וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרבול: ניו יורק ג'איינטס ניצחה את ניו אינגלנד 17:21

6.2.2012 / 4:59

בדיוק כמו ב-2008, הג'איינטס הפכו פיגור ליתרון בשתי דקות הסיום וניצחו את בריידי והפטריוטס 17:21. אליפות שנייה לאיליי מאנינג, עוד אכזבה לניו אינגלנד

אחרי כל ההכנות והציפייה, סופרבול 46 שוחק הלילה באינדיאנפוליס, והוא לא היה שונה מסופרבול 42. שוב ניו אינגלנד וניו יורק ג'איינטס, שוב משחק שהולך להכרעה בדקות הסיום, שוב ניצחון של הג'איינטס, הפעם 17:21. משחק אדיר וכוחני של הענקים, עוד אכזבה גדולה לטום בריידי וביל בליצ'יק.

איליי מאנינג שחקן ניו יורק ג'איינטס. רויטרס
תחגוג, בחור, מגיע לך. איליי מאנינג/רויטרס

זה היה עוד אחד מאותם משחקים אדירים, ושוב, כמו בכל שלושת המפגשים האחרונים בין שתי הקבוצות, הג'איינטס יצאו עם ידם על העליונה בזכות איליי מאנינג. הקוורטרבק המצוין, שהושם לאורך השנים בצילו של אחיו פייטון, עונד כעת שתי טבעות אליפות, אחת יותר מפייטון, וקינח עם תואר ה-MVP של הסופרבול.

והוא יותר מראוי לכך. ניו יורק סירבה להישבר גם לאחר שנקלעה לפיגור 17:9 שנבע משני טאצ'דאונים של טום בריידי, אחד לקראת סיום המחצית הראשונה ואחד בפתיחת השנייה. עם אופי, לחימה ונחישות הצליחו הג'איינטס לסדר לעצמם מצב של ניצחון ועמדו בו. יכולת של ענקים, ניצחון של אלופים.

אי אפשר להגיד שזה היה סופרבול גדול, אבל כמו כל משחק צמוד, גם הוא הוכרע על יכולות מנטאליות, ובגזרה הזו יש לג'איינטס יתרון גדול. הם הצליחו לכשף את הפטריוטס ברבע הרביעי, כמו שעשו ב-2008 ומוקדם יותר השנה, ולצאת עם הטבעת. בריידי ובליצ'יק ייאלצו לחכות עוד שנה לפחות לתואר הרביעי שלהם.

ויקטור קרוז שחקן ניו יורק ג'איינטס חוגג טאצ'דאון. רויטרס
הבקיע את הטאצ'דאון הראשון במשחק - וכמה שהוא היה חשוב. ויקטור קרוז/רויטרס

רבע 1: 0:9 לג'איינטס

הפטריוטס זכו בהטלת המטבע ובחרו, כהרגלם, להגן. ההימור הזה השתלם כשהם עצרו את הג'איינטס וקיבלו את הכדור, אבל בריידי זרק מתוך האנדזון שלו לתוך שטח שלא כלל אף שחקן של הפטריוטס. מכיוון שהזריקה נעשתה מהאנדזון, השופטים פסקו על סייפטי - שתי נקודות ו-0:2 לג'איינטס.

הג'איינטס קיבלו את הכדור לאחר הסייפטי, ומאנינג הצעיד אותם במורד המגרש. הפתיחה הטובה שלו נשאה פרי עם מסירה משני יארדים שהגיעה לידיים של ויקטור קרוז - 0:9 מהיר לניו יורק, שביצעה 19 מהלכים לעומת אחד בלבד של הפטריוטס בעשר הדקות הראשונות של ההתמודדות.

שחקן ניו אינגלנד פטריוטס דני וודהד חוגג טאצ'דאון. רויטרס
החגיגה הייתה מוקדמת. דני וודהד/רויטרס

רבע 2: 9:10 לפטריוטס

לאחר שזכה בכדור, בריידי התעשת והצעיד את הפטריוטס, אבל נעצר על ידי הג'איינטס בתוך הרד זון וסטיבן גוסטקובסקי בעט היטב לשער שדה קל - 3:9 לג'איינטס.

ניו יורק המשיכה להכתיב את הקצב ודאגה לעצור את בריידי ובצד ההתקפי להניע את הכדור לחלק המגרש של הפטריוטס ולהוריד זמן מהשעון, אבל דגלים שנזרקו נגדה מנעו ממנה להגדיל את התוצאה. מנגד, בריידי החל לצבור ביטחון והצעיד את הפטריוטס לדרייב נפלא של 98 יארד (עשר מסירות מושלמות מעשרה ניסיונות), שהסתיים עם מסירה מצוינת לידיים של דני וודהד - 9:10 לפטריוטס, למרות השליטה של הג'איינטס במחצית.

הזמרת M.I.A. מבצעת תנועה מגונה במהלך ההופעה של מדונה בסופרבול. סופרבול, רויטרס
גנבה את ההצגה. M.I.A. עושה תנועה מגונה/רויטרס, סופרבול

רבע 3: 15:17 לפטריוטס

לאחר הופעת המחצית של מדונה, שעליה עוד תשמעו בגלל הנפת האצבע האמצעית של הזמרת M.I.A, בריידי המשיך מאותה נקודה שבה ירד להפסקה - משחק מדויק ומלא ביטחון. הוא קבע שיא סופרבול של 16 מסירות מוצלחות רצופות, שהסתיימו בטאצ'דאון של ארון הרננדז - 9:17 ניו אינגלנד.

הג'איינטס לא ויתרו. מאנינג החל דרייב בקו ה-35 יארד שלו והנהיג אותו היטב, אבל מכות חזקות של שחקני הקו האחורי של הפטריוטס אילצו את הג'איינטס להסתפק בשער שדה של לורנס טיינס - 12:17 לפטריוטס.

הג'איינטס עצרו את בריידי והכדור חזר אליהם על קו 50 היארד. מאנינג לא ניצל את ההזדמנות עד תום, והג'איינטס שוב הסתפקו בשער שדה - 15:17, עדיין יתרון לפטריוטס.

טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. רויטרס
פתח רע ונכנס למשחק בהדרגה, בסיום לא יכול היה לג'איינטס. בריידי/רויטרס

רבע 4: 17:21 לג'איינטס

בריידי התחמק פעמיים מהפלה, זרק את הכדור לרוב גרונקובסקי, אבל צ'ייס בלקבורן היה שם כדי לקטוף את הכדור וליצור איבוד כדור ראשון במשחק. מאנינג שוב החל בדרייב טוב, אבל הפטריוטס עצרו אותו והכדור חזר אליהם.

תשע דקות לסיום, המטרה של ניו אינגלנד הייתה להוריד את השעון ובמקביל להניע כדור לכיוון האנדזון של הג'איינטס. הם אכן אכלו חמש דקות, אבל נאלצו להעביר את הכדור לידיים של הג'איינטס.

מאנינג מסר כדור נפלא למריו מאנינגהאם ל-38 יארד, והג'איינטס שוב אחזו בכס הנהג. הקוורטרבק של הג'איינטס המשיך להפליא במסירותיו וקירב את קבוצתו לשער שדה. ניו אינגלנד נתנה לאחמד בראדשו לרוץ לאנדזון, הוא ניסה ליפול בחוץ אבל התפתה - 17:21 לג'איינטס, ההמרה לשתי נקודות כשלה.

לפטריוטס נותרו 57 שניות, אבל בריידי לא הצליח להעביר את הכדור לחלק של הג'איינטס במגרש למרות ביצוע יפה של דאון רביעי עם 16 יארד. 17:21 לניו יורק, הג'איינטס שוב אלופים.

מספרים: מאנינג זכה בתואר ה-MVP, לאחר שהשלים 30 מ-40 ניסיונות המסירה שלו ל-296 יארד וטאצ'דאון, בראדשו סגר 72 יארד וטאצ'דאון על הקרקע, האקים ניקס סיים עם 109 יארד באוויר ועשר תפיסות ומאנינגהאם רשם 73 יארד, מתוכם 38 בתפיסת המפתח של המשחק.

בניו אינגלנד, בריידי רשם 276 יארד ב-27 מ-41, שני טאצ'דאונים ואיבוד אווירי. בנג'ארוויס גרין אליס הגיח עשר פעמים ל-44 יארד, הרננדז קטף שמונה כדורים ל-67 יארד וטאצ'דאון.

צפו בהופעה של מדונה במחצית

איליי מאנינג: "משחק מטורף אחרי עונה מטורפת"

הסקנדל החדש של הסופרבול: אצבע משולשת במחצית

שחקן ניו יורק ג'איינטס מריו מאנינגהאם תופס כדור בסופרבול. רויטרס
המהלך המכריע של המשחק. מריו מאנינגהאם קולט כדור של מאנינג ל-38 יארד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully