וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר יפגוש את רפאל נדאל בחצי הגמר באוסטרליה

פדרר גבר 4:6, 3:6, 2:6 על חואן מרטין דל פוטרו, נדאל ניצח את ברדיך בארבע מערכות. נשים: קלייסטרס הדיחה את ווזניאקי

אליפות אוסטרליה הפתוחה נכנסה היום (שלישי) לשלבי רבע הגמר, ובנשים אין בשורות חדשות: קרוליין ווזניאקי שוב מעדה בגראנד סלאם, וראתה את קים קלייסטרס גוברת עליה בשתי מערכות. הבלגית הוותיקה תפגוש בחצי הגמר את ויקטוריה אזרנקה, לאחר שהבלארוסית גברה על אגניישקה רדוונסקה בשלוש מערכות.

העולה הראשון לשלב חצי הגמר בטורניר הגברים הוא רוג'ר פדרר, שגבר בשלוש מערכות על חואן מרטין דל פוטרו. בסוף יום המשחקים באוסטרליה הגיעה הבשורה הגדולה לפיה פדרר יפגוש בחצי הגמר את רפאל נדאל לקלאסיקו של השנים האחרונות בטניס. נדאל גבר ברבע הגמר על תומאס ברדיך הצ'כי.

גברים

גם בשחזור של גמר אליפות ארצות הברית הפתוחה ב-2009, רוג'ר פדרר (3 בעולם) הצליח לשמור על סטטיסטיקה מרשימה במיוחד ולא איבד מערכה במשחק נגד חואן מרטין דל פוטרו (11 בעולם). הארגנטינאי הצליח לאיים עליו כשהשיג שבירה במערכה הראשונה, אלא שזו באה מאוחר מדי. פדרר הוביל 3:5 והגיש למערכה, אבל דל פוטרו השיג במצב הזה שתי נקודות שבירה. השוויצרי הציל את שתיהן, הארגנטינאי השיג שתיים נוספות, אבל בסופו של דבר - מי שהיה הטניסאי הטוב בעולם במשך תקופה כל כך ארוכה, ידע בדיוק איך לחגוג את משחקו ה-1,000 בסבב המקצועני ושמר על קור הרוח המדהים שאיפיין אותו לאורך כל הקריירה. הוא שמר על ההגשה כדי לנצח 3:6 במערכה השניה ובמערכה השלישית והאחרונה שלט לגמרי כדי להשלים ניצחון 4:6, 3:6, 2:6. בזכות הניצחון הזה, פדרר עלה למאזן של 2:8 במפגשיו מול חואן מרטין דל פוטרו.

בשנה שעברה, פדרר הודח בחצי גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה אחרי שהפסיד לנובאק דג'וקוביץ'. הפעם, הוא היה הטניסאי הראשון שהבטיח את מקומו בין ארבעת הגדולים. אם זה לא מספיק, השוויצרי יתמודד בחצי הגמר נגד יריבו הגדול ביותר, רפאל נדאל. השור ממאיורקה התגבר על קשיים בפתיחת המשחק נגד תומאס ברדיך הצ'כי (7 בעולם), לפני שניצח 7:6, 6:7, 4:6, 3:6.

אחרי משחקוני פתיחה ללא שבירות, ברדיך נראה במצב מעולה כשהוביל 5:6 ו-0:40 מול ההגשות של נדאל במערכה הראשונה. במצב הזה, נדאל סיפק את הנקודה היפה של המשחק ושל האליפות עד עכשיו, עם ווינר בתום ראלי של 29 חבטות ותחת סכנה להפסיד את המערכה. הוא הצליח לעלות על המומנטום ולהציל שתי נקודות שבירה נוספות. גם תחילת שובר השוויון נראתה טוב עבורו כשהוביל 3:5, אלא שאז ברדיך התעורר וזכה בארבע נקודות ברצף כדי לנצח בשובר 5:7 ולעלות ל-0:1 במערכות. בתחילת המערכה השניה נדאל חזר לשלוט וכבר עלה ליתרון 1:4. ברדיך שוב ביצע מהפך, הצליח להשוות והוביל גם את המערכה הזאת לשובר שוויון. בשובר ברדיך הוביל 5:6 והחזיק בנקודת מערכה, הפעם נדאל הצליח להשלים את העבודה במלואה, עם מיני ברייק שהוביל אותו לניצחון 6:8 ו-1:1 במערכות.

שבירה מוקדמת של נדאל במערכה השלישית הובילה אותו לניצחון 4:6, והמומנטום של המערכה הזאת נשמר גם למשחקון הראשון ברביעית, בו השור ממאיורקה הצליח להשיג שבירה אחרי המהלך היפה מספר 2 במשחק הזה בו הוא הצליח להגיע לכדור שנראה בלתי אפשרי, ולסובב אותו מול ברדיך ההמום. בזכות הנקודה הזאת, נדאל שבר ועלה ל-0:1. מאותו רגע הוא הצליח לשמור על ההגשות שלו עד לסיום המשחק, שארך 4 שעות ו-15 דקות. בסופו של דבר הספרדי ניצח 3:6 בצמערכה הרביעית וסגר ערך ארוך ומתיש עם חיוך גדול.

נשים

הראשונה לעלות הלילה לחצי הגמר הייתה ויקטוריה אזרנקה (3), שגברה 7:6, 0:6, 2:6 על אגניישקה רדוואנסקה הפולנייה (8) בקרב העשירי ביניהן (3:7 לבלארוסית). אזרנקה שמטה מערכה ראשונה בטורניר, לאחר שהפסידה את שובר השוויון של המערכה הראשונה 7:0, אבל התאוששה מהר מאוד, ומאז ניצחה ב-12 מתוך 14 משחקונים כשהיא מפגינה טניס נהדר ועוצמתי מהקו האחורי ורושמת ניצחון 18 ב-21 המשחקים האחרונים שלה.

הקהל באוסטרליה אומנם ממשיך להקניט אתה מדי פעם על הגניחות הקולניות שלה, אבל אזרנקה נראית חדה ומרוכזת. "אני לא חושבת שהקהל מסיח את דעתי יותר", היא אמרה אחרי הניצחון, ששלח אותה לחצי גמר גראנד סלאם שני בקריירה אחרי ווימבלדון אשתקד, "אני מבוגרת יותר ומנוסה יותר, ומתקדמת בדרך הנכונה".

בחצי הגמר תפגוש אזרנקה את קים קלייסטרס, שנראתה פשוט נפלא הבוקר מול קרוליין ווז'ניאקי וגברה עליה 3:6, 6:7 (4). קלייסטרס (11 בטורניר) הדיחה את ווזניאקי מהפסגה העולמית, אחרי שהדנית הייתה בפסגה מאז אוקטובר 2010 (מלבד לתקופה קצרה שבה קלייסטרס לקחה את זה ממנה בפברואר אשתקד). לשלוש טניסאיות - מריה שראפובה, פטרה קביטובה ו-ויקטוריה אזרנקה - יש סיכוי להשתלט על המקום הראשון בתום הטורניר.

ואולי זה מה שיוריד מעט את הלחץ מווזניאקי? היום הטניסאית הדנית, שמעולם לא זכתה בתואר גראנד סלאם, נכנעה בצורה אופיינית אחרי שעה ו-45 דקות, כשהיא נשברת בשישה משחקוני הגשה. ווזניאקי נראתה מצוין מול יאנקוביץ' בסיבוב הקודם, אבל הפעם לא יכלה לעמוד בפני העוצמות של קלייסטרס, שגברה עליה בפעם השלישית בשלושה מפגשים.

קלייסטרס, שהצליחה לחזור מפיגור של ארבע נקודות משחק מול נה לי בסיבוב הקודם, לקחה את המערכה הראשונה עם שתי שבירות, אבל רק אחרי נקודת המערכה החמשיית שלה. גם במערכה השנייה היא איבדה יתרון אחרי שהגישה לניצחון, אל בשובר שוויון ידעה לשמור על ריכוז ולהבטיח את הניצחון לעיני הקהל התומך.

נובאק דג'וקוביץ' איבד מערכה, אך עלה לרבע הגמר

טניס בוואלה! ספורט

הטניסאית הבלגית קים קלייסטרס נפרדת מהטניסאית הדנית קרוליין ווזניאקי. רויטרס
הטניסאית הבלגית קים קלייסטרס נפרדת מהטניסאית הדנית קרוליין ווזניאקי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully