וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אוסטרליה: דג'וקוביץ' מחכה לאנדי מארי בחצי הגמר

דג'וקוביץ' גבר על פרר, מארי ניצח את נישיקורי, וארבעת הגדולים ייפגשו בחצאי הגמר. נשים: שראפובה נגד קביטובה בחצי הגמר

ארבעת הגדולים של הטניס העולמי ממשיכים את השליטה שלהם בענף. אחרי שרפאל נדאל ורוג'ר פדרר העפילו אתמול לחצי גמר אליפות אוסטרליה, היום (רביעי) עשו זאת נובאק דגוקוביץ' ואנדי מארי, שהשיגו ניצחונות קלים במשחקי רבע הגמר שלהם וייפגשו ביום שישי לחצי הגמר השני.

דג'וקוביץ', האלוף והמדורג ראשון בעולם, ניצח 4:6, 6:7, 1:6 את דויד פרר (5) אחרי משחק לא קל, ועל אף שלפרקים הוא נראה מעט עייף ופגוע, הסרבי עדיין משחק נפלא וחדור מוטיבציה כתמיד. קודם לכן מארי (4) שלח הביתה את הכוכב הפורץ של הטורניר קיי נישיקורי (24) אחרי שניצח אותו בשלוש מערכות 3:6, 3:6, 1:6, כשהבריטי רושם העפלה חמישית ברציפות למעמד.

בטורניר הנשים, פטרה קביטובה (2) עלתה לחצי הגמר אחרי ניצחון מצוין על שרה ארני 4:6, 4:6 ותפגוש שם לקרב מסקרן את מריה שראפובה הרוסיה (4), שניצחה את בת ארצה המפתיעה קטרינה מקארובה 2:6, 3:6.

הטניסאי דויד פרר (מימין) נפרד מיריבו נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
נתת יופי של פייט גבר. נולה נפרד מפרר/רויטרס

גברים

היו רגעים בהם ניתן היה להריח סנסציה בחצי הגמר השני, כשנובאק דג'וקוביץ' נראה מעט עייף ופצוע ודויד פרר התיש אותו עם טניס נהדר, אבל זה היה רק למראית עין. פרר אומנם הקשה על דג'וקוביץ', והיה צמוד לאלוף הסרבי לאורך כל המשחק, אבל פספס את כל ההזדמנויות שלו. גם אם פרר מרגיש מתוסכל, גם הוא יודע שהוא כשל בכל הנקודות הגדולות ובכל רגעי ההכרעה. אחרי מלחמה נחושה ומשחק הגנה אדיר, במערכה השלישית פרר כבר איבד אמונה, ונאלץ להיכנע לטניסאי טוב ממנו בהרבה.

כבר במשחקון החמישי של המערכה הראשונה דג'וקוביץ' השיג שבירה מוקדמת, והצליח לשמור בשיניים על היתרון עד ניצחון 4:6 במערכה. המערכה השנייה כבר הייתה צמודה יותר, כשנולה שובר במשחקון הראשון ועולה ל-0:1, אבל פרר משווה ל-2:2 עם שבירה משלו. הסרבי החזיק את הרגל בצורה מוזרה ונראה צולע ופגוע, אך במשחקון ה-11 דג'וקוביץ' שוב השיג שבירה, רק כדי לראות שבמצב של 5:6 לזכותו פרר הגיב בשבירה משלו והשניים הלכו לשובר שוויון. הספרדי השיג מיני ברייק ועלה ל-3:4 עם שני סרבים ביד, אבל הגיש רע ואיבד מומנטום, כשדג'וקוביץ' לוקח ארבע נקודות רצופות ומנצח 4:7 שובר השוויון ו-6:7 במערכה.

במערכה השלישית פרר כבר התייאש. דג'וקוביץ' רשם שבירה קלה ועלה ל-0:3 מהיר. לאחר מכן במשחקון השישי נולה השיג עוד שבירה בדרך לניצחון 1:6, ובמשחק כולו תוך שעתיים ו-43 דקות.

כאמור, דג'וקוביץ' יפגוש בחצי הגמר את אנדי מארי, הבריטי המצוין (4), שאיבד מערכה אחת בלבד עד כה בטורניר, אי שם בסיבוב הראשון. הסקוטי עלה לשחק מול קיי נישיקורי היפני המפתיע (24), שהצליח להדהים את ג'ו ווילפריד צונגה הצרפתי (6) בסיבוב הקודם. אחרי שבשנה שעברה השניים נפגשו ומארי ניצח את היפני בן ה-22 בקלות 3:6, 0:6, גם הפעם מארי לא נדרש ליותר מדי עבודה וסגר את הסיפור די מהר עם 3:6, 3:6, 1:6.

מארי יצר לעצמו יתרון כבר בפתיחה עם שבירה במשחקון השני, היפני פספס את כל חמש ההזדמנויות שלו לעקוץ ולשבור כשהוא יורד מנוצח 6:3 בתום המערכה הראשונה, בה מארי היכה עשרה ווינרים ושלושה אייסים. ובמערכה השנייה? הפעם נישיקורי נשבר כבר במשחקון הראשון, אבל היפני היה נחוש והחזיר מיד בשבירה משלו. אלא ששוב הוא לא הצליח לשמור על ההגשות, מארי טיפס ל-1:3 ומשם שייט ל-3:6 עם 15 ווינרים. מי שציפה לדרמה גדולה במערכה האחרונה קיבל הצגה במעמד אחד של הסקוטי שמגיע להופעה חמישית ברציפות לחצי גמר גרנד סלאם.

ילנה ריסטיץ', בת זוגו של נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
גם היא שמחה שארבעת הגדולים בחצי הגמר. ריסטיץ'/רויטרס

נשים

שרה ארני הייתה אחת ההפתעות הכי נעימות בטורניר הנשים עד עתה, אבל הבוקר המסע שלה הסתיים ברבע הגמר. האיטלקייה הנמוכה (1.61 מ'), המדורגת 48 בעולם, הפסידה 6:4, 6:4 לענקית פטרה קביטובה (1.83 מ') וסיימה את דרכה בטורניר. ארני הפסידה את המערכה הראשונה אבל התאוששה יפה, וכבר הוליכה 1:4 במערכה השנייה. לצערה, בשלב הזה הצ'כית, אלופת ווימבלדון, התעוררה וניצחה חמישה משחקונים ברציפות כדי להבטיח את הניצחון.

קביטובה (2) היא המדורגת הבכירה שנותרה בטורניר אחרי הדחתה של קרוליין ווזניאקי (1) והיא יודעת שזכייה בטורניר תעלה אותה גם למקום הראשון בעולם ותמנע מוויקטוריה אזרנקה (3) ומריה שראפובה (4) לעשות את זה.

אבל שראפובה לא תוותר בקלות על הפסגה, והיא תחכה לקביטובה בחצי הגמר כדי לחפש מולה נקמה על ההפסד בגמר ווימבלדון בקיץ שעבר. שראפובה, שהציגה יכולת מצוינת בניצחון על סבין ליזיקי בסיבוב הקודם, ניצחה 2:6, 3:6 את קטרינה מקארובה המפתיעה. הרוסיה בת ה-23, שמדורגת בסך הכל במקום ה-56 בעולם, כבר הדיחה בדרך את ורה זבונרבה (7) וסרינה וויליאמס (12), אבל הפעם נכנעה ב-90 דקות. שראפובה, אלופת אוסטרליה ב-2008, ניצלה את ההגשה השנייה החלשה של יריבתה, ותקפה אותה בכל הזדמנות כדי להשיג ניצחון די פשוט מבחינתה.

טניס בוואלה! ספורט

אליפות אוסטרליה בטניס, מלבורן. רויטרס
עוד יום מרגש הגיע לסיומו. מלבורן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully