וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן שמעון, עטר, מאמן זר

13.2.2012 / 14:00

שחר לא יסגור מאמן לפני אפריל, אבל מאחורי הקלעים מתנהל מאבק מוחות. האב מחבב את בן שמעון, הבן אור רוצה את עטר ובחדרי חדרים עולה האפשרות למאמן זר. אלישע? סיכוי קלוש

מיד לאחר ההפסד בדרבי, לפני קצת יותר מחודשיים, הגיבו אוהדי מכבי חיפה בצורה אלימה. אוהדים השליכו חפצים על גג חדר ההלבשה, וכמה מהם ניסו לתקוף את סארי פלאח, שרק בסיוע של חבריו לא נפגע. האוהדים שישבו ביציע ג' התמקמו קרוב מאוד לחדר ההלבשה של מכבי חיפה, כשהשוטרים יצרו חציצה בינם לבין השחקנים. בפעם המי יודע כמה העונה, האוהדים שוב קראו בשמו של ראובן עטר. מיד לאחר המשחק, אמר גורם במכבי חיפה כי המניות של עטר ירדו בעקבות הקריאות. "אם הם ימשיכו בהסלמה הזאת, הוא לא יהיה במכבי חיפה", אמר מפורשות. "ככל שההתנגדות תהיה גדולה יותר, הסיכויים שלו פוחתים. זה לא באשמתו של ראובן, פשוט אין לשחר כל כוונה להראות שהוא נכנע לאוהדים".

ראובן עטר מאמן מכבי נתניה. רוני לבנה
הקולות מהיציעים רק מדרבנים את שחר לא להחתים אותו. ראובן עטר/רוני לבנה

מאז התקרית האלימה ההיא, מכבי חיפה ידעה עליות ומורדות, אבל ביציעים שמו של עטר מוזכר בטונים נמוכים יותר. האוהדים מודעים לעובדה שכדי לראות את אליל נעוריהם שוב בקריית אליעזר, הם חייבים לכבד את אלישע לוי. "למיטב ידיעתי שחר רוצה את בן שמעון, וזה לא קשור להשוואה בינו לבין עטר", אמר מקורב לבעלים. "רן עומד לקחת העונה אליפות היסטורית, וזה הישג גדול מאוד שאף מאמן לא הביא, אפילו יותר גדול מהאליפות הכבירה של גוטמן עם הפועל חיפה, שעד היום לא היה שני לה, לטעמי".

אבל, תתפלאו, מאחורי הקלעים ישנם גורמים שמנסים לבשל מהלך שכל התקשורת תופתע ממנו – מאמן זר. המהלך הזה רחוק מלהיות סופי, אבל במשפחת שחר מדברים עליה והיא תהיה ריאלית במקרה שבן שמעון לא יגיע. המועמד המועדף על הנשיא הוא ריימונדס ז'וטאוטאס הליטאי, אבל לא נפסלת אפשרות שגם מועמד זר אחר יעלה על הפרק. "כרגע כל האופציות פתוחות, כולל מאמן זר. בן שמעון המועמד המוביל, אבל זה לא משנה מי מוביל עכשיו, משנה מי יגיע", אמר גורם במערכת, שטען השבוע: "אם אלישע לוי ייקח גביע והקבוצה תיקח כרטיס לאירופה, קיים סיכוי כלשהו ששחר יקבל החלטה לא למנות מאמן חדש. זאת אופציה שנראית לא ריאלית כרגע, אבל היא קיימת". לאחרונה שוב לחיפה המאמן אלכסנדר סטנוייביץ', שאימן בפרטיזן בלגרד. סוכן סרבי המקורב לשחר הוא זה שהציע אותו. האחרון זכור בעקבות ציטוטים שנאמרו על ידי אלון חרזי בתקשורת הסרבית, לפיו הוא הוזכר כמועמד, מה שהוכחש מאוחר יותר על ידי הסקאוט.

ריימונדס ז'וטאוטאס. Mindaugas Kulbis, AP
מכירים אותו ומחזיקים ממנו. ז'וטאוטאס/AP, Mindaugas Kulbis

אחד התומכים הנלהבים של עטר הוא אחד האנשים החזקים במערכת – אור שחר, בנו של הנשיא ומי שאמור בעתיד היותר רחוק לקחת את המושכות לידיים, רוצה לראות את מאמן מכבי נתניה בעונה הבאה על הקווים. במועדון יש מי שמשוכנע שהגעה של עטר תגדיל את מספר המנויים בטווח הקצר ב-40 אחוז, במיוחד כשמועד פתיחת האצטדיון החדש מתקרב. בחיפה סבורים שעטר יוכל להגדיל את ההכנסות באיצטדיון באופן ניכר, ויש לזכור שאין כוונה למנות מאמן לעונה אחת, אלא לטווח ארוך. ההערכה היא שחיפה תוכל למכור עם עטר כמות כפולה של מנויים בטווח הארוך, כשהקבוצה תעבור לאיצטדיון החדש, לעומת כל מאמן אחר.

נקודת זכות נוספת לעטר: הוא נחשב לאחד מאנשי המקצוע הטובים בארץ בטיפוח שחקנים צעירים. הנושא של עטר הוא מעט מורכב יותר, בשל הרצון של הנהלת מכבי נתניה לסגור מאמן כבר באפריל. "ברור לי שבשלב כלשהו ראובן יאמן במכבי חיפה, אם זה יקרה עכשיו או בשלב מאוחר יותר, ולכן צריך להתאזר בסבלנות", אמר השבוע קובי בלדב. "קשה לדעת מה עובר ליענקל'ה בראש, אבל אני מאמין שזה עניין של חודש, אולי חודשיים, עד שהדברים יתבהרו. חיפה, כמו קבוצות אחרות, צריכה להתארגן לקראת העונה הבאה. החוזה של ראובן מסתיים בתום העונה ואנחנו רוצים לחדש אותו, אבל גם לוקחים בחשבון את האפשרות שהוא יסכם בחיפה. לא צריך להיות בלחץ, נחכה עוד חודש וחצי".

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר (במרכז) עם בנו אור שחר (מימין) והסקאוט אלון חרזי. קובי אליהו
כל אחד והרצונות שלו. יעקב שחר/קובי אליהו

הבעיה של עטר מתחילה ונגמרת עם המועמד השני והמועדף על יעקב שחר, רן בן שמעון. בחיפה מעריכים כי למרות האולטימטום של איזי שירצקי, שחר יפנה אליו בקרוב והשניים יוכלו לפתור את העניין מהר מאוד. "אם רן יודיע שהוא רוצה להישאר בקריית שמונה, שחר לא ייקח אותו בכוח. העניין הוא שהוא יודע שרן רוצה להגיע, וכל מה שמעכב אותו זה התדמית שתיווצר לו בעיני איזי", הסביר בכיר בחיפה. גורם אחר במערכת אמר: "רק יענקל'ה יקבע מי יהיה המאמן. דעתו של אור היא החזקה במערכת, והוא יכול להשפיע מאוד על קבלת ההחלטה. אבל המילה האחרונה היא של יענקל'ה". אגב, גם אם קריית שמונה תאבד באופן מפתיע את האליפות להפועל תל אביב זה לא יפגע במועמדותו של בן שמעון שנחשב בעיני רבים במועדון כמאמן הבא של הכדורגל הישראלי.

חלק מהאסטרטגיה של שחר האב נעוצה גם בתכונות אחרות אותם מקרין המאמן: עמידה מול מצלמה ("חשוב מה הוא מקרין ואיך הוא מדבר") היא חלק חשוב אך פחות מהותי מהעיקר –הנשיא אוהב מאמנים שמגבים את המערכת בכל מצב, שיודעים לא להסיט את האש לעבר שחקנים ומסוגלים להסתדר עם הנוכחות של יניב קטן מבלי להרגיש מקופחים. בחיפה דיווחו לא פעם העונה כי זאת הסיבה העיקרית שבגללה שחר סירב בתוקף לפטר את אלישע לוי אחרי ההפסד המביך בראשון לציון, כשהמאמן בחר לרכז את האש סביבו ולא לגלוש לביקורת אישית סביב השחקנים או סביב מדיניות הרכש שכשלה בקיץ.

בכל מקרה, בחיפה לא מתכוונים למנות מאמן, לפחות באופן רשמי, לפני שהעונה תסתיים. שם מסבירים כי צריך להוקיר תודה לאלישע לוי על ההישגים שהביא למכבי חיפה ופניה למאמן תוך כדי העונה תהיה פגיעה מסוימת שעשויה לרצון כמה מהאוהדים הקיצוניים. אם חיפה תסיים את העונה עד אפריל (עדיין מתמודדת על הגביע), ייתכן ששחר יפנה כבר אז למאמן הבא, אבל לא ימנה אותו.

דובר מכבי חיפה, דודו בזק, מסר בתגובה לכתבה: "במכבי חיפה לא עוסקים בנושא מינוי המאמן בשלב זה. כשיהיה מה להודיע, נודיע".

מאמן מכבי חיפה אלישע לוי. אדריאן הרבשטיין
מעריכים את ההישגים שלו, אבל רחוקה הדרך מהשארתו. אלישע לוי/אדריאן הרבשטיין

מכבי חיפה - מכבי פתח תקוה (20:00, ספורט1 ו-HD)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully