וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: ברצלונה ניצחה 1:2 את ריאל מדריד בגביע המלך

הקטלאנים חזרו מפיגור עם יכולת נפלאה וניצחו הודות לשערים של פויול ואבידל. מוריניו שוב אובד עצות, הגומלין בשבוע הבא

גם ב-2012, ברצלונה גדולה על ריאל מדריד. אחרי שבעה מפגשים בשנה שעברה בהם ניצחו הבלאנקוס רק באחד, האמינו במדריד כי יצליחו לעשות זאת במשחק הראשון של רבע גמר גביע המלך הערב (רביעי). ריאל כבר הוליכה, בדיוק כמו במשחק הליגה הקודם בין השתיים, אבל ברצלונה שלטה ללא עוררין וניצחה 1:2. התסריט מהמפגש הקודם חזר על עצמו, רק הפעם עם שער פחות ברשת הלבנה. כריסטיאנו רונאלדו כבש בדקה ה-11, אך הקפטן קרלס פויול נגח את השוויון בדקה ה-49 ואריק אבידל הפך 13 דקות לסיום. יום הולדת 41 שמח ומאושר לפפ גווארדיולה, שיגיע עם מקדמה נהדרת לגומלין בשבוע הבא. ריאל פשוט לא מסוגלת לנצח את המכונה שלו. ברצלונה אף השוותה את המאזן ההיסטורי מול ריאל מדריד לראשונה זה 79 שנים, כשלכל קבוצה יש 86 ניצחונות במשחקי הקלאסיקו.

צפו בברצלונה מנצחת את ריאל 1:2

שחקני ברצלונה צ'אבי, ססק פברגאס, קרלס פויול. רויטרס
ושוב, חוגגים בסנטיאגו ברנבאו. שחקני ברצלונה/רויטרס

ז'וזה מוריניו הזכיר פעם נוספת מדוע הוא אכן המיוחד, כשהעלה הרכב מהפכני של ריאל מדריד - רחוק מכל התחזיות המוקדמות של עיתוני ספרד. הפורטוגלי שיבץ כמגנים את חמיט אלטינטופ ופאביו קואנטראו, החזיר את ריקרדו קרבאליו למרכז ההגנה אחרי היעדרות בת יותר משלושה חודשים ועלה עם קישור לוחמני המורכב מלסאנה דיארה, צ'אבי אלונסו ופפה. כל המערך הטקטי הזה אמור היה לשחרר את גונסאלו היגואין, קארים בנזמה ורונאלדו להבריק במתפרצות, וכך אכן היה. הצרפתי שלח את CR7 שבעט כדור בין רגליו של חוסה מנואל פינטו האומלל בדקה ה-11. באותו רגע אוהדי ברצלונה הצטערו מאוד על דבקותו של גווארדיולה במסורת של הענקת האשראי לשוער המחליף בגביע.

גם אחרי העקיצה המתוזמנת היטב של ריאל, השליטה נותרה ברגליה של אלופת אירופה (החזיקה בכדור כ-70 אחוזים מהזמן). ברצלונה הגיעה למצבים שלה באמצעות הנעת הכדור המסודרת, אבל איקר קסיאס עצר ניסיונות של אנדרס אינייסטה וליאונל מסי, בעוד אלכסיס סאנצ'ס נגח למשקוף. בדקה ה-49 שום דבר כבר לא יכול היה לעצור את ברצלונה. הקסם מההפתעות של מוריניו התפוגג לחלוטין. צ'אבי הגביה קרן ופויול הבלתי נגמר נגח עם כל הלב פנימה. שוב ריאל סופגת מקרנות, בדיוק כמו שני השערים שכבשה מולה מלאגה.

שער השוויון גרם למוריניו לזנוח את הטקטיקה ולהוסיף יצירתיות למשחק, עם כניסתם של מסוט אוזיל וחוסה קאייחון. אלא שברצלונה המשיכה עם שיטת הלחץ שלה בצורה עקבית, לא נבהלה גם מנגיחה של בנזמה לקורה ושלחה עוד ועוד שחקנים קדימה, בניסיון להשיג תוצאה טובה עוד יותר לקראת הגומלין בקאמפ נואו בשבוע הבא. זה השתלם לה בדקה ה-77, כשמסי בישל נפלא לאבידל, שדייק מול קסיאס וחגג את השני שלו בסך הכל בקריירה. הסיסטמה של ברצלונה שוב התגברה על האלתורים של ריאל, שלפחות השכילה לסיים את 90 הדקות עם 11 שחקנים. בבירה כבר מזמן אובדי עצות. גם אוהדי ריאל מבינים כי הם מתמודדים מול אחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה של המשחק. אם לא הגדולה שבהן.

סרחיו ראמוס שחקן ריאל מדריד. רויטרס
בדיוק כמו במשחק הקודם, היתרון מול ברצלונה הלך לאיבוד. מה יהיה? סרחיו ראמוס/רויטרס

מהלך המשחק

דקה 5: כהרגלה, ברצלונה פתחה את המשחק עם שליטה מוחלטת בכדור ומסירות קצרות. ריאל, בהרכב מפתיע למדי, בונה על הברקות.

דקה 11: גול! והנה ההברקה של ריאל, עם עזרה גדולה מהשוער פינטו. בנזמה ירד למחצית המגרש שלו ושלח את רונאלדו. הפורטוגלי נכנס לרחבה, קיבל שטח פנוי מפיקה ובעט חזק למרכז השער, כשהכדור עבר בין רגליו של פינטו ונעצר רק ברשת. 0:1 מהיר לריאל מדריד.

דקה 14: אינייסטה נכנס משמאל לתוך הרחבה ומזווית אלכסונית בעט כדור שטוח שקסיאס הדף לקרן.

דקה 16: פברגאס שלח כדור מדויק לעבר סאנצ'ס, שנגח בתוך הרחבה מעל קסיאס, אך רק למשקוף. הזדמנות גדולה של ברצלונה.

דקה 20: אחרי שפפה ספג כרטיס צהוב, הגיע תורו של פיקה לקבל אזהרה בעקבות עבירה על פפה.

דקה 26: מסי נכנס מצד שמאל וירה חזק לפינה הקרובה, קסיאס סגר היטב והדף לקרן.

דקה 29: צ'אבי הכניס כדור עומק נהדר לאלכסיס, שמסר לאינייסטה שהחטיא מזווית קשה.

דקה 44: פברגאס ניסה את כוחו מ-25 מטרים, הרחק מהמסגרת. הרכש מארסנל לא נכנס למשחק.

דקה 49: גול! צ'אבי הגביה כדור קרן למרכז הרחבה, פויול השתחרר מהשמירה שלו ונגח בעוצמה לרשת של קסיאס. כל העמידה הטקטית של ריאל התרסקה דווקא במצב נייח. ברצלונה משווה ל-1:1.

דקה 54: פברגאס הכניס כדור לאינייסטה, שמהאוויר בעט וראה את הכדור פוגע בראמוס, נהדף למשקוף ויוצא החוצה.

דקה 58: אלטינטופ הגביה כדור מצוין מצד ימין, בנזמה הפנוי בשמאל נגח לקורה.

דקה 68: פפה לא יכול בלי אירועים מכוערים. מסי שכב על הדשא, הפורטוגלי דרך לו על היד מבלי שהשופט ישים לב. מיותר לגמרי.

דקה 69: צ'אבי הגביה כדור חופשי, בוסקטס נגח מעל השער.

דקה 77: גול! מסי הקפיץ כדור נפלא שמאלה לאבידל, שמול קסיאס גלגל בנגיעה קלה פנימה. לא היה נבדל, שוב שחקן הגנה של גווארדיולה מעניש את ריאל באלגנטיות. שער שני בסך הכל לאבידל במדי הבלאוגרנה, 1:2 לברצלונה.

הרכב ריאל מדריד: איקר קסיאס, חמיט אלטינטופ, ריקרדו קרבאליו, סרחיו ראמוס, פאביו קואנטראו, פפה (אסטבן גראנרו, 79), לסאנה דיארה (מסוט אוזיל, 66), צ'אבי אלונסו, כריסטיאנו רונאלדו, קארים בנזמה, גונסאלו היגואין (חוסה קאייחון, 66).

הרכב ברצלונה: חוסה מנואל פינטו, דני אלבס, קרלס פויול, ג'רארד פיקה, אריק אבידל, צ'אבי (טיאגו אלקנטרה, 86), סרחיו בוסקטס, אנדרס אינייסטה, ססק פברגאס (איסק קואנקה, 88), אלכסיס סאנצ'ס (אדריאנו, 82), ליאונל מסי.

כל המספרים של הקלאסיקו הראשון לשנת 2012

ברצלונה הימרה על ססק פברגאס ולא מתחרטת

כדורגל ספרדי בוואלה! ספורט

שחקן ברצלונה קרלס פויול. Paul White, AP
כשהוא משחק, ברצלונה לא מפסידה. קרלס פויול/AP, Paul White

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully