וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר על הסכין: לא דופק חשבון

18.2.2012 / 9:00

הליגה הפולנית חוזרת, ואיתה מאור מליקסון, שהחלים מפציעה ארוכה. "אני מרגיש טוב", הוא אומר לוואלה! ספורט ומבטיח: "עשיתי הסכם עם עצמי: לא לדפוק חשבון, ליהנות מכדורגל"

ערב המשחק בין ויסלה קרקוב לסטנדרד ליאז' (1:1) בליגה האירופית שקל המאמן קזימיז' מוסקאל להפתיע את הבלגים ולפתוח עם מאור מליקסון כחלוץ. "יש לנו שניים או שלושה שחקנים שמקבלים חופש פעולה. עם שחקן כמו מאור אתה יכול להפתיע את היריב", הסביר המנהל הספורטיבי סטן ואלקס ונזכר בדוגמה מימיו כשחקן פ.ס.וו: "היה לנו משחק נגד ליברפול והמאמן תפקד את פיליפ קוקו כחלוץ, מה שגרם להרבה בעיות להגנה האנגלית". בסופו של דבר, מוסקאל על שינוי התפקוד, אבל קיבל ממליקסון תצוגת שיא. הישראלי היה בכל מקום במגרש, בישל את שער השוויון ונתן הוכחה למה שמסתמן כבר תקופה ארוכה: מליקסון חוזר לעצמו.

מאור מליקסון שחקן ויסלה קרקוב (שמאל) מול רוריק ג'יסלאסון שחקן אודנסה. Alik Keplicz, AP
חוזר לעצמו. מליקסון/AP, Alik Keplicz

הליגה הפולנית חוזרת בסוף השבוע מפגרת חורף בת חודשיים ל-13 מחזורים. המשימה של ויסלה לשמור על תואר האליפות קשה מאוד. הקבוצה מדורגת רק במקום השישי ורחוקה 10 נקודות מהמוליכה שלאסק וורוצלאב. למרות זאת, במועדון אופטימיים ואחת הסיבות המרכזיות לכך היא מליקסון. במהלך מחנות האימונים ומשחקי ההכנה בפגרה הקשר הישראלי הראה את היכולת שהפכה אותו לסנסציה הכי גדולה בפולין אשתקד. עבורו, שלושת החודשים הקרובים יהיו משמעותיים גם במטרה להחזיר את הקריירה האירופית שלו למסלול בדרך, אולי, למעבר גדול כבר בקיץ.

"אני מרגיש טוב", אומר מליקסון לוואלה! ספורט. "כל ספורטאי שפצוע הרבה זמן יגיד לך שהוא יושב בצד ורוצה שהקבוצה תצליח. גם אני החזקתי אצבעות לקבוצה ולדודו (ביטון), אבל צובט בלב לראות את החברים ואתה רק חושב כמה אתה רוצה לחזור. לפני הפגרה שיחקתי שני משחקים רק כדי להרגיש את הכדור והאווירה. עשיתי עם עצמי הסכם שאני חוזר, נותן הכל, לא דופק חשבון ונהנה מכדורגל ועכשיו אני מעריך את זה יותר. אליפות? יש סיכוי כי אנחנו קבוצה טובה מאוד, אבל זה לא תלוי בנו. וורוצלאב יאבדו נקודות והשאלה אם אנחנו נהיה מושלמים. נעשה מה שאנחנו יכולים, נישאר צנועים ויהיה בסדר".

- חלוץ ויסלה קראקוב דודו ביטון. AP
התגעגע. ביטון/AP

בפולין היללו את ההופעה של מליקסון מול סטנדרד בחמישי. ויסלה אמנם סיימה עם תוצאה לא טובה מבחינתה, אבל הייתה טובה בהרבה ושלטה במשחק גם ב-10 שחקנים כשהקשר נמצא במרכז העניינים עם כמה מסירות גאוניות. "מליקסון היה השחקן הפעיל ביותר של ויסלה, דינמי וכל הזמן מנסה לבצע פעולות התקפה מתוחכמות. כדי לעצור אותו, שחקני סטנדרד היו צריכים לבצע עבירות", נכתב באחד העיתונים. גם אנדז'יי איבן, שחקן העבר הפולני ששימש כפרשן בטלוויזיה המקומית, יצא מגדרו וכינה את הישראלי: "כוכב הכסף".

מדובר בהמשך ישיר לתקופת ההכנה. מליקסון כבש שלושה שערים במשחקי האימון של הקבוצה, במהלכה ניסה אותו מוסקאל גם כקשר שמאלי וחלוץ. העיתון הנפוץ העיתון פז'גלאד ספורטובי בחר בו כאחד משמונת שחקני המפתח של הסיבוב השני: "הוא הדהים את כולם העונה שעברה, כונה 'מסי של הליגה הפולנית' כמעט לבד דאג להבטיח את האליפות ה-14 של ויסלה... אחרי פגרת החורף, מליקסון נמצא בתפקוד מלא מבחינה מנטאלית ואם הוא יישאר בריא, הוא יכול לעשות את ההבדל".

למרות הפער הגדול מהפסגה והמאבקים בליגה האירופית, ויסלה לא צירפה ולו שחקן רכש אחד בחלון ההעברות, בין היתר בגלל החזרה של מליקסון ופטריק מאלצקי שהחמיצו את רוב משחקי הסיבוב הראשון בגלל פציעות. רוברט מסקאנט, מאמנה לשעבר של ויסלה, אמר בעבר כי "מליקסון ומאלצקי כל כך חשובים לנו וכשאנחנו משחקים בלעדיהם, זה כמו ברצלונה בלי אינייסטה ומסי". דודו ביטון הוסיף השבוע: "התגעגענו למאור בסיבוב הראשון ועכשיו הוא יוסיף לנו הרבה. הוא בכושר שיא".

שבעה משחקים בלבד רשם מליקסון העונה בליגה הפולנית ובמאזנו אפס שערים ואפס בישולים. העונה, כזכור, התחילה נהדר עם הצגות במסגרת מוקדמות ליגת האלופות. אז הגיעה פרשת ייצוג הנבחרת הפולנית. מליקסון עבר ימים קשים וקרס תחת הלחץ. במקביל, הוא נפצע והחמיץ למעלה מחודשיים של כדורגל. בפולין החלו לתהות על חומרת הפציעה, אבל הביקורות השתתקו לאחר החזרה. "בפגרת החורף הוא הראה כושר מרשים", נכתב עליו השבוע. "ויסלה יכולה לבנות עליו. הם לא הביאו שחקן חדש בחורף כי הם לא באמת צריכים".

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. נמרוד סונדרס
טיפול מהיר ומדויק בפרשה. גוטמן/נמרוד סונדרס

ההתאוששות של מליקסון קשורה בין היתר גם באלי גוטמן. אחת הפעולות הראשונות של מאמן הנבחרת החדש הייתה להיפגש עם הקשר ולדבר על ליבו. מליקסון שמע את מה שרצה והצהיר כי ייצג את נבחרת ישראל. בכך, הוא שם קץ סופית ללבטים והקריעה בין המדינה בה פרץ למדינה בה נולד וגדל. אין ספק, בפולין מליקסון זכה בין לילה להערכה גדולה יותר ממה שקיבל אי פעם בישראל. הוא הפך לסופרסטאר, הכוכב הגדול בליגה ושחקן נערץ, אך גם בתקופות השיא לא לגמרי נספר על ידי לואיס פרננדז. השיחה עם גוטמן שחררה את מליקסון גם מבחינה פסיכולוגית וכעת הראש שלו יכול להתרכז רק בכדורגל.

"הגעתי למסקנה שאוהדי נבחרת פולין ראויים לשחקנים שמחשבותיהם רק על הנבחרת", אמר הקשר בראיון שפורסם לפני כחודש בפולין. "זה לא היה כך במקרה שלי. בחרתי בישראל כי שם גדלתי ושם אני צריך לשחק. בחורף נפגשתי עם חברים ודיברנו ואז פורסם בישראל שמאמן הנבחרת רוצה להיפגש איתי. החלטתי לסיים את הסיפור לפני פתיחת הסיבוב השני בפולין".

בפולין טוענים שכשהראש של מליקסון במקום הנכון והפציעה מאחוריו, אין סיבה שהוא לא יחזור להיות השחקן הדומיננטי בליגה הפולנית, ישוב להיות המנהיג הבלתי מעורער של ויסלה על המגרש ויספק את המספרים המוכרים מהעונה שעברה. או אז, האלופה תוכל לחזור לעניינים ולהיאבק על התואר. אלא שמעבר למטרות הקבוצתיות, למליקסון בהחלט יש מטרה נוספת בשלושת החודשים הקרובים. להחזיר את הקריירה האירופית שלו למסלול התקדמות.

בקיץ, מליקסון היה שחקן מבוקש וההצעות זרמו אל שולחנה של ויסלה. אחת מהן הייתה ככל הנראה ממאיורקה, אבל הסכומים לא היו מקובלים על הקבוצה והשחקן. מליקסון נפגש אז עם ראשי המועדון והכוונה הייתה למוכרו בינואר במידה ותגיע הצעה נכונה. הפציעה עצרה כמובן את התכנית, אבל שחקן עם כישורים ואיכויות כמו מליקסון לא צריך להסתפק גם בבית חם כמו ויסלה. הוא יודע היטב שסיום טוב של העונה יקפיץ את מחירו ויחזיר את ההתעניינות ואין שום סיבה שמליקסון לא ישחק בעונה הבאה בליגה גדולה יותר. לשם הוא צריך לכוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully