וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלדיאטור: נבחרת המחזור מצדיעה לחאבייר סאנטי

16.1.2012 / 9:49

אלכסיס סאנצ'ס בפנים, גם המושיע של אנצ'לוטי. אבל לפני כולם, נבחרת המחזור מצדיעה לחאבייר סאנטי, שניצח עוד דרבי עם הלב

הקאמבקים המרגשים של פול סקולס ותיירי הנרי תפסו את הכותרות בשבועיים האחרונים באירופה ונתנו מוטיבציה גם לשחקנים ותיקים אחרים להוכיח שכוחם עדיין במותניהם, אך את נבחרת המחזור השבועית של וואלה! ספורט מוביל קפטן עתיר ניסיון שלא זקוק לשום תמריץ כדי להמשיך להצטיין על כר הדשא. חאבייר סאנטי הבלתי נגמר החזיר את אינטר לעניינים עם ניצחון יוקרתי בדרבי, והוא מככב בנבחרת שלנו (הפעם בשיטת 3-4-3) לצד שני שחקנים מנוסים שכבר הספידו באיטליה, תגלית העונה בספרד והאיש שהאיר את עץ האשוח של קרלו אנצ'לוטי.

שחקן אינטר חאבייר זאנטי. Luca Bruno, AP
קפטן, סמל, תופעה. חאבייר סאנטי/AP, Luca Bruno

שוער

סבסטיאן פריי - גנואה

השוער הטוב בליגה בשנה האחרונה, סמיר הנדנוביץ', הגיע עם אודינזה למראסי ונתקל בקולגה שהצליח להתעלות עליו וגם לנצח אותו. גנואה ידעה להתאושש משתי תבוסות משפילות בעזרת 2:3 מפתיע למדי על אודינזה, שהייתה יוצאת עם נקודות אלמלא יום גדול שתפס סבסטיאן פריי. השוער שהגיע בקיץ מגנואה רשם עד כה הופעות בינוניות במקרה הטוב, אך הפעם הצטיין עם ארבע הצלות נהדרות מול אנטוניו די נטאלה וחבריו, והעניק למאמנו פסקואלה מרינו ניצחון ראשון בתפקיד.

סבסטיאן פריי שוער גנואה. AP
חצי עונה חיכו בגנואה לתצוגה כזאת שלו. סבסטיאן פריי/AP

הגנה

רוברט הות - סטוק סיטי

מה יהיה עם משחקי הבית של ליברפול? הקבוצה של קני דלגליש אמנם טרם הפסידה במגרשה העונה, אבל סיימה כבר שבעה מ-11 המשחקים באנפילד בתוצאות תיקו ומוצאת עצמה כבר מרחק 11 נקודות מהמקום השלישי. דלגליש הפתיע כשפתח עם דירק קאוט כחלוץ יחיד, ובכך הקל את העבודה על הגנת סטוק, שנהנתה פעם נוספת מתצוגה דומיננטית של ריאן שואוקרוס ובעיקר רוברט הות. הבלם הגרמני שלט בכדורי הגובה, הסתדר נהדר עם קאוט ולאחר מכן גם עם אנדי קארול ושמר את האדומים מתוסכלים לכל אורך המשחק. טוני פוליס כבר מכין את החוזה החדש.

פרננדו אמורבייטה - אתלטיק בילבאו

הקבוצה של מרסלו ביילסה ממשיכה להיות אחת המהנות לצפייה בליגה הספרדית. הבאסקים, שרצים במקביל גם בגביע המלך, פגשו בליגה את לבנטה והביסו אותה ללא קושי 0:3, כדי לצמק את הפער ממנה במקום הרביעי לארבע נקודות בלבד. פרננדו אמורבייטה חזר להרכבה של אתלטיק בילבאו לאחר פציעה, וסיפק את הסחורה עם משחק נקי מטעויות בהגנה וגם שער מוקדם שהקל על המלאכה. עבור הבלם שהיה אחראי לניצחון הסנסציוני של ונצואלה על ארגנטינה, היה זה שער בכורה במדי בילבאו אחרי שש עונות בקבוצה הבוגרת. הוא וחבריו כבר חולמים על ליגת האלופות.

גרנט האנלי - בלקבורן

סטיב קין נמצא עם הגב אל הקיר כבר חודשים ארוכים, אבל השחקנים שלו ממשיכים להילחם וגם מלקטים נקודות. בשבת עלתה בלקבורן מעל הקו האדום בעזרת ניצחון 1:3 על פולהאם, וזאת למרות ששיחקה ב-10 שחקנים מהדקה ה-23, בעקבות הרחקתו של אייגבני יעקובו. לשמחתו של קין, יש לו במרכז ההגנה את גרנט האנלי, שהשכיח את חסרונו של כריסטופר סמבה ונראה כמי שהולך בדרכו של פיל ג'ונס. הבלם הצעיר פיקד על הגנת בלקבורן, ביצע מספר תיקולים מרשימים ומנע בגופו ניסיונות של חלוצי פולהאם. יש עתיד גם לנבחרת סקוטלנד.

גרנט האנלי שחקן בלקבורן. רויטרס
בדרכו של פיל ג'ונס? גרנט האנלי/רויטרס

קישור

חאבייר סאנטי - אינטר

הקפטן הפנטסטי של הנראזורי ממשיך ללעוג לגיל שלו. חאבייר סאנטי הוביל את אינטר למשחק החשוב ביותר שלה העונה, כשפגשה את מילאן בדרבי דלה מדונינה בידיעה כי הפסד יסתום את הגולל על סיכויי האליפות שלה. הארגנטינאי בן ה-38 סיפק את ההשראה עם תצוגה איכותית, ואינטר בדיוק כמוהו הראתה שאסור להספיד אותה. סאנטי רץ ללא הפסקה בצד ימין של הקישור, חיפה על מייקון כשזה דהר קדימה, חילץ כדורים וגם בישל את שער הניצחון לבן ארצו דייגו מיליטו. אלמלא ההרחקה שלו במשחק מול אודינזה, סאנטי לא היה מחמיץ דקת ליגה העונה. על טבעי.

ננה - פריס סן ז'רמן

קרלו אנצ'לוטי עמד לראשונה על הקווים בפארק דה פראנס, וסיים את משחק הבכורה שלו בליגה עם יכולת מעודדת (במיוחד במחצית השנייה) וניצחון 1:3 על טולוז. פריס סן ז'רמן הופיעה עם שיטת משחק חדשה (4-3-2-1 או 'עץ האשוח') וללא חלוץ טבעי בהרכב. ז'רמי מנז תופקד בחוד ופינה שטחים, כשהמרוויח העיקרי היה ננה. הקשר הברזילאי, שהבקיע עד פגרת החורף שבעה שערים ומתוכם חמישה בפנדלים, התכבד הפעם בצמד שערי שדה שהגיעו לאחר התקפות מתוכננות היטב. עד שינחיתו גם לו שחקן נוצץ על העמדה, ננה מראה שהוא עדיין אחד השחקנים הטובים בליגה הצרפתית.

ננה שחקן פאריס סן ז'רמן. רויטרס
רק שלא ינחיתו לו איזה כוכב על העמדה. ננה/רויטרס

ניית'ן דייר - סוונסי

אמרו שהוא נמוך מדי, שהוא לא מתאים לפרמיירליג, אבל ניית'ן דייר מוכיח בתקופה האחרונה שהוא מסוגל להצטיין גם ברמות הגבוהות. דייר פגש בוגר סאות'המפטון נוסף, תיאו וולקוט, במשחק בו שניהם כבשו, אבל שחקן הכנף של סוונסי השפיע יותר על קבוצתו שהפתיעה עם 2:3 על ארסנל. סוונסי שמרה על מאזן הבית המרשים שלה (הפסידה רק למנצ'סטר יונייטד) ודייר חגג מול ההגנה הכושלת של התותחנים. הקיצוני סחט פנדל והואשם לאחר מכן בהתחזות, אך זה לא הפריע לו להבקיע שער נהדר ולשמור על הסטטיסטיקה לפיה כל עוד הוא כובש, סוונסי לא מפסידה.

מיצ'ו - ראיו וייקאנו

הנה אחת מתגליות העונה בליגה הספרדית. אחרי ארבע שנים עם סלטה ויגו בליגה השנייה, מיגל פרס קואסטה, או בקיצור מיצ'ו, עלה כיתה והגיע בהעברה חופשית לראיו וייקאנו עמוסת הצרות הכלכליות. אנשי ראיו לא ידעו איזה אוצר נפל בחיקם. הקשר היצירתי בן ה-25 הפך במהרה לשחקן החשוב במערך של ראיו, מצא את הרשת כבר שמונה פעמים והוא כובש השערים השלישי בטיבו בליגה מבין הספרדים, כשרק רוברטו סולדאדו וססק פברגאס מקדימים אותו. השבוע הגיעה תורה של הגנת גרנאדה לסבול ממיצ'ו, שכבש והבריק בניצחון 1:2 של ראיו וסייע לה לברוח מעט מהקו האדום.

מיצ'ו שחקן ראיו וייקאנו (משמאל) מול קאקה שחקן ריאל מדריד. Denis Doyle, GettyImages
ראיו מצאה אוצר. מיצ'ו/GettyImages, Denis Doyle

התקפה

לואיק רמי - מארסיי

האחים איוו באליפות אפריקה? לדידייה דשאן אין סיבות לדאוג. מארסיי קיבלה את פניה של האלופה ליל בסטאד ולודרום והתגברה על היעדרותם של אנדרה וג'ורדן, הודות להופעה נהדרת של לואיק רמי. החלוץ הצרפתי היה המסוכן בשורות המארחת במחצית הראשונה, ולאחר ההפסקה כבר מצא את הרשת עם צמד מצוין שהעלה את מאזנו העונה לתשעה שערי ליגה. דשאן החליף אותו בתוספת הזמן כדי לקבל את התשואות מהקהל, כשגם הארי רדנאפ שהגיע לעקוב לא יכול היה להסתיר את התלהבותו. רמי סיפק את משחקו הטוב ביותר העונה, מארסיי שוב מרשה לעצמה לחלום על אליפות.

אדריאן מוטו - צ'זנה

שבוע אחרי שחגג יום הולדת 33, אדריאן מוטו מצא זמן להזכיר לכולם איזה כישרון מפוספס הוא. החלוץ הרומני יכול היה להיות כוכב גדול הרבה יותר, אך נטייתו להסתבך הפילה אותו עד צ'זנה. דווקא בקבוצה הקטנה שנלחמת על חייה מוטו חזר ליהנות, כשביום ראשון הוא התעלל בהגנת נובארה וכבש צמד ב-1:3 החשוב בקרב התחתית. מוטו הוציא את קבוצתו מהבוץ אחרי רצף ההפסדים, כשהיה אחראי לכל הפעולות המשמעותיות במשחק. הוא סחט פנדל שהוחמץ, לאחר מכן כבש את שערו ה-100 בסריה A, השיג עוד פנדל אותו כבר בעט בעצמו פנימה וגרם לשער העצמי. את כל זה, אגב, הוא עשה במחצית אחת.

אלכסיס סאנצ'ס - ברצלונה

שלושה ימים לפני הקלאסיקו הראשון בגביע, הדבר האחרון שאלופת אירופה הייתה צריכה זו מעידה בליגה שתרחיק אותה עוד יותר מריאל מדריד. למזלה של ברצלונה, אלכסיס סאנצ'ס הציל אותה ממבוכה בניצחון הביתי 2:4 מול בטיס העיקשת. הצ'יליאני ממשיך לפרוע שטרות מאז החזרה מהפציעה ומראה שבארסה הצליחה גם איתו ולא רק עם ססק פברגאס. סאנצ'ס הנלהב היווה איום מתמיד על הגנת בטיס, בישל לליאונל מסי והבקיע בעצמו את השער שהרגיע את האוהדים בקאמפ נואו. אולי כמו שהבטיח, יום אחד כדור הזהב של מסי באמת יעבור לרשותו.

אלכסיס סאנצ'ס שחקן ברצלונה. רויטרס
הרגיע את האוהדים בקאמפ נואו. אלכסיס סאנצ'ס/רויטרס

שווים אזכור

רוברטו (סראגוסה) - לא יכול לבד

קורט זומה (סנט אטיין) - מנצ'סטר סיטי בעקבותיו

דוידה אסטורי (קליארי) - עצר את יובנטוס

פול סקולס (מנצ'סטר יונייטד) - ממשיך לרגש

אנטואן גריסמן (ריאל סוסיאדד) - כמה ברק

בריס ז'וביאל (דיז'ון) - משלים את קורנייה

ליאון בסט (ניוקאסל) - אפשר בלי דמבה בה

לאון בסט שחקן ניוקאסל חוגג שער. GettyImages
ניוקאסל ממשיכה להפתיע. ליאון בסט/GettyImages

כוכב אורח

מתיאס סוארס - אנדרלכט

משחק העונה בבלגיה הפגיש בין המוליכה אנדרלכט לקלאב ברוז', שקיוותה להשתוות ליריבתה לפסגה בעזרת ניצחון, אך הובסה 3:0. המשחק עמד בסימן מתיאס סוארס, שקיבל את פרס שחקן השנה בבלגיה לפני שריקת הפתיחה, וכדי להצדיק את הבחירה בו כיכב על כר הדשא לאחר מכן. החלוץ הארגנטינאי בישל מול ברוז' וגם כבש את השביעי שלו העונה בליגה. השערים הללו מצטרפים לשבעה שיש לו בליגה האירופית, בתקווה שגם 2012 תהיה מוצלחת מבחינתו כמו קודמתה. "אני מתקשה לעכל את ההישג", הודה בסיום. "שנה אחת אני משמש כמחליף, ופתאום שנה לאחר מכן אני זוכה בפרס כזה. מדהים איך החיים יכולים להשתנות". נציגי אנדרלכט ראו אותו משחק בבלגראנו כשהיה בן 17, וצפויים לעשות עליו קופה גדולה בעתיד הקרוב.

מתיאס סוארס שחקן אנדרלכט (מרכז) חוגג עם שחקני אנדרלכט. רויטרס
שחקן השנה בבלגיה. מתיאס סוארס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully