וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמשת השגרירים המצטיינים של סוף השבוע: מאור מליקסון בראש

20.2.2012 / 14:00

נציגינו בתפוצות שבתו מהבקעות, אבל מאור מליקסון חזר לפעילות עם שני בישולים וצועד בראש דירוג השגרירים. דקל קינן, לעומת זאת, ממשיך להיעלם

דווקא אחרי מחזור פורה בשבוע שעבר, נציגינו בתפוצות שבתו השבוע מהבקעות והעמידו יחד מאזן של ארבעה בישולים. ירידה מסוימת נרשמה גם בדקות המשחק, במיוחד אצל שחקני הנבחרת. יוסי בניון, בן שהר, אלמוג כהן (צהובים) וערן זהבי לא שותפו בעוד אליניב ברדה נכנס לדקות בודדות. הליגה הפולנית שבה מפגרה והשגרירים החדשים אבירם ברוכיאן וליעד אלמליח זכו לדקות בבכורה. כמדי שבוע, וואלה! ספורט מגישה את חמשת השגרירים המצטיינים של סוף השבוע והפעם במבט מיוחד לעבר משחק הנבחרת הקרוב מול אוקראינה בשבוע הבא.

1. מאור מליקסון (ויסלה קרקוב)

מאור מליקסון, ויסלה קרקוב, לפני סטיבן ברגהויס שחקן טוונטה. AP
תנו לו לנהל את ההצגה. מליקסון/AP

מי שהיה צריך עוד הוכחה לכושר המצוין בו נמצא הקשר קיבל אותה במשחק הליגה של ויסלה מול זגלבי לובין (2:2). מליקסון סיים עם שני בישולים. תחילה מצא את איביצ'ה אילייב שהפציץ ממרחק ולאחר מכן פרץ לרחבה מימין והעביר מסירת רוחב נפלאה לאנדרז' קירם שגלגל פנימה. זו הייתה עוד תצוגת תכלית מצוינת שהיוותה המשכיות ישירה להופעה של מליקסון בליגה האירופית ביום חמישי.

התוצאה הסופית אמנם מאכזבת מאוד עבור ויסלה, אבל כשמליקסון על המגרש מדובר בקבוצה אחרת. התקפית יותר, דומיננטית יותר. ויסלה היא קודם כל הקבוצה של מליקסון והוא הנכס הגדול ביותר של המועדון. הוא מקבל חופש פעולה מוחלט לעשות ככל העולה על רוחו במגרש. פעם הוא במרכז, פעם מגיע מהאגפים, הוא לוקח אחריות, מנהל את ההצגה והמסירות שלו הן פשוט תאווה לעיניים. אפשר לזלזל כמה שרוצים בליגה הפולנית, אבל השדרוג שעשה מליקסון בשנה פשוט מדהים והוא בהחלט מוכיח שהוא מוכן לקפית המדרגה הבאה.

יחד עם ליאור רפאלוב, מליקסון הוא אולי השגריר שנמצא בכושר הטוב ביותר בתקופה האחרונה ואין שום סיבה שהשניים הללו לא יקבלו מאלי גוטמן את המושכות והאחריות על הצד היצירתי בקישור של הנבחרת. עם ביברס נאתכו, אלמוג כהן וערן זהבי, גוטמן יכול להרכיב חוליית קישור מאוזנת שמשלבת הגנה, התקפה ויצרתיות בדיוק כמו שהוא אוהב. מליקסון חיכה הרבה זמן לצ'אנס אמיתי במדים הכחולים-לבנים. זה הזמן שלו.

2. תומר חמד (מאיורקה)

שחקן מאיורקה תומר חמד מול שחקן ריאל מדריד צ'אבי אלונסו. Denis Doyle, GettyImages
עבודה, עבודה, עבודה. חמד/GettyImages, Denis Doyle

דווקא אחרי המשחק המצוין מול ריאל מדריד לפני כחודש, חמד שילם את מחיר הרוטציה של חואקין קפארוס, ישב שני משחקים על הספסל ואיבד מומנטום. השבועיים הללו הספיקו למאמן להבין שחמד הוא האופציה ההתקפית הטובה ביותר העומדת לרשותו לצד ויקטור המנוסה. קפארוס, שמאוכזב מאוד מחלוץ הרכש מרווין אוגונג'ימי, החזיר את חמד להרכב בשלושת המשחקים האחרונים וזה משיב לו עם הרבה עבודה על המגרש.

מאיורקה רשמה ביום ראשון את משחקה הטוב ביותר העונה ודרסה 0:4 את ויאריאל. גם לחמד היה משחק מצוין. הוא אמנם לא כבש, אבל היה כל הזמן בתנועה, מעורב בכל מהלך, משך אליו את הבלמים ופינה שטחים לוויקטור שהרשית פעמיים. עבירה של השוער עליו הובילה לשער הראשון ונגיחה שלו לעבר מארטי הפכה לשער השני. זה בדיוק מה שמצפים מחלוץ בליגה הספרדית. חמד עובד בשביל הקבוצה והשערים שהוא מצפה מעצמו לכבוש עוד יגיעו.

3. רוני לוי (אנורתוזיס)

רוני לוי מאמן סטיאווה בוקרשט. רויטרס
חזק במשחקים מול הגדולות. לוי/רויטרס

בשבוע שעבר הבענו דאגה ממצבו של המאמן, שקבוצתו סיימה משחק שלישי ברציפות ללא ניצחון וללא שער זכות והתרחקה מהמובילות. הדבר האחרון שקבוצה במשבר צריכה הוא משחק מול האלופה, אבל אנורתוזיס הצליחה להרים את עצמה, גברה 0:2 על אפואל ניקוסיה ונותרה במאבק האליפות. למרות הרכב חסר, שני שערים ב-13 הדקות הראשונות סגרו את הסיפור ולוי היה מרוצה: "לא היינו במצב טוב לפני המשחק, אבל השחקנים שלי היו רציניים ועבדו קשה במגרש. פתחנו טוב ואחרי שהובלנו 0:2 היה קל לשמור על התוצאה למרות שאפואל לחצה עלינו. זה ניצחון חשוב מאוד וחשוב שנמשיך באותה הדרך". אחת הביקורות הגדולות של אוהדי אנורתוזיס כלפי מאמני העבר של הקבוצה הייתה קשורה לתוצאות הרעות במשחקים מול הגדולות. ללוי יש כבר ניצחון על אומוניה ואפואל ואלו בהחלט בשורות מעודדות לקראת הקרבות הישירים בפלייאוף העליון.

4. רמי גרשון (סטנדרד ליאז')

בלם סטנדרד ליאז' רמי גרשון מול קשר ווסטרלו סטין דה סמט. GettyImages
שדרוג מקצועי, אבל פגיעה בדקות המשחק. גרשון/GettyImages

גרשון חזר להרכב אחרי שלושה משחקים ישירות לעמדת המגן השמאלי הלא מאוד אהובה עליו. הוא אמנם סיים עם בישול, אבל סטנדרד נוצחה 4:2 על ידי זולטה וארגם ופספסה הזדמנות לצמצם את הפער מהמקום השלישי. החזרה של גרשון למחזיקת כרטיסו מהווה התקדמות מקצועית, אבל גם פגיעה בדקות המשחק בטווח הקצר. לגרשון בן ה-23 אמנם שם מצוין בבלגיה, אבל כרגע הוא במעמד של שחקן שנאבק על דקות משחק ועליו לקחת כל הזדמנות שהוא מקבל גם אם בתפקיד קצת שונה. אלא שמבחינת גוטמן, הסיפור שונה. גם בן חיים משחק העונה בעיקר כמגן, דקל קינן לא משחק כלל והאופציות בליגת העל דלילות עד לא קיימות. המשימה המרכזית של המאמן הלאומי החדש היא לבנות אופציות הגנתיות לנבחרת. בדיוק כמו שלואיס פרננדז בנה את רמי גרשון.

5. דדי בן דיין (אומוניה ניקוסיה)

דדי בן דיין שחקן הפועל תל אביב מעל עוסמן בשירו שחקן הפועל אשקלון. קובי אליהו
בדרך לקאמבק בנבחרת? בן דיין/קובי אליהו

בגיל 33 יצא בן דיין בפעם השנייה בקריירה לחפש את מזלו מעבר לים. המגן לא נתן עונה טובה אשתקד והשנה נופה מהסגל על ידי דרור קשטן. למרות זאת, הוא לקח החלטה אמיצה ובחר בקבוצת צמרת תחרותית בקפריסין על פני אופציות בינוניות בישראל. בינתיים, זה נראה לא רע. בן דיין חוזר לכושר משחק ובשלושת המחזורים האחרונים תפס את מקומו בהרכב וזוכה לשבחים. בשבת, רשם הופעה טובה מאוד כשאומוניה התאוששה מאיבוד המקום הראשון והשיגה ניצחון חוץ קשה 0:1 על אולימפיאקוס העיקשת. בתקשורת הקפריסאית ציינו שבן דיין היה פעיל, הציג משחק שקט ותמך בהתקפה. בהתחשב בעובדה שטאלב טואטחה נראה כרגע כאופציה היחידה לעמדת המגן השמאלי, בן דיין עוד עשוי להילקח בחשבון לקראת אוקראינה.

נורה אדומה: דקל קינן (קרדיף)

בלם קרדיף דקל קינן. Dekel Keinan, GettyImages
הסיפור העצוב של העונה. קינן/GettyImages, Dekel Keinan

הסיפור העצוב של העונה בגזרת השגרירים. אחרי חצי עונה טובה מאוד בקרדיף, קינן יצא לחלוטין מהרוטציה בגלל החלטה מקצועית של מאמן שלא סופר אותו. חוסר המזל נמשך עם פציעה במהלך תקופת ההשאלה לקריסטל פאלאס ובאופן מפתיע, קרדיף סירבה להאריך את ההשאלה למרות שהשחקן כלל לא נכלל בסגל למשחקים. מאז שחזר בראשית ינואר, קינן שיחק פעם אחת בגביע האנגלי ובסך הכל יש לו שש הופעות העונה בכל המסגרות. קינן עובד קשה, מסרב ובצדק לוותר על החלום האירופי ולחזור לישראל, אבל המציאות היא שהקריירה שלו נתקעה והמצב המקצועי שלו בעצם משקף במדויק את המצוקה הגדולה של הכדורגל הישראלי בכל הקשור לשחקני הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully