וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרבול 46: פצצת טום

יובל קליין, אינדיאנפוליס

6.2.2012 / 14:30

הסלסה של הג'איינטס, החגיגות של מאנינג ונדודי השינה של וולקר ובריידי. יובל קליין, שליח וואלה! ספורט ו-ESPN, מדווח מחדרי ההלבשה ומסכם חוויה בלתי נשכחת באינדיאנפוליס

"הוא עשה את זה שוב בייבי", צעק בסיום מייקל, שהגיע לאינדיאנפוליס כל הדרך מניו ג'רזי כדי לראות את קבוצתו האהובה ניו יורק ג'איינטס, זוכה בסופרבול 46. "אני אוהב את הקבוצה הזאת", הוא המשיך, "אני אוהב שהם לא מפחדים מאף אחד. לא משנה אם זה בבית, בחוץ, כל עוד זה בפלייאוף, הבחורים בכחול לא מפחדים מאף אחד". ההתלהבות של מייקל מוצדקת. איליי מאנינג שוב הוכיח הלילה (בין ראשון לשני), שאין בכל הליגה קוורטרבק עם ביצי ברזל כמו שלו, כשהוביל את הג'איינטס ל-17:21 בסופרבול 46 על ניו אינגלנד פטריוטס. שוב קאמבק ברבע הרביעי, שוב מול הפטריוטס ושוב במשחק הכי גדול בשנה, ממש כמו בסופרבול לפני ארבע שנים.

"תדאגו שרשמתם את זה, איליי מאנינג הוא הקוורטרבק הכי טוב ב-NFL", אמר בסיום לעיתונאים הרץ האחורי של הג'איינטס ברנדון ג'ייקובס, "ארון רוג'רס בבית, דרו בריס בבית ועכשיו גם טום בריידי בבית". מאנינג הצטרף לרשימה מכובדת, הכוללת עוד עשרה קוורטרבקים מלבדו שזכו ביותר מסופרבול אחד. ברשימה אפשר למצוא בין היתר את טרי בראדשו, ג'ו מונטנה ו...טום בריידי. מי שלא נמצא בה, אגב, הוא אחיו הגדול של איליי, פייטון, שמחזיק באליפות בודדת בלבד.

שחקן ניו יורק ג'איינטס איליי מאנינג חוגג זכייה בסופרבול. רויטרס
נכנס לרשימה של הגדולים ביותר. איליי מאנינג/רויטרס

עבור תושבי אינדיאנפוליס, הרבע הרביעי של המשחק היה סיום מושלם לאירוח הסופרבול. מבחינתם, זה כלל לא משנה איזה מאנינג זכה. העיקר שהניצחון לא הלך ליריבו הגדול של פייטון, טום בריידי. הדרך בה איליי הוביל את קבוצתו ברבע המכריע של המשחק הזכירה מאוד את אותו סיום שהדהים את העולם לפני ארבע שנים. שבעה דאונים ראשונים ב-15 הדקות האחרונות של העונה, כשהלילה הוא גם מסר ל-10 מסירות מדויקות מתוך 14 ניסיונות, לעומת 9 מ-14 לפני ארבע שנים.

"לעולם לא לאבד את האמונה ותמיד לשמור על אומץ", תיאר מאנינג בסיום את הסוד שלו ברגעי הקלאץ' העונה. הדרייב המנצח היה דרייב הניצחון השמיני של הג'איינטס העונה וזאת לאחר שבתחילת המשחק הוא רשם שיא סופרבול, כשפתח עם מסירות מושלמות בכל תשעת ניסיונותיו הראשונים. "הייתה לנו תוכנית משחק טובה, אבל הפטריוטס אתגרו אותנו, כשעלו למחצית השנייה עם הגנה שונה במיוחד אצל שני הסייפטי שלהם. עשינו התאמות מהירות ועל זה מגיע כל הכבוד לצוות האימון שלנו", הוסיף מאנינג. הביצועים של הקוורטרבק ושל כל שחקני האלופה העונה, הם תוצאה של המוטו של המאמן שלהם טום קופלין, שתמיד אומר באימונים: "Just finish".

טום קופלין מאמן ניו יורק ג'איינטס. יובל קליין, ספק 500
חלק גדול מהקרדיט הולך אליו. קופלין חוגג אליפות שנייה/ספק 500, יובל קליין

כמובן שאי אפשר להעביר את המשחק הזה בלי להזכיר את התפיסה המדהימה של מריו מאנינגהאם, שעשתה לרבים פלאשבקים לתפיסת הקסדה המפורסמת של דייויד טיירי ב-2008. אוסי יומניורה סיפר אחרי המשחק, שהוא לקח את מאנינגהאם לשיחה לפני הפתיחה ואמר לו שהתפיסות שלו יביאו את הניצחון. "אני רק שמח שהוא גרם לנבואה שלי להתגשם", אמר יומניורה. "התפיסה של טיירי תיזכר תמיד בספרי ההיסטוריה וגם זאת של מאנינגהאם ואף אחד לא יכול לשנות את זה", הוסיף קופלין, שבגיל 65 הפך להיות המאמן המבוגר ביותר בהיסטוריה שניצח בסופרבול. המאמן סיפר איך במחצית, צוות האימון הכין לקבוצה סרטון וידיאו מדרבן ומרגש, שהשאיר את רוח הקרב של השחקנים באוויר, גם לאחר הטאצ'דאון המהיר של ארון הרננדז בתחילת המחצית השנייה. "זה סוף הסיפור בשבילך?", הוא נשאל לאחר המשחק. "זה סוף הסיפור העונה", ענה בלי לחשוב פעמיים.

ברחובות, אוהדי הג'איינטס חוגגים. לאחר מספר בירות, נראו חלק מהאוהדים המנצחים כשהם מנסים לחקות את ויקטור קרוז וריקודי הסלסה שהוא מציג לאחר כל טאצ'דאון. איך נאמר זאת בעדינות? אתם לא באמת רוצים לראות ניו יורקרים לבנים רוקדים סלסה ועדיף שהם ישאירו את זה לכוכב שלהם. קרוז, שהאיצטדיון שאג את שמו לאחר כל תפיסה כמיטב המסורת, החליט לתת את הקרדיט לחברו האקים ניקס, שסיים את המשחק עם עשר תפיסות, אחת פחות משיא הסופרבול המחוזק על ידי ארבעה תופסים שונים. "להאקים היה משחק מדהים, אני כל כך שמח בשבילו", אמר קרוז בסיום.

שחקן ניו יורק ג'איינטס מריו מאנינגהאם תופס כדור בסופרבול. רויטרס
עוד תפיסת סופרבול שנכנסה להיסטוריה. מאנינגהאם/רויטרס

כמו בכל גמר, יש גם צד מפסיד. בניגוד לקרוז שפירגן לחבריו, ווס וולקר בחר לבקר את עצמו קשות. "זה מהלך שאני לעולם לא מפיל", מלמל התופס של הפטריוטס על המסירה של בריידי בדקות הסיום, אותה וולקר פספס ולמעשה נתן לג'איינטס את הכדור שהוביל לניצחון. "זה היה הרגע הגדול ביותר בחיים שלי ולא הצלחתי לממש אותו, זה מאוד מאכזב", הוא המשיך בעצב, כשהוא יושב בחדר ההלבשה השקט של הפטריוטס, במרכזו עמד פוסטר עם תמונת הקבוצה וראשי התיבות של מיירה קראפט. גם בריידי התייחס למהלך: "זה אחד המהלכים שגורמים לך לא לישון במשך שבוע, אבל אמשיך לזרוק לווס בכל הזדמנות שתהיה לי".

יותר מדי דברים לא עבדו נכון עבור ניו אינגלנד במשחק הזה, בעיקר בפתיחה ובסיום. פאולים מטופשים והפלות מסירה מיותרות, שהגיעו אחרי סייפטי שעלה בשתי נקודות במהלך הראשון שלהם במשחק. רוב שחקני הקבוצה נשמעו אותו דבר בסיום, סיפרו עד כמה הם מאוכזבים ועד כמה הם חשים שלא נתנו את ההופעה הכי טובה שלהם. נתון מעניין גילה שטום בריידי סיים עם 0 מ-5 למסירות של מעל 20 יארד לעומק המגרש. את התפיסה הארוכה ביותר של הפטריוטס רשם צ'אד אוצ'וסינקו בדרייב שפתח את המחצית השנייה. זו הייתה התפיסה היחידה של אוצ'וסינקו בכל הערב, אחת פחות ממה שרשם כוכב הקבוצה העונה, הטייט אנד רוב גרונקובסקי.

טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. רויטרס
לא יישן כל השבוע. בריידי/רויטרס

גרונק, שכזכור סבל מפציעה בקרסול בשבועיים האחרונות, נראה כבוי ובילה על המגרש רק ב-72% אחוזים ממהלכי ההתקפה של הפטריוטס, מספרו הנמוך ביותר העונה. בניסיון למצוא אותו לעומק, ניתן היה להבחין בבירור בפציעה, שמנעה ממנו להתרומם מעל הליינבקר של הג'איינטס צ'ייס בלקבורן ולבצע מהלך שהצליח לפטריוטס לא מעט פעמים השנה. הפעם זה נגמר בחטיפה של בלקבורן, ששינתה את המומנטום לחלוטין.

הליינבקר של הפטריוטס ג'רוד מאיו, גילה בסיום שמאמנו ביל בליצ'יק הורה להגנה לתת לג'איינטס לרשום טאצ'דאון בדרייב האחרון ואף אמר לשחקניו לגרור את אחמד בראדשו לאנדזון אם יהיה צורך בכך. המאמן העדיף להשאיר להתקפה שלו כמה שיותר זמן לנצח את המשחק ולא לנסות ולעצור את הג'איינטס, משום ששער שדה היה נותן לפטריוטס פיגור נקודה בלבד, אבל גם מעט מאוד זמן על השעון. כך או כך, זה לא הצליח וניו יורק היא שוב אלופת ה-NFL.

אם נסכם, אפשר לומר בהחלט שסופרבול 46 היה הצלחה. הדרמה בסיום גרמה לרמה הבינונית שליוותה חלק מהמשחק להישכח, ההופעה של מדונה במחצית הייתה ברמה גבוהה ומהנה ולנו רק נשאר לומר תודה על עוד עונה מרגשת ולקוות שאוגוסט יגיע במהרה ואיתו העונה החדשה.

חגיגות האליפות של ניו יורק ג'איינטס. יובל קליין, ספק 500
תם ונשלם, מתי כבר אוגוסט? הג'איינטס חוגגים אליפות/ספק 500, יובל קליין

הכל על סופרבול 46

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully