וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרכו האצילית

5.2.2012 / 23:40

יש הרבה דרכים לקחת אליפות. רן בן שמעון בחר בדרך החיובית. בחברות שיצר בין השחקנים, בגישה הקלילה. שלום תקווה על המנצח של העונה

ממש לפני סיום המשחק, כשהקהל של קרית שמונה התחיל לשיר שירי אליפות ביציעים, אפשר היה להרגיש שמשהו השתחרר היום (ראשון) בקבוצה של רן בן שמעון. אי אפשר כבר להסתיר את זה. האוהדים יודעים שאם גם היום קרית שמנה הצליחה לנצח, אין סיבה שהיא לא תצליח לעמוד גם במשימות הבאות. ככל שהזמן עובר והמצב בצמרת נותר על כנו, הביטחון גדל, הלחץ משתחרר, והיריבות בצמרת מתחילות להתייאש. עכשיו כבר אף אחד בקרית שמונה לא מתבייש להגיד את המילה אליפות.

הניצחון על מכבי חיפה לא הושג במשחק גדול. אומנם שחקני קרית שמונה הגיעו ללא מעט מצבי כיבוש נוחים, אך עדיין המוליכה לא הציגה משחק שוטף או מדויק. זה קרה גם בגלל היכולת של חיפה לעצור אותה וללחוץ אותה במקומות הנכונים, ואולי גם בגלל הלחץ שהיה על קרית שמונה אחרי איבוד הנקודות בשבוע שעבר מול מכבי תל אביב.

ולמרות הכל, בסופו של דבר הניצחון הושג. זה ניצחון שנתן תחושה שאלה כנראה שלוש הנקודות הכי חשובות עד עתה במאבק על התואר. היה במשחק הזה מסר ברור לקרית שמונה ולשחקניה, אבל גם לשתי הקבוצות שכביכול מאיימות על קרית שמונה במאבק על התואר.

אחרי המעידה מול מכבי תל אביב בבלומפילד, השבוע היו כבר כאלה שציפו להפסד של המוליכה מול מכבי חיפה, אבל עם הרבה שקט, המון השקעה והרבה סבלנות – שחקני קרית שמונה הצליחו להתגבר על עוד משוכה לא פשוטה. בשבוע כזה השחקנים מקבלים בחזרה את האמונה, שאולי כלום לא יוכל לעצור אותם. אם גם אחרי משחקים לא טובים הם מסוגלים להתאושש ולנצח משער בדקה ה-86 – הדרך שלהם סלולה.

הדרך היפה של בן שמעון

אנחנו מלווים את רן בן שמעון לאורך כל התקופה הזאת, ומנסים להבין איך באמת אפשר לקחת שחקנים שהם לא כוכבים גדולים, ולהפוך אותם ליחידה אחת שקשה להכניע אותה. ניתן לראות שוב ושוב שהשחקנים מפרגנים אחד לשני, ורוצים להשיג את המטרה שלהם כקבוצה, ולא כיחידים. הרי אנחנו יודעים שעם ההצלחות, יש הרבה שחקנים שמחפשים את הצלחתם האישית. בקרית שמונה המסר הוא קבוצתי לחלוטין.

מה שיפה בכדורגל, זה שיש הרבה דרכים לקחת את התואר. הדרך שבה בן שמעון מנהל את קרית שמונה - בחברות שהוא יוצר עם השחקנים, בגישה הקלילה שלו לחיים, בראיונות המחויכים שהוא נותן אחרי המשחק, בשיחות שלו עם הסובבים אותו על הספסל – תמיד נראית חיובית. הוא לא אחד שמנסה לקחת לעצמו את הצלחת הקבוצה, והוא מצליח לעשות את זה בצורה לא רק משכנעת, אלא גם אצילית.

אין ספק, הניצחון היום יוצר התרוממות רוח בקבוצה. יהיה קשה מאוד ליריבות להדביק את המוליכה, במיוחד לאור הבעיות הפנימיות שהן סובלות מהן.

מכבי חיפה: ממשיכים להשתפר

מכבי חיפה, מנגד, יכולה להתנחם במשחק לא רע. בחודש האחרון חיפה נראית מסודרת יותר, פחות חדירה מאשר בתחילת העונה, ומבחינתה הפסד מינימלי בקרית שמונה הוא לא כל כך נורא.

לרגעים ארוכים חיפה לחצה היטב את קרית שמונה, מנעה ממנה לפתח את המשחק הרגיל שלה, השקיעה הרבה מאמץ והגיעה למצבים. חיפה כיבדה את המעמד ולא הייתה רחוקה מניצחון, אבל היה חסר לה סדר בחלק ההתקפי. כנראה שבגלל זה היא לא מצליחה לייצר גם הרבה הזדמנויות.

מרבית שחקני ההתקפה של חיפה מתרכזים במרכז המגרש – נקודה שבולטת מאוד במערך שלה. אייל גולסה, למשל, שהוא שחקן כנף עם יכולת טובה, מרבה לשחק באמצע, במרכז המגרש, ולא מתחיל את ההתקפות מהקו. כשהוא נמצא בצפיפות במרכז, אין לו יכולת לנצל את הפוטנציאל שלו. עם כזאת פקעת במרכז, קשה לייצר התקפה מסודרת. אז אולי בתחילת העונה זה היה נשמע מוזר, אבל היום אפשר להגיד שעבור מכבי חיפה – זו בהחלט לא בושה להפסיד 1:0 לקרית שמונה במשחק חוץ.

משחק האליפות של קרית שמונה?

צפו ב-0:1 המתוק של קרית שמונה על מכבי חיפה

רן בן שמעון יודע בדיוק מה המשמעות של הניצחון הזה

היחס של עוזבי קרית שמונה לקבוצה השתנה אחרי ההצלחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully