וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארק ג'קסון: "דוויט הווארד שחקן גדול וקלעי עונשין גרוע"

מאמן גולדן סטייט הגן על שיטת העבירות: "לשלוח אותו 39 פעמים לקו זה מביך? לא מביך כמו לקלוע משם רק 21 פעמים"

את המשחק אותו חווה הלילה (בין חמישי לשישי), דוויט הווארד לא ישכח עוד זמן רב. סנטר אורלנדו הצעיד את קבוצתו לניצחון חוץ לא פשוט בגולדן סטייט, ונאלץ להתמודד לכל אורך המשחק עם טקטיקה שכמעט עבדה לווריירס: האק-א-דוויט. הקבוצה של מארק ג'קסון שלחה את סופרמן לקו העונשין לא פחות מ-39 פעמים (!), ולמען האמת זה די השתלם לה: הווארד קלע רק 21 מהזריקות שלו, אך לבסוף המג'יק ניצחו 109:117.

שתי דקות לסוף הרבע השלישי נשלח כוכב אורלנדו נשלח לקו העונשין לזריקה ה-24 והשווה את שיאו הקודם (אותו רשם ארבע פעמים בעבר). מספר דקות חלפו, ושבע דקות לסיום ביצע אנדריס ביידרינס את עבירתו השישית על הווארד, שהשווה בזריקה ה-34 את שיאו הקודם של ווילט צ'מברליין.

"פשוט ניסיתי להיות אגרסיבי ולהגיע לקו. לא היה אכפת לי להחטיא 30 זריקות", אמר הווארד בסיום, "עדיין הייתי הולך לשם וזורק את הזריקה הבאה עם ביטחון". מאמן אורלנדו סטן ואן גנדי היה משועשע מכל האירוע: "הסתכלתי על העוזרים שלי בפסקי זמן ואמרתי - פשוט לא נסדר תרגיל, ממילא הם יעשו עבירה על דוויט. למה לטרוח לשרטט תרגיל? שיזרוק את העונשין ונשחק קצת הגנה".

מנגד, מאמן גולדן סטייט מארק ג'קסון הסביר את השיטה הייחודית, בה לא נהוג להשתמש למשך כל כך הרבה דקות: "תחשבו על הפעמים שלא עשינו עליו פאולים - הוא הטביע בלי בעיות. הוא שחקן גדול וקלעי גרוע מהקו". ג'קסון נשאל האם לא הובך לשלוח שוב ושוב את סופרמן אל הקו, והשיב בסרקסטיות: "זה לא מביך כמו לקלוע 21 מ-39 מהעונשין".

דייויד לי, אחד השחקנים שניסו וממש לא הצליחו לעצור את הווארד הלילה, סיכם: "לקחנו צ'אנס ואמרנו שאנחנו רוצים שדוויט ינצח אותנו לבד. הוא ניצח אותנו".

עוד כמה מספרים מהלילה המדהים הזה

* יש לציין כי במשחק הלילה שבר הווארד גם את שיא ההחטאות מהעונשין לשחקן בודד - 18.

* כאמור, שיא זריקות העונשין הקודם היה שייך לווילט צ'מברליין. ב-22 בפברואר 1962 הלך אחד הסנטרים הגדולים אי פעם 34 פעמים לקו מול סיינט לואיס הוקס.

* השחקן האחרון שקלע לפחות 40 נקודות והוריד לפחות 20 ריבאונדים במשחק היה שאקיל אוניל, שעשה זאת מול בוסטון ב-2003 (48 ו- 20 בהתאמה). ב-2000 קבע שאק מספרים של 61 ו-23, בעוד ב-2001 הדהים כריס וובר עם 51 נקודות ו-26 ריבאונדים.

* המשחק הלילה היה החמישי בקריירה של הווארד בו הוא קולע 40 נקודות או יותר.

* נקודה אחת היתה חסרה לסופרמן כדי להשוות את שיא הקריירה שלו, אותו קבע בפלייאוף נגד אטלנטה אשתקד. ב-2009 קלע 45 נקודות נגד שארלוט.

* שיא הזריקות הקודם של הווארד מהעונשין היה 24 - הישג אותו רשם ארבע פעמים בעבר.

* דייויד לי ואנדריס ביידרינס, ששמרו על הווארד במשחק, יצאו בשש עבירות. שחקן הפנים המחליף אקפה אודו צבר חמש.

אזור ה-NBA בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully