וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יליאן שוורץ הבטיחה את מקומה באולימפיאדת לונדון

הישג נהדר לקופצת המוט, שניצחה בתחרות ה-US Open היוקרתית כשעברה 4.52 מטר וקבעה את הקריטריון האולימפי

קופצת המוט, ג'יליאן שוורץ, הפכה לפנות בוקר (ראשון) לנציגת האתלטיקה השנייה במשחקים האולימפיים בלונדון, אחרי שחזרה למסלול הניצחונות עם תוצאה איכותית בתחרות ה-US Open במדיסון סקוור גארדן בניו יורק כשקבעה 4.52 מטר, הישג טוב מקריטריון A האולימפי ללונדון. כזכור, במקצועות הקפיצה התוצאות המושגות באולמות נחשבות בהישגים הנלקחים בחשבון עבור קריטריונים לתחרויות בינלאומיות חשובות כמו אליפות עולם ומשחקים אולימפיים. מאחר שהתחרות הזו סומנה על ידי איגוד האתלטיקה ביחידה לספורט הישגי, גילי לוסטיג, ראש היחידה אישר היום שההישג מזכה את קופצת המוט בכרטיס למשחקים האולימפיים בלונדון.

אלופת ישראל, שמשתייכת לאגודת מכבי תל אביב, עברה בניסיון הראשון 4.22 מטר ובניסיון השני 4.42 מטר, גובה אותו עברו ג'ניס קפלר ובקי הולידיי בניסיונן הראשון, אלא שבגובה הבא – 4.52 מטר, אותו עברה שוורץ בניסיון השני שלה, השתיים האחרות נכשלו, ואילו סגנית האלופה האולימפית, ג'ניפור שור שויתרה על שני הגבהים הראשונים, פסלה בשלושת הניסיונות שלה והותירה את הניצחון אצל הישראלית שהעלתה לאחר מכן את הרף ל-4.62 מטר ללא הצלחה.

לפני שנה בדיוק שוורץ נפצעה בתחרות משחקי מילרוז שהתקיימה באותו מקום. מאותה פציעה התאוששה רק כעבור שלושה חודשים כשקבעה 4.50 מטר במחזור הראשון של ליגת ניו באלאנס בארץ, אולם לאחר מכן היא לא הצליחה לשחזר את ההישג. העונה האולימפית נפתחת עבור שוורץ בצורה הכי מתוקה שיכולה להיות.

אחרי שהתבשרה על אישור התחרות כתחרות קריטריון בארץ ועל מקומה בלונדון 2012 אמרה שוורץ: "עכשיו אני יכולה להירגע, בלי הלחץ של השגת הקריטריון ולקפוץ הכי גבוה שרק אפשר. אני מרגישה בריאה וחזקה וזה כל כך חשוב לי. אמשיך בתכנית המקורית שלי לעונת האולמות. מניסיוני, כשעונת האולמות שלי הייתה מוצלחת, גם תחרויות הקיץ באצטדיון הפתוח היו טובות".

עבור שוורץ תהיה זו הופעה שנייה במשחקים האולימפיים אחרי שייצגה את ארה"ב באתונה 2004. "עבורי זו הגשמת חלום. כשהפכתי לאתלטית ישראלית החלום שלי היה לצעוד לצד דגל ישראל במשחקים האולימפיים. כשהבנתי שניצחתי את התחרות, ידעתי שהתוצאה שקבעתי טובה מהקריטריון האולימפי, אבל לא הייתי בטוחה אם היא תאושר בתחרות הזו. אני מאוד שמחה לשמוע שאכן כך היה ואהיה מאושרת וגאה עוד יותר לייצג את ישראל במשחקי לונדון בכבוד הראוי למדינה". ‏
שלמה בן גל, יו"ר האיגוד, הגיב על ההישג: "הייתי רוצה לפתוח כל שבוע עם בשורות כאלו. ג'יליאן היא הסנונית השנייה של האתלטיקה הישראלית במשחקים האולימפיים בלונדון, והיא מוכיחה שההשקעה בפרויקט המקצוענות של שרת התרבות והספורט, הגב' לימור לבנת, אנשי מנהל הספורט, הוועד האולימפי ואיגוד האתלטיקה משתלמת. למרות זאת המשימה למשחקים האולימפיים טרם הושלמה. יש לנו הרצון והיכולת להכניס לפחות עוד שלושה עד ארבעה ספורטאים למשחקים".

בתחרות נוספת שהתקיימה לפנות בוקר באוניברסיטת בוסטון בארה"ב, סיים דסטין אמרני במקום השני בריצת 800 מ' בזמן של 1:48.86 דקות. אמש סיימה מעין פורמן ממכבי חיפה במקום החמישי בתחרות הבינלאומית שהתקיימה בבורדו שבצרפת עם תוצאה של 1.84 מטר.

‏ג’ודו: מדליית כסף לארשנסקי בתחרות גביע העולם

טאקוונדו: לא תהיה נציגות ישראלית באולימפיאדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully