וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקטוריה אזרנקה זכתה באליפות אוסטרליה הפתוחה

הבלארוסית, בהופעתה הראשונה בגמר גרנד סלאם, מחצה 3:6, 0:6 את מריה שראפובה האומללה, ותעלה למקום הראשון בעולם

בשבועיים האחרונים היה ברור לכולם שויקטוריה אזרנקה נחשבת למועמדת הבכירה בסבב הנשים ללכת עד הסוף באליפות אוסטרליה הפתוחה. מי שבנה על התרגשות של הבלארוסית, שעשתה את כל הדרך לגמר ראשון בקריירה שלה, טעה. אזרנקה פגשה את מריה שראפובה המנוסה, שכבר זכתה בשלושה תארי גרנד סלאם, ועשתה את מה שמוטל עליה כשניצחה באחד הגמרים היותר חד צדדיים באליפות 3:6, 0:6 בדרך לתואר הנכסף. כבונוס היא תעפיל עם פרסום הדירוג הקרוב למקום הראשון בעולם, מקום לו היא ראויה בהחלט.

ויקטוריה אזרנקה טניסאית בלארוסית. רויטרס
ראויה בהחלט. ויקטוריה אזרנקה/רויטרס

הבלארוסית, שבשנה שעברה נעצרה בשמינית הגמר במלבורן, והישג השיא שלה באוסטרליה היה העפלה לרבע הגמר, עברה השנה את קים קלייסטרס והוכיחה שהיא ראויה לכל הסופרלטיבים שאפשר. במפגשה השביעי בקריירה מול שראפובה (3:3 עד היום) היא שלטה כמעט למן הפתיחה והצליחה לתסכל את שראפובה נקודה אחר נקודה עד הרמת הדגל הלבן במהלך המערכה השנייה.

שראפובה פתחה נהדר עם שבירה, אזרנקה החזירה עם שבירה משלה, ומשם זה היה משחק של טניסאית אחת בלבד. אחרי 3:6 במערכה הראשונה, הגיעה מערכה פשוט מושלמת של הבלארוסית, שעשתה כל מה שהיא רצתה על המגרש, נעה מצוין, הכתה ווינרים למכביר (14) וניצלה את הטעויות הרבות של שראפובה (30 לעומת 12 בלבד שלה) בדרך לתואר הגרנד סלאם הראשון שלה.

מהלך המשחק

מערכה ראשונה

איזו פתיחה של אליפות אוסטרליה: אזרנקה הגישה, ביצעה שתי טעויות כפולות, ושראפובה ניצלה זאת כדי להשיג שבירה מוקדמת. הרוסיה מיעטה בטעויות, והשלימה משחקון כמעט מושלם בדרך ל-0:2. הבלארוסית סוף סוף נכנסה למשחק במשחקון הבא, ועם ווינר אדיר היא הורידה ל-2:1, כשבהמשך היא הצליחה עם משחקון מושלם להשלים את הקאמבק, לרשום שבירה ראשונה ולהשוות ל-2:2. שראפובה באותן דקות נראתה פשוט חסרת אונים, הרבתה בטעויות בלתי מחויבות, מה שאיפשר לאזרנקה לזכות במשחקון השלישי ברציפות. הרוסיה עצרה את המומנטום השלילי, נלחמה במשחקון השישי, ולבסוף נעלה אותו באייס שהחזיר אותה ל-3:3. הבלארוסית המשיכה לשמור על ההגשות שלה וטיפסה ל-3:4. המשחקון הבא היה הארוך ביותר במשחק עד אותו שלב, כאשר אזרנקה פספסה כמה נקודות שבירה, אבל לבסוף השלימה את המשימה וטיפסה ל-3:5, כשהמשחקון הבא היה קל הרבה יותר עבורה והיא השלימה אותו עם 3:6.

מערכה שנייה

אזרנקה המשיכה עם הרוח הגבית מהמערכה הראשונה והראתה עד כמה היא נחושה לסיים עם התואר, כשהיא מסיימת את המשחקון הראשון עם שבירה שננעלת בווינר מצוין. שראפובה לא הצליחה לתפקד, אזרנקה כיסתה מצוין את המגרש ושמרה על ההגשות בדרך ל-0:2 חלומי מבחינתה. כלום לא עבד לשראפובה, והבלארוסית השלימה שבירה נוספת במשחק בדרך ל-0:3 קטלני. ומה בהמשך? הרוסיה פשוט לא הייתה מדויקת, אזרנקה גיוונה את מכות ההחזרה ועם שבירה נוספת טיפסה ל-0:5 באחת התצוגות החד צדדיות שנראו בשנים האחרונות בגמר אוסטרליה. שראפובה נראתה כבדה ונראה בשלב הזה שהיא כבר הרימה דגל לבן אחרי שנשברה שלוש פעמים במערכה הזו, ואזרנקה טיילה ל-0:6 חלק וניצחון גדול.

בלוג אוסטרליה מצדיע לטניסאי הטוב בעולם

כל הדיווחים והכתבות מאליפות אוסטרליה הפתוחה

טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully