וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה: גאנה ומאלי עלו לחצי הגמר

אנדרה איוו סידר לגאנה ניצחון 1:2 בהארכה על טוניסיה. הנשרים ממאלי ניצחו 4:5 בתום דרמה בפנדלים את גאבון המארחת

שלב רבע הגמר של אליפות אפריקה נחתם הערב (ראשון) עם שתי עולות נוספות, שבוע לפני הגמר הגדול. מי שהצטרפה לארבע הגדולות אחרי דרמה גדולה היא נבחרת מאלי, שניצחה 4:5 בפנדלים את גאבון המארחת ושחזרה את הישגה מ-2004. בחצי הגמר ביום רביעי היא תפגוש את חוף השנהב הפייבוריטית. במשחק המאוחר קיבלנו עימות בין שתי אלופות לשעבר, וגם שם המתח נמשך עד שגאנה ניצחה 1:2 לאחר הארכה את טוניסיה. הכוכבים השחורים יפגשו בחצי הגמר המסקרן את זמביה.

שחקני נבחרת מאלי, שייק דיאבטה (מימין) עם מודיבו מאיגה. AP
חצי גמר ראשון לנבחרת מאלי מאז 2004. שייק דיאבטה, מימין, עם מודיבו מאיגה/AP

גאבון - מאלי 5:4 בפנדלים (1:1 ב-120 דקות)

הטורניר הנפלא של הפנתרים נקטע בליברוויל, במקום בו ניצחו את כל משחקיהם בשלב הבתים, אחרי דרמה גדולה שהסתיימה רק בפנדלים. גאבון כבר הריחה חצי גמר היסטורי, אבל מאלי העיקשת ידעה לחזור לקראת סיום 90 הדקות, כפתה הארכה ובסופו של דבר עמדה בלחץ מהנקודה הלבנה. מאלי מעפילה לחצי הגמר לראשונה מאז 2004, ותוכל לשחזר את הישג השיא שלה (המקום השני מ-1972).

הקהל סבל מכדורגל מאכזב במחצית הראשונה, אבל בדקה ה-55 גאבון צהלה ושמחה. כדור חופשי ממחצית המגרש עשה דרכו לרחבת מאלי, פייר אובמיאנג הלוהט בישל ואריק מולונגי סיים בקור רוח. דניאל קוזאן הוותיק יכול היה להכפיל את התוצאה בחלוף ארבע דקות, אבל בעט לקורה. אלן ז'ירס, מאמנה הצרפתי של מאלי שהדריך בטורניר הקודם את גאבון, חיפש פתרונות על הספסל, ובדקה ה-84 היה זה המחליף שייק דיאבטה מבורדו שהשווה את התוצאה עם בעיטה שחלפה מתחת לבטנו של דידייה אובונו.

שער השוויון שלח את המשחק להארכה ולאחריה לדו קרב מהנקודה הלבנה. אחרי שלוש בעיטות לכל צד שמצאו את הרשת, דווקא הכוכב המקומי אובמיאנג בעט רע ימינה וראה את סומביילה דיאקיטה עוצר לו את הכדור. סיידו קייטה, קשרה של ברצלונה, לקח אחריות בפנדל המכריע וירה פנימה. 4:5 למאלי בפנדלים. חוף השנהב מחכה לה בשלב הבא.

גאנה - טוניסיה 1:2 לאחר הארכה (1:1 ב-90 דקות)

גם רבע הגמר הנוסף סיפק דרמה גדולה ונמשך מעבר ל-90 דקות, אלא שהכוכבים השחורים של גאנה הצליחו להימנע מהפנדלים בעזרת שער ניצחון של אנדרה איוו הנפלא בתוך ההארכה. טוניסיה, אלופת אפריקה מ-2004, סיימה את דרכה בטורניר ופינתה את המקום בין ארבע הגדולות של היבשת לגאנה, שזכתה בתואר ארבע פעמים וב-2010 הפסידה בגמר למצרים.

גאנה עלתה בהתלהבות גדולה וכבר אחרי 10 דקות חגגה שער. הבלם הוותיק ג'ון מנסה, שכבש את השער הראשון של גאנה בטורניר וגם הורחק באותו משחק, נגח לרשת מקרוב. השער אילץ את טוניסיה לתקוף, ובדקה ה-42 סאבר חליפה איזן את התוצאה. המשחק השקול נמשך, טוניסיה הייתה קרובה לשער לקראת הסיום, אך הזמן תם והנבחרות ניגשו להארכה.

11 דקות בתוך ההארכה, בדקה ה-101, טעות קשה בהגנת טוניסיה השאירה את אנדרה איוו חופשי, וחלוץ מארסיי כבש ורץ לחגוג עם אחיו הצעיר ג'ורדן. איימן אבדנור השאיר את טוניסיה ב-10 שחקנים בדקה ה-108, ולמרות מצב טוב נוסף היא לא הצליחה להשוות. גאנה ממשיכה למפגש גדול נגד זמביה.

חוף השנהב וזמביה עלו בסטייל לחצי הגמר

אליפות אפריקה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully