וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי השוער הכי טוב בגרמניה?

19.1.2012 / 15:25

היהלום של פרגי, הקלאסיקו של ריאל והפנינה הראשית במדור חמשת המשחקים המרתקים של המחזור: קרב אפודות בגרמניה

קרב הבלונדינים (מנשנגלדבאך – באיירן מינכן, שישי, 21.30, ספורט1 ו-HD)

"אין ספק שמנואל נוייר הוא שוער נהדר, אבל הוא לא ברמה העולמית הגבוהה ביותר. אחרים ישתפרו ובשלב מסוים יעקפו אותו", את האמירה הזו שיחרר השבוע תומאס קראפט, והיא נובעת בעיקר מכעסו הגדול על באיירן מינכן. השוער שגדל במועדון קיבל אשראי בלתי מוגבל בסיבוב השני של העונה שעברה מלואיס ואן-חאל, אבל נחתך לטובת הגעתו של השוער היקר בתולדות הבונדסליגה. קראפט עצמו מבסס כעת את מעמדו בהרטה ברלין, ולא צריך לייחס חשיבות לדעתו על נוייר, אלא שבדבר אחד הוא צודק בהחלט. בגרמניה צומח דור אדיר של שוערים צעירים, ומעמדו של נוייר בין הקורות של גרמניה רחוק מאוד מלהיות מובטח אפילו בטווח הבינוני.

מחר (שישי) יפגוש שוער באיירן את מי שעשוי להדיח אותו מהפסגה בעתיד הלא רחוק. עד לפני שנה איש מחוץ למנשנגלדבאך לא שמע על מארק אנדרה טר סטיגן, אבל היום מגדירים בגרמניה את הילד בן ה-19 כעילוי. ב-28 המשחקים שקיים עד כה בכל המסגרות בין הקורות של גלדבאך, היתה רק פעם אחת בה ספג יותר משער. זהו נתון סטטיסטי מדהים לפתיחת קריירה, וגם בקרב הישיר הראשון מול נוייר יצא טר-סטיגן עם ידו על העליונה. במשחק הפתיחה של העונה ניצחה גלדבאך 0:1 באליאנץ ארנה, ובעוד שוערה הצעיר הפגין יכולת אדירה, ביצע שוער באיירן את הטעות האומללה שהביאה לשער ההפסד.

גלדבאך רק התחברה העונה לקבוצת צמרת, וכבר מפרקים אותה. לא רק מרקו רויס יעזוב לדורטמונד בקיץ, גם הקשר האחורי רומן נוישטאדר כבר חתם על חוזה בשאלקה. האוהדים לא יודעים כמה זמן יימשך החלום, אבל הפעם יש להם הזדמנות לרשום דאבל היסטורי על היריבה הבאוורית ולחוות שוב את שנות ה-70' העליזות.

מארק אנדרה טר סטגן שוער מנשנגלדבאך. lennart preiss, AP
עד עכשיו ספג יותר משער אחד רק פעם אחת בקריירה. השבת תהיה לו הרבה עבודה כדי לשמר את ההישג. טר סטיגן/AP, lennart preiss

קשה בלי יאיא (מנצ'סטר סיטי – טוטנהאם, ראשון, 15.30, ספורט1 ו-HD)

אליפות אפריקה, שיוצאת לדרך בשבת, תהיה קצת משונה. רק שלוש נבחרות גדולות באמת העפילו לשם – חוף השנהב, גאנה וסנגל. קמרון וניגריה נשארו בבית, או ליתר דיוק כוכביהן נשארו בקבוצות האירופיות שלהם. במבחן התוצאה, לפיכך, נפגעה סיטי יותר מכולן. ארסנל, למשל, יצאה בזול. אמנם ז'רביניו נעדר, אבל הוא עדיין רחוק מלהיות שחקן מפתח, שלא לדבר על מרואן שמאק. לו היה אלכס סונג עוזב לטובת נבחרת האריות, היתה זו מכה קשה שבעתיים, אך זה לא קרה. צ'לסי נאלצת להסתדר ללא דידייה דרוגבה וסלומון קאלו, אבל במצב העניינים הנוכחי זה לא דרמטי. לעומת זאת, איבדה הקבוצה של רוברטו מאנצ'יני את השחקן החשוב ביותר שלה, שעלול להישאר ביבשת השחורה עד הגמר ב-12 בפברואר.

אמנם סיטי החלה לגמגם עוד לפני הצטרפותו של יאיא טורה לסגל הפילים, אבל בשבועיים האחרונים חסרונו מכביד עליה במיוחד. טורה, קשר אינטליגנטי ורב גוני, הוא החוט המקשר בין המערכים של סיטי. יש לו תפקיד מרכזי הן בהגנה והן בהתקפה, ואף גארת בארי או נייג'ל דה יונג לא יהיה מסוגל להיכנס לנעליו. מאזן הבית של מאנצ'יני בפרמיירליג מושלם ב-10 משחקים, אולם בכולם נטל טורה חלק מרכזי. דווקא מול הטוענת החצופה לכתר מצפון לונדון הוא ייעדר, בעוד טוטנהאם יצא ללא פגע מאליפות אפריקה. גם עמנואל אדבאיור, וגם בנואה אסו אקוטו, המגן הקמרוני שעושה העונה התקדמות מרשימה ולא מוערך כראוי, מוכנים לקרב. אובדן נקודות, לפני הגומלין מול ליברפול בחצי גמר גביע הליגה ונסיעה קשה לא פחות לגודיסון פארק במסגרת הפרמיירליג, עלול להכניס את סיטי למצב לא פשוט.

שחקן מנצ'סטר סיטי יאיה טורה. רויטרס
בלעדיו הרבה, הרבה יותר קשה לסיטי. יאיא טורה/רויטרס

דני ישכנע את פרגי? (ארסנל – מנצ'סטר יונייטד, ראשון, 18.00, ספורט1 ו-HD)

התותחנים חולמים על הנקמה המושלמת על השמינייה שספגו באוגוסט, עם הרכב שמזכיר רק במעט את זה שיעלה לדשא ביום ראשון. לניצחון הגדול ההוא של השדים האדומים תהיה השפעה לא מבוטלת על המשחק, וזה המקום להזכיר שהאיש שפתח את החגיגה בשער מבריק הוא דני וולבק. הפריצה המסחררת של החלוץ בן ה-21 להרכב הפותח של יונייטד עוברת איכשהו מתחת לרדאר, ואפילו המועדון עצמו עדיין לא לגמרי משוכנע ביכולותיו. עובדה – חוזהו של וולבק באולד טראפורד מסתיים בקיץ 2013, ולכן חשוב ביותר להאריכו עוד במהלך העונה הנוכחית. בינתיים נקלעו המגעים למבוי סתום, כאשר השחקן דורש לשלש את שכרו שעומד כיום על 20 אלף ליש"ט לשבוע. התקדמות לא נראית באופק, ובמהלך השבוע האחרון נפוצו בעיתונות המקומית דיווחים על עזיבה אפשרית של וולבק כבר בקיץ. אנדרה וילאש בואש לא מבזבז זמן, וצ'לסי החלה לבדוק אפשרות להחתימו, על מנת ליצור בסטמפורד ברידג' את החוד הצפוי של נבחרת אנגליה העתידית עם דניאל סטארידג'.

אוהדים לא מעטים מעריכים את וולבק, ויש אפילו כאלה שהישוו אותו למארק יוז אחרי השער לרשת בולטון במחזור הקודם. האיש שהוריד את צ'יצ'ריטו לספסל צריך להוכיח בתקופה הקרובה שדרישותיו לא מוגזמות, והעיתוי לא יכול להיות טוב יותר מאשר מול ההגנה של ארסנל, אשר שוב מגלה סימני שבירה דווקא כאשר נדמה היה כי השלכות הטראומה מתחילת העונה מתחילות להיעלם.

דני וולבק שחקן מנצ'סטר יונייטד. Alex Livesey, GettyImages
חבוב, זה הזמן להוכיח שהדרישות שלך לא מוגזמות. דני וולבק/GettyImages, Alex Livesey

בעקבות כריסטיאנו, נגדו ולמענו (מלאגה – ברצלונה, ראשון, 19.00, 5+)

לאציו התמחתה לאורך שנים בהרס הקריירה של הכוכבים שהוחתמו מהליגה הספרדית, ודי להזכיר את גאיסקה מנדייטה, קלאודיו לופס ואיבן דה לה פנייה. ב-2009 נרשם מקרה מצער נוסף, כאשר אליסאו הגיע ממלאגה תמורת כמיליון יורו. מדובר אמנם בשחקן אלמוני יחסית, אך בדרום ספרד הוא הפך לסוג של כוכב באגף השמאלי, סייע רבות בחזרתה לליגה הבכירה, ואפילו רשם מספר הופעות טובות בנבחרת פורטוגל. באולימפיקו יובש הקיצוני המצוין על הספסל, וחודשים אחדים הספיקו לו כדי להבין שגורלו עלול להיות מר במיוחד אם יישאר בעיר הנצח. אליסאו ברח בהשאלה לסראגוסה, ובקיץ 2010 שב למלאגה.

בינתיים שינתה הקבוצה האנדלוסית את פניה, הפכה מקבוצת תחתית לפרויקט שאפתני של הבעלים הקטארי ורוכשת כוכבים בלי חשבון, אבל דווקא אליסאו מתגלה כאחד השחקנים היציבים שלה. לפורטוגלי מהירות מסחררת, יכולת כדרור נהדרת תוך כדי ריצה, וגם בעיטה אדירה ברגל שמאל - יעיד על כך הטיל הזה שהוא שלח לרשת ויאריאל בעונה שעברה. אלא שהוא כבר בן 28, הפוטנציאל שלו לא מוצה אפילו בחלקו, והסיכוי להשתלב בנבחרת על בסיס קבוע הולך ופוחת. ככה זה כשכריסטיאנו רונאלדו משחק שם במשבצת שלו.

ובכל זאת, החלום לנסוע ליורו 2012 עדיין חי. בשבועות האחרונים נכנס אליסאו לכושר נפלא, והצטיינות מול בארסה לא תזיק לשאיפותיו. במערך החדשני עם שלושה שחקני הגנה, פגיעה הקבוצה של פפ גווארדיולה בעיקר באגפים, והפורטוגלי יכול לשאוף עידוד מכך ששני השערים של בטיס בקאמפ נואו במחזור הקודם והכיבוש של כריסטיאנו רונאלדו אתמול נוצרו מהתקפות משמאל. תוסיפו לכך את הכושר הבעייתי של בארסה במשחקי החוץ, עם שלושה ניצחונות בלבד בשמונה משחקים, ואולי מתבשל כאן סיפור לא רע. במידה ויככב לאורך הקו שלו ויפתיע את הקטלונים, יסייע אליסאו ישירות למאבק האליפות של רונאלדו, ואולי יקרב את עצמו למקום על הספסל הפורטוגלי בקיץ.

אליסאו שחקן נבחרת פורטוגל. Paulo Duarte, AP
החלום לנסוע ליורו 2012 עדיין חי. אליסאו/AP, Paulo Duarte

מיני קלאסיקו (ריאל מדריד – בילבאו, ראשון, 22.30, ספורט5 ו-HD)

מבחינה היסטורית, בילבאו היא היריבה השנייה בחשיבותה של ריאל מדריד, אפילו לפני השכנה אתלטיקו. יש לכך סיבות מגוונות, בין היתר פוליטיות, כי הרי מדובר בספינת הדגל של החבל שחלק לא מבוטל של תושביו שואף לעצמאות מספרד. ניתן למצוא לא מעט נקודות דמיון בין בילבאו לברצלונה. השתיים מעולם לא ירדו ליגה, ועד לא מכבר נותרו שתיהן היחידות בספרד שסירבו ללכלך את חולצותיהן בפרסומות מסחריות – אם כי הדבר לא תקף עוד. עם זאת, מבחינת הכדורגל האסקולות שלהן היו שונות בתכלית. בילבאו נוסדה על ידי מלחים בריטיים, נושאת את השם האנגלי אתלטיק ולובשת את חולצות הפסים שמקורן בסנדרלנד. סגנון המשחק שלה היה מאז ומתמיד הכי בריטי בספרד, והתבסס בעיקר על נחישות, הקרבה וכוח פיזי.

לא עוד. השינוי ההדרגתי הפך למסחרר עם מינויו של מרסלו ביילסה הארגנטיני למאמן, וכעת דומה בילבאו לברצלונה יותר מאי פעם. למעשה, הקרבה הרעיונית בין השתיים כה גדולה כעת, שמדברים על ביילסה כיורשו המיועד של פפ גווארדיולה בקאמפ נואו בקיץ 2013. יתרה מזו, גווארדיולה עצמו התבטא לפחות פעמיים על נכונותו לאמן בעתיד את בילבאו. גם חוסה אצ'בריה, כוכב בילבאו לשעבר, סיפר: "הרעיון להגיע לאתלטיק קורץ לגווארדיולה, ואני בטוח שיום אחד זה יקרה".

שחקני ריאל לא זקוקים למוטיבציה נוספת כדי לעלות למגרש מול אחת הקבוצות הטובות בליגה, אבל נוכחותו של ביילסה הופכת את המפגש הזה לסוג של מיני קלאסיקו. איקר מוניאין הוא מיני מסי, סוסאטה הוא מיני אינייסטה ואמובריאטה הוא מיני פויול. זה גם יהיה המבחן הקשה ביותר של הבלאנקוס עד סוף פברואר – במחזורים הקרובים הם צפויים לשחק מול סראגוסה, לבאנטה וסנטנדר בבירנבאו, ונגד חטאפה וראיו וייקאנו במשחקי חוץ "קרוב לבית". לוח המשחקים של בארסה תובעני הרבה יותר, וניצחון על בילבאו יבסס את ריאל בפסגה. האם הבלאנקוס מסוגלים לא לרעוד מפחד בימים אלה לפחות במיני-קלאסיקו?

מאמן נבחרת צ'ילה, מרסלו ביילסה. Phil Cole, GettyImages
הנוכחות שלו הופכת את המשחק לגדול אפילו יותר. מרסלו ביילסה/GettyImages, Phil Cole

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully