וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדהאר, טייק 3

31.1.2012 / 16:06

מאמן זר, מנהל מקצועי זר, כוורת ניהולית מתוגברת ורכש ממוקד בעמדות ספציפיות. מיטש גולדהאר מתחיל לתכנן כעת את מכבי תל אביב 2012/13, עם לא מעט מסקנות מהעונה הנוכחית. זה הכיוון שלו, כך הוא רוצה לנצח הפעם

טון קאנן. מה אומר לכם השם טון קאנן? אם כן, המאמן לשעבר של מכבי תל אביב הוא חלק משם קוד שעלה לא אחת אצל ראשי המועדון, בנוגע לאחת התכניות המעניינות עליהן עובדים בקבוצה לקראת העונה הבאה. המודל של קאנן, יחד עם ג'ורדי קרויף (שפורק, אגב, לא מזמן), מודל שהצליח מאוד בא.א.ק. לרנקה הקפריסאית, מאוד מצא חן בעיניו של בעלי מכבי תל אביב, מיטש גולדהאר. אין להסיק מכך שהבעלים של המועדון הישראלי חושב על קאנן או אוהב את דרכי האימון שלו - הוא לא. גולדהאר מתעניין בכלל בנעשה בקבוצות כמו באיירן מינכן, אבל את המודל עצמו הוא שוקל לא אחת כאשר הוא מתכנן את העונה הבאה של מכבי תל אביב. תכף גם תבינו למה.

בעלי מכבי תל אביב מיטש גולדהאר. ברני ארדוב
מה יש לו בפתק הזה? מיטש גולדהאר כבר חושב על 2012/13/ברני ארדוב

הדגם הזה שנשקל ברצינות יהיה חלק מארגון מחדש של השדרה הניהולית-מקצועית במכבי תל אביב. אותה גולדהאר רוצה לבנות לפני הסגל, אותה הוא רוצה לחזק, להעשיר, לייצב ולשפר. כל השינויים המתוכננים הם בעמדות שכרגע לא מאוישות, מה שאומר שכמות העמדות תגדל. מבלי ששמתם לב, למשל, הבעלים הקנדי צרף לאחרונה מספר בעלי תפקידים לשדרה המנהלתית בהם מנהל מסחור חדש, מנהל כספים, סמנכ"לית שיווק ואפילו מנהלת משאבי אנוש שאחראית על כל נושא גיוס העובדים.

על פי הפילוסופיה של גולדהאר, הכח האנושי הוא המשאב החשוב ביותר, ואותו הוא רוצה לקדם בעמדות המפתח במועדון שזקוק לחוסן. למרות שיש שיגידו שהבעיות הדחופות של מכבי תל אביב הן בסגל, גולדהאר מכוון את המטרות שלו לתשתית אנושית חזקה ועשירה בגזרת הניהול. אחד השינויים המשמעותיים שצפויים להיות לקראת העונה הבאה הוא תוספת של שני תפקידי מפתח - מנכ"ל ומנהל ספורטיבי, תפקידים שלא מאויישים במועדון בשלב זה וניתן לשער כמעט בוודאות שימולאו לקראת העונה הבאה ויעבדו תחתיו של נציג הבעלים ג'ק אנגלידיס, שיישאר כמובן בתפקידו.

עמדה נוספת שבה יהיה, מן הסתם, שינוי, היא עמדת המאמן, שכן לא משנה כיצד תסתיים העונה הנוכחית, ישוב המאמן ניר לוין לתפקידו כמנהל מחלקת הנוער של המועדון ומאמן חדש יתפוס את מקומו. גולדהאר מודע לעובדה ששלושת המינויים הללו יהיו קריטיים מאוד לעיצוב דמותו של המועדון והמשך דרכה המקצועית של הקבוצה, והוא מנסה לא למהר עם ההחלטות האלה. לגולדהאר כבר יש רשימת מועמדים לכל אחד מהתפקידים וכבר נוצר קשר ראשוני עם כמה מהם.

חלוקת התפקידים תהיה ברורה. המנכ"ל המיועד צפוי לעסוק בתחומים כמו ניהול התקציב והכספים הגדולים המושקעים במועדון, תחום השיווק והפרסום וכל מה שקשור בניהול של עסק גדול. נקודה חשובה בה יצטרך המנכ"ל המיועד לטפל היא הקשר עם הקהל. על פי ההגדרה למנכ"ל לא תהיה כל נגיעה לתחום המקצועי והוא לא יהיה מעורב בבניית הסגל או בחירת השחקנים העתידיים. לשם כך יובא מנהל ספורטיבי שיהיה אחראי על התוויית הדרך המקצועית והוא זה שיקבל את כל ההחלטות בשיתוף פעולה עם המאמן, בכל הנוגע לרכישת שחקנים, צורת ושיטת משחק של הקבוצה ועוד. לכן, כדי ליצור שיתוף פעולה בין כל הגורמים האלה, המודל של קאנן וקרויף, המודל לפיו הקשר בין האנשים הוא לא מלאכותי, נשקל כל כך ברצינות. שזה אומר בדיוק מה שאתם חושבים: מנהל ספורטיבי זר, ואולי גם מאמן זר, שדוברים את אותה שפה ומשדרים על אותו גל.

ניר לוין מאמן מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
דבר אחד כבר ידוע. הוא יחזור לנוער. ניר לוין/אדריאן הרבשטיין

לגולדהאר היו מספר משחקים העונה שאיכזבו אותו במיוחד. ההפסד בדרבי, ההפסדים לאשדוד ורמת השרון ובמיוחד ההפסד למכבי חיפה בשבוע שעבר, תסכלו מאוד את הבעלים. התסכול נבע בעיקר מהעובדה שמדובר היה במשחקים שיכולים וצריכים לשנות מומנטום, לדעתו, והקבוצה כשלה בהם שוב ושוב.

למרות שהוא לא מתכוון להישבר ומאמין שהשינוי האמיתי יגיע בטווח של כמה שנים, גולדהאר הולך לשנות מספר דברים בנוגע לסגל. מספר שחקנים שמסיימים חוזה בהם גיז'רמו ישראלביץ', ניבאלדו וגל אלברמן לא צפויים להמשיך בעונה הבאה, כאשר בימים אלו מנסים במועדון לעשות הכל בכדי למצוא כבר כעת קבוצה שתקלוט את הקשר הבוסני הסורר האריס מדוניאנין, שלמעשה סיים את דרכו בישראל.

היעד המרכזי של מכבי תל אביב בנוגע לסגל בעונה הבאה נוגע ברובו לציר בלם, קשר אחורי וקשר קדמי. לשם מכוונים את תכנית השיפור בסגל, זה העוגן שאמור לקחת את הנוסחה הקיימת קדימה, אולי אפילו עם שוער חדש. הנוסחה הזו בעונה הבאה תורכב מצעירים דוגמת משה לוגסי, דור מיכה, מואנס דאבור ועומר ורד, מוותיקים דוגמת ברק יצחקי, אלירן עטר, שרן ייני ואפילו רוברטו קולאוטי. אליהם יצטרפו מספר כישרונות מהנוער, ובלם, שוער וקשר אחורי חדשים. בגזרת הזרים נראה ששני הצעירים, רוברט פונצ'ץ ומוסא קונאטה, יהיו כאן גם בשנה הבאה ובמקומם של ניבאלדו ומדוניאנין יגיעו שחקני הרכש החדשים.

לכל הדברים האלה, יש משמעות עצומה וניואנסים נסתרים שנוגעים לתקציב ושאמור לכאורה לקטון בעונה הבאה. אבל אם גולדהאר ישלים את השינויים הניהוליים ומאמן ומנג'ר זרים ירצו להביא איתם שמות גדולים, הבוס מבין שהתכנון הכלכלי יצטרך להשתנות. אם יגיע איש כדורגל בכיר לקרית שלום, ויש כבר מועמדים איתם נערכו פגישות, גולדהאר יודע שעלול להיות לכך מחיר כלכלי לא קטן גם בנוגע לרכש.

גל אלברמן שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
בדרך החוצה. אלברמן/קובי אליהו

למרות שיש אנשים שיכולים לחשוב שלא אכפת לו יותר מדי, גולדהאר כואב מאוד את התוצאות של מכבי תל אביב בתקופתו. התדמית העסקית שלו חשובה לו מאוד, וכמות התארים שהביא למכבי תל אביב בהחלט מעסיקה אותו. אבל הוא לא מתכוון להיכנע, ובעונה הבאה יעמיד שוב מודל עסקי מרתק שבו הוא מאמין, וכוורת חדשה שאמורה להמשיך את החזון שלו. בתקווה להראות לאנשים שאפשר לעשות את הדברים אחרת. בדרך של גולדהאר.

"מי שמכיר את מיטש יודע שמדובר באדם יסודי, שלא מחליק פינות ולא ייתן לתוצאה כזו או אחרת, אפילו לא לעונה כזו או אחרת, להסיט אותו מהדרך שלו אל המטרה והמטרה שלו היא להחזיר את מכבי תל אביב לצמרת הכדורגל הישראלי ולהחזיר אותו לימיו הגדולים כמועדון מספר אחד בארץ", אומר גורם בקבוצה. ימים יגידו אם גולדהאר יצליח להתקרב סופסוף למטרה בעונה הבאה.

אוהדי מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
טוב, תצטרכו לחכות. אוהדי מכבי תל אביב/אדריאן הרבשטיין

עוד על מכבי תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully