וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריניו לא נכשל

24.1.2012 / 7:00

מי שחושב שמאמן ריאל מדריד יכול היה באמת לנצח את ברצלונה, נכשל בעצמו. חמי אוזן מסביר איפה טעינו לקראת הקלאסיקו

בכל הפסד של ריאל מדריד בקלאסיקו, הצעקה הזו רק הולכת ומתחזקת: ז'וזה מוריניו נכשל. הוא נכשל בחיסול הדומיננטיות של ברצלונה ומפסיד לה ללא תנאי בכל משחק בין השתיים. אדרבה, אומרים המבקרים הרבים, זו כבר לא העונה הראשונה של מוריניו. בעונתו השנייה בריאל מדריד מותר כבר להתחיל לדרוש ממנו יותר תוצאות מול הקבוצה הטובה בעולם ואחת הגדולות בהיסטוריה. שונאיו נהנים לדקלם את הביקורת הזו בארסיות, מעריציו נאחזים בה כדי להצדיק את הציפייה המופרכת שלהם לראות את הקבוצה המושלמת מקטאלוניה נופלת לידיו, ומוריניו עצמו, עמוס באגו ויצרים, רק הולך ומשתגע.

אם בוחנים את הדברים בהיגיון, דרישה קצת קשה בהקשר של בארסה וריאל, מבינים שמי שבאמת נכשל זה אנחנו. או יותר נכון, כל האנשים שחושבים שמוריניו יכול היה לנצח את ברצלונה. בואו ננסה שנייה להבין איך בדיוק ריאל ציפתה לנגח את בארסה: עם מאמן. ריאל חשבה שמאמן הוא הפתרון שלה מול הגאונות הקטאלנית. יש רק בעיה אחת עם הקו הזה: מאמן לא מנצח רעיון של מועדון, פילוסופיה. אם ברצלונה נגד ריאל מדריד היה קרב של מאמן נגד מאמן, ייתכן מאוד שמוריניו היה מנצח גם הפעם. בטח לא מובס 5:0. אלא שלראשונה בחייו הוא התמודד מול משהו הרבה יותר גדול וחזק. מול רעיון.

ברצלונה היא רעיון. היא אידיאה. אין לנו מה לחדש לכם לגבי הקבוצה ההיסטורית הזו, אבל אסור להתייחס אליה רק כקבוצת כדורגל. ברצלונה הביסה את ריאל הרבה לפני גווארדיולה ומוריניו, מסי ורונאלדו. התבוסה הזו התבשלה במחלקת הנוער של ברצלונה, במדיניות הרכש ותפישת הכדורגל שלה, אותן המאמן רק משווק הלאה. מאמן, אפילו פלורנטינו פרז אמור להבין, לא יכול לנצח רעיון. מאמן הוא רק חלק מרעיון. אם ריאל מדריד באמת רוצה לספק תשובת מחץ להרמוניה בכחול-אדום, היא צריכה לחשוב על רעיון טוב יותר. רעיון טוב יותר בונים בטווח של עשר שנים. אולי קצת פחות. בטח לא שנה וגם לא שנתיים. אי אפשר לרכוש מאמן ולצפות שהוא יקצר לך את התהליך. אפשר, אבל לא כאשר אתה פוגש ברף כזה.

מוריניו, ייאמר לגנותו של המאמן הטוב בעולם, היה גאוותן מדי מכדי להודות בזה, ולכן נגרר בדיוק כמונו למלחמה בלתי אפשרית ואשליה כואבת. זה אולי עונשו הפואטי של האיש שחשב שניצח כבר את ברצלונה עם אינטר בחצי גמר ליגת האלופות, עונש מתגלגל שלא נגמר עם התמשכות משחקי הקלאסיקו. אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים לטפח השקר הזה ולבנות ממנו תיאורה שלמה שהיא לא יותר משמחה לאיד.

כל הטעויות של ז'וזה מוריניו בקרב האבוד מול ברצלונה

ברצלונה נגד ריאל מדריד: גווארדיולה רוצה לשכוח מפרשת פפה

כדורגל ספרדי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully