וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאירים אבק למכבי ת"א ובית"ר

24.1.2012 / 15:37

בניגוד לדעה לפיה הזכייה הצפויה של קרית שמונה נובעת מחולשת הגדולות, ההשוואה לאלופות בעשור האחרון מוכיחה כי המספרים שלה לא נופלים ממרביתן. מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים, למשל, נותרו הרחק מאחור

הטענה המרכזית של מקטרגי עירוני קרית שמונה וליגת העל של השנה הנוכחית, היא שהקבוצה של רן בן שמעון עומדת לזכות באליפות בגלל חולשת הגדולות. אך האם יש לטענה הזו בסיס? ערכנו השוואה בין עירוני קרית שמונה לאלופות עשר השנים האחרונות על מנת לבדוק את המספרים, אחוזי ההצלחה, כמות הניצחונות ויכולת ההבקעה והספיגה עד למחזור המקביל – 22. יש מצב שאתם עוד תופתעו מהתוצאות.

קרית שמונה נגד אלופות העשור האחרון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תרשים: דור הרשקוביץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם נתחיל מהסוף, למעשה השנתיים האחרונות היו החזקות ביותר מבחינת אחוזי הצלחה של קבוצות, ובעיקר של מכבי חיפה. בשני המקרים מדובר באחוזי הצלחה טובים יותר מאלה שעשתה קרית שמונה עד היום. מעבר לכך, מאזנה של קרית שמונה כיום טוב יותר מזה של כל אלופה אחרת בעונות שקדמו ל-2009/10. יותר מכך, אפשר לראות שגם לאחר המחזור ה-22 קרית שמונה נמנית עם חמש האלופות המרשימות ביותר ולהבין שהיא קבוצה ראויה בזכות עצמה.

מעבר לכך, קרית שמונה ספגה עד עתה 10 שערים, ממוצע של פחות מחצי שער למשחק, וכפי שהראינו לכם עוד בשבוע שעבר, כרגע היא בקצב מצוין להפוך לאלופה עם ממוצע הספיגה הנמוך בהיסטוריה של הליגה מאז קום המדינה. במבט על העשור האחרון, הקבוצה היחידה שספגה ממוצע שנתי נמוך יותר הייתה מכבי חיפה בעונת 10\2009 - 16 שערים ב-35 משחקים, והיא לא זכתה באליפות באותה עונה.

בטור ההבקעות קרית שמונה עומדת על 32 שערי זכות, וכאן צריך להודות כי מאזן זה הוא אחד הנמוכים בעשור האחרון. אלמלא ה-0:4 בשבת האחרונה על רמת השרון, הייתה קרית שמונה סוגרת את העשירייה בממוצע ההבקעות.

אגב, גם בטור הניצחונות קרית שמונה נמצאת במצב מצויין ועומדת על מאזן של 15 ניצחונות מתוך 22 משחקים, כ-65 אחוזי הצלחה. בעשור שקדם לעונה זאת, אחוזי הניצחונות של האלופות נעים בין 60 ל-69 וקרית שמונה במקום הרביעי ברשימה, שמוכיח שוב עד כמה היא ראויה להיות היכן שהיא נמצאת.

שחקני עירוני קרית שמונה חוגגים, משמאל שיר צדק. אדריאן הרבשטיין
בחמישייה הראשונה כמעט בכל קטגוריה. שחקני עירוני קרית שמונה/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully