וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראמל, זה מה שהיה חסר?

29.1.2012 / 12:05

הפועל ירושלים מהמרת על מושיע חדש: ראמל בראדלי. האם זה לא ייגמר כמו עם המושיעים הקודמים? תלוי את מי שואלים

במהלך העונה שעברה הגיעה הפועל ירושלים למשחק חוץ מול מכבי אשדוד, כשרוב שחקני הסגל של עודד קטש פצועים. אשדוד התעללה בירושלים וניצחה 75:98, ראמל בראדלי שיחק רק 18 דקות, אבל תרם בהן 15 נקודות ומסר 8 אסיסטים. מנגד וויל סולומון, הכוכב הירושלמי, קלע גם כן 15 נקודות, אבל הוסיף שמונה איבודים. בסוף המשחק ניגש קטש לאחד ממקורביו ואמר: "אם היה לי בקבוצה גבר כמו בראדלי, יכול להיות שגם בסגל הפצוע היינו מנצחים כאן".

בירושלים לא יכלו לחשוב על צירופו של בראדלי, שהוצע להם בקיץ של עונת 2010/11, לאחר שבאשדוד ניצלו את הפציעה שלו והחתימו אותו לעונה נוספת. כעת, כשהמצב המקצועי בירושלים נמצא על הקרשים, ובאשדוד די ויתרו על העונה הקרובה, ניצלו בבירה את המצב וצירפו את הגארד האמריקאי כחבל הצלה. השאלה שנותרה היא האם בראדלי יוכל להביא את מה שנתן בקבוצה ללא לחץ כמו אשדוד, גם בקבוצה מבועתת כמו הפועל ירושלים.

ראמל בראדלי שחקן מכבי אשדוד (ימין) מול לוק ג'קסון שחקן הפועל ירושלים. מגד גוזני
הרשים את ירושלים כשהתעלל בה, עכשיו נראה מה הוא מסוגל לעשות בקבוצה עם לחץ. ראמל בראדלי במלחה השנה/מגד גוזני

לתפוס את הראש

בראדלי בן ה-27 הגיע לאשדוד לפני עונה וחצי, לאחר שלפחות חמש קבוצות בליגת העל העדיפו לא להחתימו. לפני זה הוא הספיק להיות חלק מהשלישייה הכי מדוברת במכללות ביחד עם ראג'ון רונדו וג'ו קרופורד בקנטאקי, ולהעביר שתי עונות טובות מאוד בסדויטה זאגרב הקרואטית ודיז'ון הצרפתית, ממנה שוחרר באמצע העונה לאחר שהקבוצה קרסה כלכלית. בן רגע הוכח שמדובר באחד השחקנים הטובים שנחתו בישראל.

"הפועל ירושלים עשתה החתמה מצויינת", מודה מאמן מכבי אשדוד עופר ברקוביץ'. "ראמל, בסגנון המשחק שלו, יכול להוסיף הרבה מאוד דברים לירושלים. בהליכה לסל, ברגליים הקלות, במשחק הריצה, הוא שחקן עם אופי מצוין ויכולות נהדרות. מבחינת הפועל ירושלים, אין לי ספק שהם עשו החתמה טובה מאוד".

אחד המאמנים שלו הוצע בראדלי בקיץ 2010 ודחה את ההצעה, מספר על ההחלטה: "בסופו של דבר, כשהשם של בראדלי עלה על ידי הסוכן שלו והסתכלנו על היכולת הכללית שלו, ראינו שחקן שונה ממה שהיה במכללות. ולא שונה בצורה חיובית במיוחד. היתה מחשבה שהוא שחקן שפשוט לא הצליח לעשות את הקפיצה מהקולג' לרמה של ליגת העל. גם ההתאמה שלו לליגה פה, שחקן שלוקח המון זריקות, לא הייתה טובה מראייה רחוקה. אחרי חודש וחצי פה, תפסתי את הראש והבנתי שכל הסימני שאלה שהיו עליו היו פשוט מיותרים, ומדובר בשחקן נהדר".

עופר ברקוביץ' מאמן מכבי אשדוד. ברני ארדוב
"ירושלים עשתה החתמה טובה מאוד". עופר ברקוביץ'/ברני ארדוב

לא להתייחס לפציעה

בראדלי רשם עונה ראשונה נהדרת באשדוד, הוביל את הקבוצה לחצי גמר הגביע ולהישגים מרשימים בליגה, אבל היה צריך לעבור ניתוח בעקבות בעיה ברגלו, ניתוח שגמר לו את העונה רגע לפני תחילת הסיבוב השלישי. "הפציעה של בראדלי גמרה פחות או יותר לאשדוד את העונה", מנתח מאמן בליגת העל. "מאותו הרגע היה ברור שאשדוד לא יעשו הרבה יותר, הוא היה הדבק שלהם. העובדה שהיה שם מישהו אחר במקומו גרמה לקבוצה כולה ליפול".

אלא שלעונה הזאת חזר בראדלי רעב מתמיד. "לא ראו על ראמל שהוא עבר פציעה", מעיד עליו חברו לקבוצה מאיר טפירו. "הוא בא העונה מאוד מחויב, בא לעבוד קשה באימונים, הפציעה לא השפיעה עליו במאומה השנה". גם ברקוביץ' מסכים: "אני לא הרגשתי בשום סימנים של שחקן שעבר איזשהי פציעה. הוא התחיל את העונה עם שני משחקים כשקלע הרבה מאוד נקודות, אז זה קצת פתטי לדבר על משהו אחר".

בראדלי ירד מעט במספרים במהלך העונה, ובמקביל אשדוד החלה בצניחה חדה במורד הטבלה והדיבורים על יכולתו החלו להישמע. למרות זאת, הסיבה שהוא שוחרר מהקבוצה היא שונה ממה שפורסם. בראדלי הוא שחקן בעל שכר די כבד, ובשל המצב הכלכלי העדין באשדוד הוחלט לחסוך מעט, וכשהתברר שהשחקן לא מעוניין להישאר לעונה נוספת, קיבלו בקבוצה את ההחלטה להביא במקומו שחקן יותר זול, בעל פוטנציאל לעונה הבאה. הפיצוי הכספי שהקבוצה קיבלה מירושלים תמורת שחרורו יתרום לכך.

מאיר טפירו שחקן מכבי אשדוד. מגד גוזני
"בראדלי בא מחויב, בא לעבוד קשה והפציעה לא השפיעה במאומה". מאיר טפירו/מגד גוזני

הלחץ גדול עליו?

בהפועל ירושלים מתייחסים לבראדלי כאל מושיע, השחקן שהיה חסר בפאזל של הקבוצה. בפועל מדובר בשחקן שלקח העונה למעלה מ-13 זריקות מהשדה בממוצע ב-32 דקות. בבירה, הדקות שלו על הפרקט יצטמצמו, מה שלא בטוח יתאים לבראדלי שאוהב את הכדור אצלו ביד. "מדובר בשחקן שאוהב לזרוק, וצריך את הזריקות שלו. הפועל ירושלים הייתה צריכה יותר רכז מאשר קלע, בראדלי הוא משהו באמצע. לא בטוח עד כמה הוא יוכל להיכנס למערכת המורכבת הזאת".

למרות זאת, חבריו של בראדלי באשדוד בטוחים שהוא יכול להשתלב בהצלחה בבירה. "כל קבוצה היא עם הדינמיקה משלה", מסביר עופר ברקוביץ'. "ראמל הוא טיפוס מאוד נוח. כשחקן נוח, הוא בוודאי יכול להשתלב בכל סיטואציה ובכל מערך, הוא מאוד חיובי ובטוח שבמה שתלוי בו הם יקבלו את הטוב ביותר. כמובן שיש את הדינמיקה הקבוצתית. זה לא פשוט עבור קבוצה לקבל שחקן בשלב הזה, קשה לי להעריך את זה. אבל שוב, בעיניי ראמל הוא שחקן טוב מאוד, יש לו אופי טוב מאוד".

גורמים בהפועל ירושלים אהבו להזכיר במהלך סוף השבוע את השחקן הזר האחרון שהגיע לקבוצה במהלך העונה מקבוצה אחרת בליגת העל, קלי מקארתי, שאיתו זכתה הקבוצה ביול"ב קאפ, וכן את ההצלחות של השחקנים שהגיעו מקבוצות אחרות בתחילת העונה, כמו טימי באוורס, בריאן רנדל וג'ייסון ריץ'. אבל לא את כולם השמות הללו מרשימים. "צריך לקחת כל מקרה לגופו. אם מתייחסים לבראדלי, הוא מגיע ממקום ללא לחץ כמעט למקום עם הרבה מאוד לחץ. באירופה הוא עוד לא ידע מה זה לחץ, וזה מבחן גדול עבורו".

מאיר טפירו לא אוהב את הדיבורים על הלחץ, ובטוח שהפועל ירושלים תעשה את העבודה כדי לקלוט את חברו לשעבר: "הפועל ירושלים היא מאוד ביתית וחמה, יש שם אנשים שמקבלים אותך בזרועות פתוחות ועושים את הכל כדי שתשתלב הכי מהר שאפשר. ככה אני מאמין שיעשו גם במקרה של ראמל. מחוץ למגרש הוא בטוח יתאקלם מאוד מהר כי הוא שחקן מאוד חברותי, מאוד מצחיק, כיף מאוד להיות לידו, לא תהיה לו בעיה. מקצועית יכול להיות שייקח לו שבוע או שבועיים, הוא יצטרך לדעת למצוא את המקום שלו מהבחינה המקצועית. שחקן ברמתו יודע למצוא את מקומו גם בקבוצה גדולה כמו הפועל ירושלים".

שחקן הפועל ירושלים טימי באוורס. יותם רונן
כשבירושלים חושבים על זרים שהגיעו מישראל, מזכירים אותו כסיפור הצלחה. טימי באוורס/יותם רונן

ההתאמה לנעימי

אחת הבעיות של כל הגארדים שהגיעו עד כה להפועל ירושלים העונה היא מידת ההתאמה לשני הרכזים הישראלים של הקבוצה, יובל נעימי וגוני יזרעאלי ולגארד הזר הנוסף, די ג'יי סטרוברי. מאיר טפירו, גארד ישראלי דומיננטי מאוד, בטוח שלבראדלי לא תהיה בעיה לאחר שנה וחצי שבילה במחיצתו. "ראמל יידע למצוא את הדרך שלו גם ליד יובל נעימי וגוני יזרעאלי, כמו שכל שחקן אחר יודע למצוא את המקום שלו בקבוצה, וכמו שהוא ידע למצוא את המקום שלו ביחד איתי. אני מאמין שהוא יידע להתאקלם מהר, יש לו יכולות התקפיות מאוד גבוהות וגם יכולות הגנתיות טובות. אז הוא יימצא את הדרך שלו מהר, ולדעתי הפועל ירושלים הרוויחו שחקן טוב מאוד".

אלא שמבחן התוצאה יכול להיות שונה. אחד משחקניה לשעבר של ירושלים, שמשחק העונה בליגת העל, סיכם אחרת את נושא בראדלי: "יובל נעימי הוא השחקן הדומיננטי בהפועל ירושלים ולא משנה עוד כמה רכזים יגיעו. אם בראדלי ידע למצוא את מקומו ביחד עם נעימי, הפועל ירושלים תרוויח. כי הוא אחלה שחקן והוכיח את זה פעם אחרי פעם בשנה וחצי האחרונות. אם הוא לא יידע להסתדר עם נעימי, ולא יידעו לשתף פעולה ביחד, אף אחד לא ירוויח מזה, בראדלי יסיים את העונה ויעזוב, כמו שטובים לפניו עשו".

שחקן הפועל ירושלים יובל נעימי. מגד גוזני
עכשיו השאלה היא איך השילוב יעבוד עם הדומיננטיות שלו. יובל נעימי/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully