וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אוסטרליה: דג'וקוביץ' גבר על מארי ועלה לגמר

משחק משוגע בחצי הגמר הסתיים ב- 3:6, 6:3, 7:6, 1:6, 5:7 לסרבי אחרי כמעט חמש שעות. יפגוש בגמר בראשון את נדאל

12 ימים תמימים חיכתה אליפות אוסטרליה 2012 למשחק האחד הזה, שייחרט בזיכרון של כל חובבי הענף לאורך ההיסטוריה. היום (שישי) זה הגיע, בדמות חצי גמר מדהים ומשוגע בסיומו גבר המדורג ראשון בעולם והאלוף המכהן נובאק דג'וקוביץ' על חברו הטוב אנדי מארי בתוצאה 3:6, 6:3, 7:6, 1:6, 5:7. נולה העפיל לגמר, שם יפגוש את רפאל נדאל הספרדי, בניסיון להשיג תואר גרנד סלאם חמישי בקריירה, שלישי ברציפות ושלישי באוסטרליה.

נובאק דג'וקוביץ' שחקן טניס סרבי. GettyImages
התקרב לזכייה שלישית באוסטרליה. דג'וקוביץ'/GettyImages

המשחק נפתח היטב עבור הסרבי, שניצל משחק מבולבל של יריבו ולקח את המערכה הראשונה עם 3:6 קל. מארי, אולי בזכות מאמנו החדש איבן לנדל שישב כמובן ביציע, הציג אופי חדש ומחוזק, סירב לוותר ושבר פעם אחר פעם את נולה כדי להחזיר 3:6 משלו במערכה השנייה. במערכה הבאה, הבריטי, שבשני הביקורים הקודמים שלו בטורניר הפסיד בגמר ועדיין מחפש אחר תואר גרנד סלאם ראשון, הציל שלוש נקודות מערכה ועמד בלחץ בשובר השוויון כדי לנצח 6:7 (4) ולעלות ליתרון 1:2 במערכות.

כאן הגיע תורו של דג'וקוביץ' להזכיר למה הוא שולט בסבב בשנה האחרונה ובמערכה הקצרה במשחק, 25 דקות בלבד, הוא התעלל במארי וניצח 1:6. הולכים למערכה מכרעת. דג'וקוביץ' שבר במשחקון השישי ועלה ל-2:4, אבל לא הצליח לסיים את הסיפור ומארי חזר ל-5:5. מעבר לכך, האנרגיה של הבריטי פשוט בגדה בו ודג'וקוביץ' ניצל כל בדל של ניסיון שיש לו כדי להכריע את המשחק הענק הזה עם 5:7, אחרי כמעט חמש שעות של טניס וחוויה אדירה לצופים.

בגמר הזוגות לנשים שנערך קודם לכן, ניצחו צמד הרוסיות סבטלנה קוזנצובה וורה זבונרבה את האיטלקיות שרה אראני ורוברטה וינצ'י, 7:5, 4:6, 3:6.

מערכה ראשונה: 3:6 לדג'וקוביץ'

נולה פתח חזק עם ניצחון במשחקון הראשון והשיג כבר שתי נקודות שבירה בשני, אבל הבריטי הצליח להציל אותן וניצח ארבע נקודות רצופות כדי להשוות. במשחקון הבא היה זה תורו של מארי להשיג נקודת שבירה, אבל דג'וקוביץ' שרד. במשחקון הבא, הוא הציל נקודה נפלאה ובעזרת אוסף טעויות של מארי הצליח להשיג שבירה ראשונה ולעלות ל-1:3, אלא שמארי שוב סירב לוותר ובתמיכת איבן לנדל מאמנו מהיציע, הוא שבר בחזרה. הפינג פונג נמשך ומשחקון מעולה של נולה סידר לו שבירה על האפס ו-2:4. מכאן והלאה, כל שחקן שמר על ההגשות שלו והמערכה הראשונה הלכה לאלוף המכהן, 3:6. מערכה מאוד מבולבלת של השניים, שחיברו לא פחות מ-35 טעויות בלתי מחויבות (15 לנולה, 20 למארי).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
איבן לנדל מאמנו של אנדי מארי. רויטרס
יכול להיות שהאופי שמארי הציג קשור למאמנו החדש? איבן לנדל ביציע/רויטרס

מערכה שנייה: 3:6 למארי

המערכה השנייה נפתחה בדיוק כמו שהראשונה הסתיימה, עם שלל שגיאות של מארי, שסייעו לדג'וקוביץ' להשיג שבירה כבר במשחקון הראשון ועלה ל-0:2 מהיר. מארי ניצל מעוד שבירה כבר במשחקון הבא בעזרת אייס יפה וצימק את התוצאה. המשחקון הבא היה הטוב ביותר במשחק ואחרי אוסף של נקודות מרתקות ידו של מארי הייתה על העליונה והוא שבר והשווה. מארי המשיך את השעטה ולקח משחקון שלישי ברציפות כדי לבצע מהפך ולעלות ל-2:3. הרמה המשיכה לעלות והמשחקון השישי סיפק כמה מהלכים נפלאים, כולל חבטת העברה מהסרטים של מארי, ששוב שבר ועלה ל-2:4. אחרי שהפסיד ארבעה משחקונים רצופים, נזכר דג'וקוביץ' שהוא השחקן הטוב בעולם ובעזרת טעות איומה של מארי שבר מיד בחזרה וזה רק 3:4 לבריטי, אלא שנולה המשיך לפשל במשחקוני ההגשה, מארי המשיך להציל כדורים אבודים והוא שבר שוב, בפעם השלישית במערכה, כדי לעלות ל-3:5. מארי עמד בלחץ וסגר את המערכה, 3:6. לבריטי היו 14 ווינרים במערכה השנייה, לעומת חמישה בלבד של הסרבי.

אנדי מארי טניסאי סקוטי. GettyImages
נכנס למשחק רק במערכה השנייה. מארי/GettyImages

מערכה שלישית: 6:7 (4) למארי

האקשן נמשך עם משחקון ענק, שכלל חמש נקודות שבירה בלתי מנוצלות של מארי, עד שנולה שמר על ההגשה ועלה ל-0:1. מארי השווה ובמשחקון השלישי הוא השיג שלוש נקודות שבירה וניצל את האחרונה שבהן כדי לעלות ל-1:2. מארי בשליטה? לא ממש. דג'וקוביץ' שוב שבר והחזיר את השוויון, 2:2. המדורג ראשון בעולם המשיך להתקשות בכל משחקון הגשה, אבל הצליח להציל עוד נקודת שבירה ולעלות ל-2:3. כל שחקן לקח את משחוקני ההגשה שלו והמערכה הגיעה לשוויון 4:4. הסרבי גירד עוד משחקון, עם אייס מכריע ועלה ל-4:5, אבל שלוש נקודות מערכה לא הספיקו לו ומארי קבע 5:5. המומנטום של מארי נמשך ובעזרת ראלי נפלא הוא שבר במשחקון הבא כדי להגיש למערכה, אבל שוב הוא לא עמד בלחץ ונולה שבר וסידר לנו שובר שוויון, בו מארי עלה ליתרון ל-3:6 ולקח את המערכה השלישית.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
דג'וקוביץ' התקשה עם ההגשות שלו לכל אורך המשחק/רויטרס

מערכה רביעית: 1:6 לדג'וקוביץ'

טעות גדולה של מארי סידרה לנולה שבירה כבר במשחקון הראשון. הסרבי המשיך להוציא עצבים ולקח את המשחקון הבא על האפס. עוד שבירה מהירה סידרה לדג'וקוביץ' 0:3 וריח המערכה החמישית כבר חזק באוויר. במצב של 1:4 דג'וקוביץ' כמעט הסתבך, אבל הצליח לשמור על ההגשות ובמשחקון הבא הוא שוב שבר על האפס, עם משחקון מדהים בדרך ל-1:6 ענק ומערכה מכרעת. 90 אחוזי הצלחה בהגשה הראשונה, 12 ווינרים (מול 2 של מארי) ורק 4 טעויות בלתי מחויבות לעומת 11 של יריבו, סידרו לנולה ניצחון קל במערכה.

אנדי מארי טניסאי סקוטי. רויטרס
מארי לא הצליח להשלים את ההפתעה/רויטרס

מערכה חמישית: 5:7 לדג'וקוביץ'

דג'וקוביץ' לא עצר ולקח את המשחקון הראשון בקלילות. הסרבי החל להראות מעט סימני עייפות והחטיא כדור קל, מארי ניצל זאת וסגר את המשחקון עם אייס, 1:1. במשחקון הבא, אחרי שהשעון השלים כבר ארבע שעות של טניס, מארי הריץ את דג'וקוביץ', שהציל כמה כדורים מרשימים ובסוף שמר על ההגשה כדי לעלות ל-1:2. איזה קרב! תשע דקות תמימות וכמה הגשות עוצמתיות לקחו למארי כדי לקחת את המשחקון הבא, 2:2. נולה לא התרגש והחזיר לעצמו את היתרון בקלות. מארי נלחם במשחקון הבא שלו, אבל דג'וקוביץ' דאג לעוד כמה חבטות לא מהעולם הזה, כולל הצלה מדהימה וזה הספיק לו כדי להשיג את השבירה הקריטית, 2:4 לסרבי. הבריטי נראה שבור ונולה לקח את המשחקון הבא שלו על האפס, כדי להציב את עצמו משחקון אחד מניצחון במשחק כולו. מארי לא נשבר ולמרות משחקון קשה, הוא הצליח לצמק ל-3:5. מדהים, אבל המשחק הזה פשוט מסרב להיגמר. עם הגב לקיר, מארי לא נתן לנולה לנשום ושבר אותו בקלות כדי לחזור לחיים ולהשוות ל-5:5. ממשיכים. דג'וקוביץ' הציל שתי נקודות שבירה, השנייה אחרי ראלי של 29 חבטות ואיכשהו לקח את המשחקון, 5:6 לסרבי. למארי נגמר הכוח, נולה עלה ל-15:40 וניצל את נקודת המשחק הראשונה שלו כדי להשלים את המלאכה אחרי כמעט חמש שעות של עבודה, 5:7.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
איזה משחק מטורף. דג'וקוביץ' בדרך לעוד כדור אבוד/רויטרס

סטטיסטיקה:

דגו'קוביץ' השיג 11 אייסים לעומת 9 מצד מארי. הבריטי גם ביצע 10 שגיאות כפולות ולא פחות מ-86 טעויות לא מחויבות מול 6 שגיאות כפולות ו-69 טעויות לא מחויבות של נולה. בגזרת הווינרים היה די צמוד, עם 49 לדג'וקוביץ' מול 47 למארי, שנפל בין היתר גם באחוזי ניצול נקודות השבירה שלו עם 29 בלבד (7 מ-24), לעומת 40 של יריבו (10 מ-25).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully