחץ אותם בחלק המגרש שלהם. חשוב מאוד שנבוא עם התלהבות".

בית"ר ירושלים

בית"ר ירושלים ערכה את האימון המסכם, כאשר אלי כהן אמר לשחקניו באסיפה: "חיפה צריכים מאוד את הניצחון בשביל להתקדם אל עבר כרטיס לאירופה, אבל הם לא כל כך מחוברים וגם אצלם הקהל מפעיל לחץ גדול מאוד שמשפיע עליהם. יניב קטן מאוד משמעותי עם הנעת כדור, כשיחד עם ורד וגולסה הם מאוד טכניים וצריך להיות מרוכזים מאוד. הם חוזרים מהר להגנה אבל לא לוקחים שחקנים צמוד ויש מרחבים לעשות דברים אם עושים אותם מהר ונכון. יחד עם זאת, עדיין מדובר במכבי חיפה ואם היא מתחברת וביום טוב, קשה מאוד מולה אם לא עושים את כל הדברים הטקטיים ושומרים על העמדות".

בנוגע להרכב הקבוצה, ההפתעה הצפויה היא שצחי אליחן צפוי לפתוח בצד שמאל של הקישור כאשר תפקידו העיקרי יהיה לעזור לחיים מגרלשווילי ולסגור את אייל משומר ובנוסף לכך לנסות ולנצל את המהירות שלו להתקפות מתפרצות. אחרי תקופה ארוכה, צפוי עמית בן שושן לחזור לתפקיד בו הבקיע את כל ששת השערים שלו העונה ולשחק כחלוץ בשפיץ. ברק משה צפוי להיות הקשר האחורי היחיד כשלפניו ישחקו כ-50:50 קובי מויאל ודריו פרננדס בימין ובשמאל. ליאונרדו פאסוס צפוי לפתוח על הספסל לראשונה מאז הצטרף לקבוצה. גם ערן לוי ימתין על הספסל.

כחלק מההכנות לקראת המשחק, החליט כהן כי כבר הערב השחקנים יגיעו לבית מלון בחיפה וישהו בו עד למשחק מחר. בבית"ר מעריכים כי לפחות 2,000 אוהדים ילוו את הקבוצה לקרית אליעזר וייתנו לקבוצה הרגשה ביתית. אוהדי בית"ר צפויים לשבת ביציע שמאחורי השער הדרומי.

יעמדו למבחן

ניר דוידוביץ' (מכבי חיפה)

השוער הוותיק של מכבי חיפה חוזר לשער אחרי הפציעה שעבר, כשבדיעבד מתברר שההחלטה להביא שוער מחליף בתחילת העונה הייתה טובה, בעיקר בגלל הפציעות שלו. המתיחות בין שני השוערים בחיפה יצרה העונה לא מעט בעיות ומשחקי אגו, אבל השקט שהקרין לאחרונה דוידוביץ' מוכיח שהוא כנראה בדרך ללמוד להסתגל לתחרות שלא ממש הייתה לו בשנים האחרונות. חובת ההוכחה במשחק ביום ראשון תהיה עליו, וכל עוד הוא לא יעשה שגיאות קריטיות, הוא ימשיך בשער.

אריאל הרוש (בית"ר ירושלים)

די ברור לאיזה שער יופנו רוב האיומים מחר. בית"ר ירושלים תצטרך את אריאל הרוש לפחות ביום כמו זה שתפס בשבוע שעבר נגד מכבי תל אביב בכדי לחזור עם משהו מקרית אליעזר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הרכבים משוערים

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אייל משומר, אדין צוצאליץ', יוריצה בוליאט, אוראל דגני; סיידו יאיא, אייל גולסה, דלה ימפולסקי, יניב קטן; אלון תורג'מן, מוחמד גדיר.

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש; אבי ריקן, אנדריי פיליאבסקי, תומר בן יוסף, חיים מגרלשווילי; ברק משה, קובי מויאל, דריו פרננדס, צחי אליחן, סטיבן כהן; עמית בן שושן.

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

בית"ר ירושלים בוואלה! ספורט

כדורגל ישראלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully